Smakeloze grap/ reageer!

• Naomi

Tot mijn grote verbazing stond in ons weekelijkse huis aan huis blad (het Haarlems weekblad) vanmorgen op de voorpagina een artikel over het verplicht moeten inenten van katten en honden tegen mond en klauwzeer. Ik heb daarop mijn dierenarts gebeld om er naar te vragen bij een deskundige (ik vond het namelijk al vrij vreemd) De dierenarts kon mij verzekeren dat het hier ging om een hele flauwe 1 april grap. Persoonlijk verwacht ik van een media bron een iets minder pijnlijke en smakeloze 1 april grap, ik vind het echt niet kunnen.

Bent u het met mij eens dan kunt u het de redactie van deze krant laten weten via het volgende e-mail adres: redactie@hetnet.nl

groetjes Naomi

• martine

Nou Naomi, je bent er erg vol van in ieder geval. Ik moet gewoon heel eelrijk zeggen dat ik me hier gewoon niet zo bartstens druk om kan maken. Nogmaals, ik vind de situatie schrijnend, maar geen reden om helemaal in paniek uit te breken. Als je nog een beetje helder na kan denken als huisdiereneigenaar kan je bijna nagaan dat het onzin is. Ik neem ook aan dat als er daadwerkelijk ge-ent zou moeten worden (huisdieren dan) dat er wel hele andere maatregelen zouden komen en zeker niet een simpele oproep in de krant alleen. Maar je krijgt in ieder geval bijval genoeg in je verontwaardiging.

martine

Voor de mensen die hier niets van snappen….ik heb uitgebreider reactie gegeven op de honden-en kattenpagina.

• Naomi

Martine,

Niet iedereen begrijpt dit, niet de hele wereld is super intelligent (voor het geval het niet was opgevallen) en je zou voor de grap het haarlems dagblad met de reacties eens moeten lezen, dan lees je ook de reactie van een dierenarts en ach die man was vast geen dierenarts geworden zonder hersenen, toch?

• martine

Het gaat hier niet om intelligentie, het gaat hier om luisteren en lezen. Ik neem aan dat iedereen dat op de basisschool al leert. Er is al ongeveer een miljoen keer verteld dat het om evenhoevigen gaat. Welk huisdier heeft hoeven? Ik snap gewoon niet waar de paniek vandaan komt. Wel bij de betreffende boeren van wie de veestapel geruimd moet gaan worden. Die mensen raken hun inkomen kwijt. Maar goed, we denken er verschillend over en dat is geen probleem, althans dat vind ik niet. Laten we elkaar niet af gaan katten oke? Het is gewoon een misplaatste grap van een krant, maar ik denk dat de redactie van de krant de humor er misschien nog wel van inzag anders was dit bericht nooit geplaatst….toch?

martine

• Naomi

beste Martine

De desbetreffede krant heeft inmiddels al aangegeven dat het ietwat misplaatst was, en dat het niet gepubliceerd had mogen worden, dus vonden ze het zelf achteraf toch ook wel een mindere actie.

naomi

• Lotje

Het is toch nog geen 1 april ???

• monique

Even een vraag! zijn honden en/of katten nu wel of niet vatbaar voor mkz, ik heb dat niet op de basis school meegekregen.

En als het dus niet zo is , dan heb ik afgelopen week een stukje gezien op tv gelderland dat er op een boerderij ook katten afgemaakt werden.

Dat snap ik dan niet

gr monique

• Naomi

Hoi Lotje,

dit bericht was zodanig opgesteld dat het vanaf april verplicht zou zijn om je huisdier in te enten, vandaar 1 april grap, maar om de reden die jij noemt het is toch nog geen 1 april zullen veel mensen er niet zo snel bij stil staan en nemen zo een artikel serieus.

groetjes Naomi

• charlotte

Degene die die grap heeft bedacht heeft dus totaal geen gevoel voor humor, ik vind het zelfs erg bot om grappen over MKZ te maken. Duizenden dieren zijn afgemaakt, dan ga je er niet over spotten vind ik. Ik vind het hetzelfde om te spotten over kanker, ook al zijn het hele andere ziektes.

Doei doei! Groetjes Charlotte

• martine

Nee, honden en katten kunnen GEEN MKZ krijgen. Zij kunnen het virus wel bij zich dragen en doorgeven aan evenhoevige dieren. Misschien is dat dan de reden dat er op die boerderij katten afgemaakt werden.

martine