Goed nieuws. De ouders zitten weer op het nest. Of de eieren uit zullen komen weet ik niet, want ze zijn een halve dag zonder warmte van pappa en mamma geweest.
Verder heeft de over-buurvrouw (die er beide keren bij was toen die balken op de nesten lagen), met twee juffrouwen van de school gesproken. Die school ligt namelijk tussen mijn huis en de bewuste sloot.
Ook heeft ze diverse ouders aangesproken. En alle ouders en juffrouwen reageerden geschokt en zouden hun kroost c.q. klas hierover onderhouden.
De ouders van de betreffende vandalen (ja, ze heten van hun achternaam nog Van Dalen ook!!!) hebben we nog niet kunnen spreken. Die werken beide namelijk.
Maar dat komt nog. Want ik heb na een slapeloze nacht besloten om naar de ouders toe te gaan zodra ik wat rustiger ben geworden.
De machteloosheid maakt mij zo woest, dat ik gewoon de halve nacht lig te woelen. En mijn baas is niet zo blij met een niet uitgeslapen secretaresse. Toen ik dat dus besloten had, viel ik als een blok in slaap!
Tot zover de update van de Meerkoeten-soap!
Bedankt voor jullie reacties. En zoals Gandr terecht opmerkt: in je woede roep je wel iets algemeens. En dat is begrijpelijk. Maar het is ook begrijpelijk dat iemand zich daardoor aangesproken voelt en dat diegenen ook reageren daarop.
Laten we met z'n allen proberen om niet te generaliseren. En ik vind ook dat we er op aangesproken mogen worden als we zoiets doen. Maar we blijven allemaal mensen met eigen meningen en eigen ervaringen. En ongemerkt doen we elkaar pijn. En dat is nou net niet de bedoeling van de dierenpagina.
Tot zover mijn preek. Amen.
Groetjes en kusjes aan al jullie dieren! En geef de kinderen vanavond een extra zoen.
Christa