Gedicht -> MKZ

• Rit@

Hoi allemaal,

Als vegetarier vind ik elk geslacht dier een zinloze moord,maar nu loopt het

toch echt de spuigaten uit.Vandaar dit gedicht wat spontaan bij me op kwam.

Op de grote stille heide;

Op de grote stille heide,

grazen nu geen schapen meer.

Geen koeien in de weide,

het jonge vee zij zijn niet meer.

Waar zijn zij gebleven?

Waar zijn zij naar toe?

Gezond moesten zij sterven,

de geit, het schaap, de koe.

Preventief werden jullie VERMOORD

Alleen zo werd het niet verwoord.

Vergeef me lieve dieren dat mijn soort dit deed.

Dat deze maatschappij de oorzaak is van jullie leed.

• heleen

Hoi Rit@,

Ik vind dit een verschrikkelijk mooi gedicht en zo rechts streeks uit je hart en uit de mijne en ik denk nog uit vele andere harten. De dieren zouden erg blij met een mens zo als jij zijn, maar die zijn nu afhankelijk van dieren haters. Ik vind het ook ongelovelijk dat dit kan gebeuren in ons moderne land. Aan dit kan je wel weer zien hoeveel een koe of een schaap waard is met zijn leven. Niks dus, want de wereld moet toch eten. Soms zet ik de radio of televisie gewoon uit voor alle dierenleed wat er nu is en niet alleen door de MKZ. Ook de koeien met de GEKKE KOEIEN ZIEKTE zijn er nog en de varkens met hun eigen problemen en niemand van hoger hand grijpt nu in. Ik vraag me weleens af, waar gaat dit nu naar toe. Ik weet het allemaal niet meer en heb diep medelijde met de dieren die nog niet ziek zijn en toch geruimd moeten worden.

Groetjes Heleen

• Suzan

Kippenvel……….. Geweldig zoals je het hebt verwoord. Mijn man en ik zijn ook al jaren vegetarier en gruwelen ook elke keer weer bij de beelden van dieren die bij bosjes worden “vernietigd” (alleen het woord al geeft me koude rillingen). Waar zijn we mee bezig? Wanneer houdt dit op en beseffen mensen dat de bio-industrie een moordmachine is? Alle levende wezens hebben recht op een waardig bestaan dus ik hoop dat vanaf nu de biologische landbouw zal toenemen.