Met je hond op vakantie Duitsland

• Marleen

Hoi allemaal,

Een kennis van mij wil volgende week op vakantie naar Duitsland en ze wil zoals elke vakantie haar hondje meenemen. Weet iemand op dit prikbord hoe het zit met Duitsland en MKZ en het meenemen van honden.

Graag jullie reacties en hondengroeten van Marleen

• Gandr

Hoi Marleen, ik kan het even navragen aan een Duits meisje wat ik via ICQ altijd spreek, monumentje…

Groetjes,

Gandr & beestjes

• Gandr

Ja, ehm… En net voor ik mijn bericht verzonden had, gaat ze offline! Dus………. Ik heb nog geen antwoord voor je. Ik had het graag even nagevraagd, maar wordt een beetje lastig als ze net offline gaat. Ik hou het in de gaten en met een beetje mazzel krijg ik haar een dezer dagen weer te pakken.

Ik laat het dan wel weten als er nog geen antwoord gekomen is.

Groetjes,

Gandr & beestjes

• Gery

Ik geloof dat ik je al ergens anders heb gezien met je vraag. Ik heb toen geantwoord dat ik in onze krant heb gelezen om het niet te doen. Je zal er wel uit komen, maar waarschijnlijk kom je nederland niet meer in. En het is zo onzeker , want met het uur verandert regels door het mkz. Ik zou het niet durven.

Gery

• Gandr

Nou ik heb het gevraagd aan haar, maar ze heeft geen idee… Volgens haar berichten is MKZ nog niet in Duitsland aangekomen, maar inderdaad dit kan elk moment veranderen natuurlijk. Wel zei ze, broodjes kaas mogen het land niet in LOL.

Hoe dan ook, als ik de spanningen zo aanhoor, lijkt het me verstandiger om dit jaar zonder hond naar het buitenland te gaan. Alleen al om onnodige risico's te ontwijken.

Groetjes,

Gandr & beestjes

• Marleen

Hoi,

Bedankt voor de reacties. En ja ik had mijn vraag ook gesteld op de honden.startpagina.nl alleen daar kan ik om de een of andere duistere reden niet meer op komen, vandaar mijn vraag ook hier gesteld. Ik zou zelf niet het risico lopen om mijn honden mee te nemen naar Duitsland.

hondengroetjes van Marleen.

• esther

Ik zou voorlopig geen enkele grens met mijn dieren overgaan. Er wordt zo streng gecontroleerd dus heb in indien je toch gaat in iedergeval al je dieren tegen rabies gevaccineerd. Wil je echt alles zeker weten bel dan de instantie die erover gaat, de telefoonnummers staan op teletekst van ned.1. Vraag het dan ook nog eens na bij de grensovergang. Je kunt dan altijd nog omkeren.

Gr.Esther