Requiem

• Channah

Hallo allemaal,

Zojuist heb ik het eerste katern van de zaterdag-Volkskrant gelezen (eerder vandaag, gisteren alweer, geen tijd: de hele dag aan het repeteren en het uitvoeren van de Matthaeus Passion). Ik las daar, dat er op internet een condoleanceregister is geopend voor alle “geruimde” dieren: www.dierenrequiem.nl

Uiteraard heb ik meteen getekend. Dat doen jullie toch zeker ook?

Verder stonden er nog meer interessante dingen in het stukje “Dierenbeschermers beginnen requiem”. Waarschijnlijk kan je het wel terugvinden op de site van de Volkskrant, en anders ben ik, als daar belangstelling voor is, best bereid om de integrale tekst even uit te typen en op het prikbord te zetten.

Overigens werd de stille tocht, morgen (ik bedoel vandaag) 14.00 uur, Museumplein te Amsterdam, ook aangekondigd.

Ik hoop, dat ik jullie daar allemaal zie!

Groeten van Channah

• knavia

De dierenbescherming spant een kort geding aan tegen de staat als er niet ingeent gaat worden. Zie: www.dierenbescherming.nl

• Lea

Hoi, Channah!

Ik heb de weg van de minste weerstand genomen, met andere woorden ik ben (even?) gestopt bij de kattenpagina. Ik begon me teveel te ergeren aan een paar mensen. Als je je (vele) boodschappen smeuiig verpakt met een hoop “hihi's” of “oepsen” (wat een hekel heb ik aan dit woord gekregen!), en je je verhaal altijd begint en eindigt met “lieve”, dan lijkt het voor een buitenstaander toch zooo lief en schattig en ben je zeer populair bij het grote publiek. Maar ondertussen weet je je “tegenstanders” behoorlijk te prikkelen c.q. te raken. Weer iemand anders lost haar frustraties op door zeer onbeschoft te reageren (gebrek aan goede argumenten; eigenlijk zielig!). Ik heb besloten mijn tijd beter te gebruiken dan me konstant te ergeren. Dus, Channah, voorlopig stop ik er even mee.

Groetjes van Lea.

• Channah

Ja, Knavia, ik had het al gelezen. Geweldig! En steunen, dus, de Dierenbescherming!

Was jij vanmiddag ook bij de stille tocht in Amsterdam? Het was echt te gek, zoveel mensen. En uit alle lagen van de bevolking, en van alle leeftijden. Het is wel duidelijk, dat bijna iedereen het zat is.

Groeten van Channah

• Channah

Hallo Lea,

Ik ben er al “achter de schermen” op attent gemaakt, dat je afgehaakt bent op de prikborden. Ik vind het jammer, want ik vond jouw mening heel waardevol, en daarnaast goed geformuleerd. Ik heb de berichten (het ging toch om die kosten van raskatten, heb ik begrepen?) nog niet gelezen, maar dat zal ik vanavond doen.

Ik was van plan om je een mailtje te sturen, maar ik heb je e-mailadres niet. Als je wilt kan je mij mailen: channahvanstraaten@hetnet.nl , maar je kunt mij natuurlijk ook via de prikborden blijven bereiken.

Groeen van Channah