Hoi Charlotte,
Als je zeker weet dat je een huisdiertje wilt en ook bereid bent er veel aandacht en tijd aan te besteden, de volgende tip:
Als je interesse hebt in een cavia, dan kun je je ouders, denk ik, wel overhalen als je dit via de Stichting Cavia doet. De Stichting Cavia zorgt op opvang van cavia's die ‘gedumpt’ zijn of in beslag zijn genomen, omdat ze slecht werden verzorgd. Ik weet natuurlijk niet waar je woont, maar neem eens contact op met deze stichting (site: www.stichtingcavia.com) en vraag om het telefoonnummer van een vrijwilligster bij jou in de buurt, zij kan je dan eventueel verder helpen. Een cavia bij de Stichting Cavia kost fl.17,50 en daarmee ben je dan tevens een jaar lang donateur van de stichting en ontvang je de caviakrant. De Stichting wil in principe graag twee cavia's tegelijk plaatsen, omdat een cavia alleen heel veel aandacht nodig heeft. Op 26 mei houdt de stichting een open dag. Als het niet lukt om je ouders over te halen, neem ze dan mee daar naartoe. Informatie hieromtrent kun je ook via de site krijgen.
Als je in de buurt van Heemskerk/Haarlem woont, kun je contact opnemen met mij, want ik ben de vrijwilligster voor de stichting in deze regio. Ook als je verdere vragen hebt, kun je me een mailtje sturen. Succes!
Marielle