Hoi Marielle, ik las een paar bladzijden terug dat je probeert om heel kleine caafjes tam te krijgen. Zelf heb ik deze methode: je koopt babymelk-poeder van Nutrilon-Soja (daar bestaan heel kleine pakjes-verpakkingen van, voor 1 babyflesje, te bestellen via de Apotheek) en daarvan neem je een theelepeltje poeder, doe je in een eierdop, dan wat lauwwarm water erop zodat het dikke melk wordt, dit zuig je op in een injectiespuitje van 5 ml (natuurlijk zonder naald) (ook bij de apotheek halen). Daar zit een tuitje aan dat precies de grootte heeft van een cavia-tepel. Je neemt de kleine op schoot. Dan doe je de melk uit het spuitje heel langzaam in het caviabekje, je zult zien daar smult die kleine van. Het is heel gezond voor kleine caafjes, het komt tegemoet aan hun zuigbehoefte, en tegelijk worden ze handtam. Voor je het weet staan ze tegen de tralies te piepen om nog een ‘flesje’! En mijn ervaring is dat je zo sterke grote cavia's krijgt. Voordeel is ook dat als ze ooit ziek worden en medicijnen nodig hebben, je op deze methode kunt terugvallen wanneer je tabletten krijgt voor ze. Die maak je dan fijn en meng je door de babymelk (soja-basis), en zo kun je ze probleemloos een pil geven. Ook als bijvoermethode voor erg zieke (of tandeloze) cavia's is deze methode bruikbaar; gewoon de melk dikker mengen tot een papje, daar redden ze het vaak net op, door een dipje heen. SUCCES!