ben weer eens kwaad geworden

• martine

Toch vind ik het ook geen kwaad kunnen dat er af en toe eens op gewezen wordt dat niet alle ouders hun kinderen maar laten gaan met alles en dat niet alle gehandicapte kinderen dinegn doen die niet door de beugel kunnen. Als we hier iemand zouden hebben (zoals laatst) die stelde dat mensen die werken geen goede huisdiereneigenaars zouden zijn gaan de haren van een aantal mensen ook overeind staan. Net als dat er hier een tijd geleden ook maar klakkeloos vanuit werd gegaan dat iedereen die zijn beest noodgedwongen weg moest doen geen dier waard was. Het ligt eraan hoe dingen gebracht worden en ik kan me best voorstellen dat als je moeder bent van een gehandicapt kind (vooral een kind met een verstandelijke handicap) je behoorlijk pissig kunt worden als er iemand begint over “van die lui die in een busje vervoerd worden”. Ik snap wel wat de schrijfster van deze zin bedoelt, maar het staat er wel een beetje alsof ze zelf met zo'n busje vervoerd wordt, snappie?

martine

• konni

Sorry gandr,maar dat schreef je wel dus…….

—————————————————————————-

Ik herken dit gevoel maar al te goed…. En inderdaad, de jeugd van vandaag heeft volgens mij nog maar een prioriteit in het koppie… Lol trappen en zorgen dat hun wil wet is… Verder gaan die koppies tegenwoordig niet bepaald. En je zou er een puntkop van krijgen…

Groetjes,

Gandr

Ik zie toch duidelijk staan…de jeugd van vandaag dus ik denk dat je misschien je woorden iets voorzichtiger zou kunnen kiezen

groetjes konni

• Gandr

Met de jeugd van vandaag bedoel ik een bepaalde groep jongeren mee die zelf inderdaad een houding hebben alsof de wereld om HUN draait en niet om de sameleving. Ik heb niet geschreven dat ik hiermee ALLE jongeren bedoelde….

Kan ik er tenminste niet in terug vinden.

Ik neem aan dat zij die het lezen en voorgaande ook al gelezen hebben toch in hun achterhoofd wel weten dat in een vlaag van nijd je dingen zegt die generaliserend over mogen komen maar absoluut niet slaan op ALLE tieners of op ALLE …. waarover je dan op dat moment mag spreken.

Ik moet op mijn werk al zo vreselijk opletten met mijn opmerkingen (omdat daar mensen werken die nou eenmaal alles meteen voor waar aannemen, en let op, niet alle collega's maar een groot gedeelte dus…) moet ik nou hier ook al mijn woorden op een weegschaaltje gaan leggen of een betekenis en uitleg bij gaan geven? Een beetje nadenken of eigen inzicht is toch niet zo wereldvreemd of wel?

Sorry als ik misschien te generaliserend overkom, maar als ik mijn ei kwijt moet dan doe ik dat zonder eerst nog even de uitleg bij elke uitspraak te gaan zitten neerpennen…. Als ik het dan zeg: De jongeren van vandaag de dag… Dan spreek ik over die bewuste type jongeren die op dat moment mijn woede hebben opgewekt. Niet over die andere zoveel miljoen die er op deze aardbol rondlopen.

Generaliseren is meestal in de zin de woorden als “Alle” gebuiken. Bijvoorbeeld: “Alle Duitse Herders hebben HD” Dat is niet zo, maar ze hebben allemaal wel de gen die ze bij zich dragen. Maar met het gebruik van het woord Alle of Allemaal dan pas bedoel je de HELE groep.

