Hoi allemaal!
Ben hier al een tijd niet meer geweest ivm tijdgebrek, maar nu wilde ik jullie toch weer een zaak voorleggen. De afgelopen tijd zat er vaak een klein katje op mijn terras. Hij/zij vloog weg zodra hij me zag, met grote ogen. Hij ging dan onder mijn terras zitten, tussen de balken en de planken, boven een ontluchtingspijp van de kelder. Vorige week was hij er weer, sterk vermagerd, trillend en met een rare blik in de ogen. Ik heb hem maar wat eten gegeven. De honger won het van de angst en hij vrat binnen no time het bordje leeg. Toen nog een beetje en nog een beetje, zijn honger was niet te stillen. Na wat rondvragen bleek het een katje te zijn van een jongen die bij mij in het gebouw woont en steeds maar nesten heeft, dit katje was weggelopen toen hij heel klein was. Nu is hij ongeveer driekwart jaar en nog steeds heel klein. En dus erg wild. Hij heeft me al in mijn hand gebeten toen ik hem de eerste keer eten gaf, soms blaast hij naar me en hij volgt me steeds met zijn ogen. Ik geef hem nu eten met een ovenwant aan, zodat hij me niet meteen openbijt. De laatste paar dagen ziet hij (waarschijnlijk toch een vrouwtje) er al stukken beter uit, ze mauwt veel en gaf gisteren voor het eerst kopjes tegen het gaas dat voor mijn raam gespannen is. Ik praat veel tegen haar, ze zit nu de hel