Ik ben toch weer voor de bijl gegaan, nee niet letterlijk, maar ik heb toch weer 2 poepies in huis gehaald. Naast de bejaarde dames-cavia's nu ook wat jong grut (en als ik zeg jong…) Sinds zaterdag hebben Nala, Simba en Luna een groot hok waar ze met z'n drietjes in zitten. Dit gaat heel erg goed, eigenlijk boven verwachting. Dus in het kleinere hok zitten de nieuwste aanwinstjes: Mira, een gladharige zwarte cavia, die nog piep-klein is en Sheba, een grijze rex-cavia die weliswaar ietjes groter is als Mira, maar nog altijd een kleintje is.
Ik heb geen ervaring met zulk jong spul en dus probeer ik ze een beetje aan het eten te zetten, maar ze zijn niet meer gewend als hooi, verder eten ze niets. Uiteraard ook geen drinkflesje gewend, en ze zijn ontzettend schuw.
Ik heb die lieve Simba vanmorgen even bij ze gezet en zij gedroeg zich meteen als moeder-kloek: en jahoor: de kleintjes namen af en toe een hapje uit het voer en af en toe een slokje uit het drinkbakje en volgden Simba waar ze ook liep. Deden haar ook na, zo schattig gezicht. Op een gegeven moment gingen ze lekker tegen elkaar aanliggen. Ik heb dat even zo gelaten, maar Simba er toch weer uitgehaald. Ze moeten immers met z'n tweetjes wennen.
Als iemand tips heeft: graag!!
groetjes,
DInky, Odie, Smokey, Simba, Nala, Luna, Mira, Sheba en Marielle