In mijn bericht waarnaar jij verwijst ben ik nog steeds pissed op een bepaalde groep van jongeren en daar bedoel ik dus DIE jongeren mee die zich opstellen alsof zij wel even de wereld zullen laten zien dat zij geweldig zijn. Die jongeren stellen zich op alsof hun wil wet is en van die jongeren krijg ik een puntkop. Komt inderdaad generaliserend over, maar dan alleen ook als je niet weet wat eraan vooraf gegaan is. En je kende mijn vorige stukje over “Leuk joh, hondje pesten” toch ook? En daarnaar verwijs ik dus min of meer. Je hebt gelijk het komt niet geheel naar voren (beter nog helemaal niet) maar dan nog… Ik neem toch aan dat in de laatste debat hierover aangaande het stukje van mij toch wel duidelijk mag zijn dat ik niet generaliserend door de wereld loop met dat ALLE jongeren slecht opgevoed zouden zijn of niet in het bezit zouden zijn van moraal besef.

Dus even voor de duidelijkheid… Ik bedoel een bepaald slag jongeren dat het schijnbaar erg nodig heeft om te kicken op of dierenleed of vandalisme om zichzelf daarmee in deze wereld te bewijzen. Dit is een klein deel van de totale jongeren bevolking die zichzelf echter wel zo irritant neer kan zetten dat het er af en toe op lijkt dat er tegenwoordig niet veel andere jongeren meer rondlopen.

Is dit duidelijker?

Sorry dat ik misschien hier en daar wat schenen blauw trap, maar laten we nou even zelf ook nadenken en bedenken dat er in sommige gevallen een duidelijke vorm van woede meespeelt en dat men dan nog wel eens geneigd is om dingen te uitten zonder verder erbij te moeten nadenken over wie zich erdoor misschien in het vaarwater voelt gezeten. Ik ben nou eenmaal één van een groep die dus niet eerst gaat zitten nadenken welke woorden er in de woede gezegd worden… Als ik dat zou gaan doen, heeft de woede op zich voor mij geen uitlaat meer en raak ik dermate gefrustreerd dat je me in no time in een rubberen kamertje mag stoppen met een heel leuk jasje aan…

Groetjes,

Gandr & beestjes

• konni

Hoi Gandr

Je treft de spijker op z,n kop.

Op dit prikbord worden vaak dingen gezegd die niet zo bedoelt zijn en dan word iemand vaak op zijn woorden aangevallen. Maar ik vind dat je ook hier vaak met de grootste omzichtigheid moet schrijven,omdat mensen zich ook gauw aangevallen voelen.

Vaak denk ik eerst drie keer na of en wat ik schrijf,omdat je soms denkt dat wat je schrijft best aardig is en degene voor wie het bedoelt is het anders opvat.

Ik denk dat ieder mens zwakke plekken heeft waar je heel makkelijk op de zere plek drukt.

Wel valt het me op dat je de laatste tijd ietwat eeeeeh………hoe zal ik het zeggen…….kattiger bent geworden.(en das niet lelijk bedoelt.)

Dit was geen aanval op jouw,maar meer een observatie. Kijk,ik zou het ook prettiger vinden om gewoon maar van me af te schrijven,maar heb hier geleerd dat toch maar niet te doen. Krijg er soms een beetje een punthoofd van om veel met het spijt me en sorry zo bedoel ik het niet"s te werken.Maar net als in real life werkt het hier niet altijd even makkelijk.

Maar goed, ik snap je heus wel en je hebt ook best gelijk dat je hier gewoon jezelf zou moeten kunnen zijn dat loop ik al heel lang te denken.

Beleefd maar recht voor z'n raap , zeg maar

Dus groetjes ….konni

• Ton

Niet alle jeugd, hoor dames!

Ik zelf ben 13, (dat is ook jeugd) maar ik zou never nooit niet zo iets doen!

• Christa Barto

Je hebt absoluut gelijk Ton! Dat weet ik, en ik heb mijn excuses daarvoor al aangeboden. Maar er zijn jongeren (maar ook volwassenen) die een stukje opvoeding gemist hebben. Normen en waarden en zo.

En ik ben heel blij dat er een jongere reageert die zijn hart op de juiste plaats heeft. Blijf zo, Ton. Maar niet alleen voor dieren, maar ook voor mensen.

Groetjes!

Christa