Ik herken wel wat in het gedrag van jou kruising poedel… Ik heb een kruising Jack Russel/Whippet teefje… Die is sinds de laatste drie jaar zo… Ze kan niets meer hebben van andere honden op straat. Ik roep al niet eens meer of mensen in mijn omgeving hun hond bij hun willen houden, want ik kan je zeggen dat de meesten dan toch wel lachen. Echter als die kleine driftkikker van mij dan uithaalt wordt er laconiek gereageerd met de woorden: “Moet je haar maar loslaten lopen, is het veel minder…” Maar dan kennen ze mijn Juno nog niet. Ze is zo geworden omdat mijn teckel Jessy half doof is… Nu heeft ze sinds kort nog twee honden in haar roedeltje opgenomen (zij is namelijk wel degelijk de leidster hier) en ook die dienen in haar ogen beschermd te worden. Jamahl is een grote jongen, een lobbes… Stafford… Waar je toch echt van denkt wat dient er aan beschermd te worden die kan dat toch best zelf? Ja kan hij ook… Echter hij lijdt aan epilepsie en heeft een hartkwaal. Juno heeft dit door en is dus van mening dat dit in ere gehouden dient te worden. Van Basil (voorheen Basje… ;-) ) valt er weinig te beschermen, die kan het heeeel goed zelf, hij is nog op en top reu… Maar ja, hij hoort bij de groep en dus in haar roedel en dus… Je raad het al.
Juno heeft echter nog een klein euveltje, ze kan niet opgeven. Als ze vind dat een andere hond haar ten onrechte afgesnauwd heeft, dan zal ze haar gelijk halen. Daar kan ze heeeeel lang op wachten… Maar ineens dan heeft ze hem. 1 Enkele snauw is alles wat ze dan nodig heeft en dan is haar gelijk behaald vind ze… Meer niet, maar ze zal die enkele snauw toch even geven.
Nu ik die grote zwarte Stafford erbij heb is het makkelijker om andere mensen met honden een beetje uit de buurt te houden. Dat is dat voor oordeel he, ze zien hem ook als Pitbull en dus gaan ze liever aan de andere kant van de straat lopen. Dat scheeld.
Maar ik kan heel goed begrijpen dat je er af en toe een sik van kan krijgen om steeds weer te moeten uitleggen waarom jou hond zo kan doen. Veel honden eigenaren is me opgevallen vatten het niet geheel.
Nou succes met je woefer, geef die maar een knuf van me…
Groetjes,
Gandr & beestjes