Wie zou mij infromatie kunnen geven over dit probleem. Ik zou heel graag een eend als huisdier willen hebben. Maar de vraag is is dit mogelijk om er een in huis te houden??? ivm met zindelijkheid en zwemmen etc…
alvast bedankt!!
Hallo Tjok,
Over je vraag of je een eend als huisdier kunt houden.
Nou je kunt er wel een tuindier van maken, als je tenminste
een leuke vijver hebt waar hij/zij lekker in kan poedelen,anders
zou het toch ook te zielig voor woorden zijn.
Ik zie jou ook niet zo gauw een groot badje in je kamer zetten.
De buren van mijn zus hebben jaren een eend in de tuin gehad, en die voelde zich erg gelukkig daar, dus dat kan wel, en dan is het misschien wel leuk als je er
twee neemt dan is tÃÂe niet zo alleen.
groetjes Carla.
Zoals Ans al schreef, binnen gaat niet. Ik weet niet of je wel eens eendenpoep hebt gezien? Ze doen het meestal in het water, bijna vloeibaar, en anders gaat het onder het lopen door: een nat plakkaat van ongeveer 15 cm in doorsnede.
Je kan wel vriend worden met een eend, maar dan buiten.
Groeten, Bert
hoi…
Bij ons in het park is er ook een man die als huisdier een eend heeft. Hij gaat elke dag met zijn eend naar het park toe. Ik moet wel zeggen dat het een heel leuk gezicht is om te zien hoe die eend zijn “baas” volgt. Hij blijft echt bij hem in de buurt.
Hoe hij het voor de rest doet weet ik niet. Daar ken ik hem niet goed genoeg voor.
Maar het is dus wel (blijkbaar) mogelijk..
groetjes van claudia
Hi!!!
Ik zou het wel doen, maar laat hem lekker zwemmen en gewoon ze gang gaan, hij komt toch weer terug. Wij hadden een paar jaar geleden een moeder met jonge eendjes, die kwamen elke dag langs. Op een gegeven moment waren ze zo tam dat ze op schoot kwamen zitten. Maar andere buurtbewoners waren het zat, en hebben (toen de eenden een maand of 4 waren) de hele familie in een krat gezet en naar een andere sloot gebracht, een endje verderop. En de volgende dag…daar was familie eend weer. Dus, laat hem lekker gaan (net zoals een kat), hij komt echt terug, en als je er een neemt, neem er dan 2!! Een eend is gewend aan soortgenoten, dus laat hem niet wegkwijnen!!!!!
Doeg, succes, Charlotte
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?