Ik kan nog geen krant openslaan of ik zie foto's van “geruimde” dieren ivm MKZ.
Wat heeft dit voor zin?
En is het altijd nodig om al die dieren af te maken? Ook die dieren die preventief geruimd dienen te worden? Graag jullie reactie!
Ginger.
Nee, een aantal jaren terug was er ook MKZ in het land en die hebben ze gewoon over laten waaien. Ik was toendertijd zestien en ik weet zeker ik had het me kunnen herinneren als er toen net zo'n ophef over gemaakt was als nu.
Ik vind het steeds belagelijker worden de hele zaak. Ze hebben nog niet eens zo hysterisch gedaan over de BSE! En wat is nou eigenlijk het gevaar???? Ze geven zelf immers toe dat er geen gevaar voor de volksgezondheid is. Wat doen ze dan ongelooflijk moeilijk! Als er geen massa hysterie is, dan zal de regering die wel even creëren, je haast gaan denken dat ze daar extra geld mee verdienen.
MKZ of BSE ik moet eerlijk zijn, het is voor die boeren al erg genoeg, maar om dan meteen zó te reageren? Wat een ongelooflijke onzin!
Zo en nu heb ik mijn buik vol van de hele zaak. Ik heb besloten dat zolang de Nederlandse regering nog steeds zo reageerd als een op holgeslagen, varkenspestende gekke koe met pijn in de mond en poten, ik me er absoluut niet druk over maak. Hoe erger hun reageren, des te minder ben ik geneigt de ernst van de zaak te geloven. Ze zijn absoluut hard toe aan een kalmerings pil daar in Den Haag… En die “Opperhoofd” van die gestoorden schuimbekkende dolle honden helemaal die Brinkhorst, die kunnen ze beter meteen “ruimen”!
Groeten!
Gandr & beestjes
In wat voor land leven wij eigenlijk, waar gezonde dieren afgemaakt worden omdat het GOEDKOPER is dan inenten?
Hebben wij dan helemaal geen respect meer voor de dieren, de natuur, het leven?
Hoe lang moeten we nog wachten voor mensen preventief geruimd worden bij een epidemie van cholera o.i.d.?
Het is toch te gek dat notabene dierentuinen, die een uitstervende diersoort proberen te redden, verboden wordt om te enten? Die leveren bovendien geen vlees voor de consumptie, dus het slaat nergens op. Waarom kunnen de dierentuinen dit niet zelf beslissen? Als dit Europees beleid is …
Ik ben niet echt voor burgelijke ongehoorzaamheid, maar in dit geval …
Berend
HELEMAAL met jullie eens. Ze zijn volledig op hol geslagen. Diverse mensen om me heen hebben het vermoeden dat het de regering alleen maar te doen is om de te grote veestapel in Nederland op deze manier op te ruimen. En om de prijzen op een wat hoger peil te krijgen. Die prijs mag van mij allang omhoog, geen probleem mee, als je ziet hoe laag een dierenleven nu wordt ingeschat…
Ik denk dat we hard toezijn aan een andere regering, die ook eens voor dieren opkomt en die ook denkt aan onze boeren, in plaats van altijd het braafste jongetje van de klas te spelen in Brussel. Ik ben trouwens zowiezo tegen dat hele ‘Europa’-gedoe. Veel te groot.
Hallo Cassah,
Huilen heeft geen zin, helaas. Er zullen dingen moeten veranderen.
We kunnen maar een paar dingen doen: meelopen in stille tochten zoals vanmiddag in Amsterdam (Was je er?), petitielijsten teken o.a. bij www.dierenbescherming.nl en www. dierenrequiem.nl, geen vlees meer eten, en bijdragen aan mentaliteitsverandering in onze directe omgeving.
Groeten van Channah
En Cassah,
als je toch nog een beetje dieren wil zien lopen in de wei… Kom dan van de zomer lekker naar Texel, daar zullen ze met een beetje mazzel nog wel rondlopen. Als alles meezit ontspringt Texel de dans… Als alles meezit zeg ik al. Want het is natuurlijk maar net ook hoe de wind staat…
Verder… Die MKZ zaak… Nou bij mij had Den Haag al niet zo'n beste naam, maar die is met al die ellende echt zo ver in een zwart gat gelazerd nou daar komen ze de eerste vijftig jaar dus echt niet meer uit. En al helemaal die griezel, ik krijg zijn naam niet meer uit mijn strot en uit behoud van computer typ ik hem ook niet meer op dit bericht, moet ik niet in levende lijve zien… Zal ik hem eens even vakkundig “ruimen”………….
Groet,
Gandr & beestjes
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?