arme Brenda

• heleen

Hallo allemaal.

Ik zal jullie even op de hoogte brengen van mijn hond Brenda. Ik heb er vandaag weer mee bij de dierenarts gezeten, omdat ze vandaag heel erg slecht was.

Van morgen bij het opstaan zag ik het al, ze had verschrikkelijk veel pijn van haar whip-lash. Ze zakte nu konstant door een voorpoot en een achter poot heen en tijens het uitlaten stond ze eerst tegen een heg aan geleund en daarna tegen een lantaarn paal en later tegen mij. Ik heb even sorry gezegd tegen mijn andere bouvier dat hij maar weer mee moest naar huis omdat Brenda niet me verder kon. Ik heb hem later even goed alleen uit gelaten want hij moet toch zijn energie kwijt.Thuis weer gekomen lag Brenda te janken en te piepen en ik heb haar een pijn stiller gegeven in de hoop dat de pijn weer wat afzwakte, maar vanmiddag was dat nog niet het geval dus maar de dierensarts gebeld voor een afspraak en gelukkig konden we vanavond al komen. De arts zei dat de whip-lash erger geworden was en dat ze de nek erg aan het over belasten was. Dus weer zwaardere pijn stillers gehad en een prik in haar nek en volstrekte rust en geen riem maar een tuig. Nou loopt ze gelukkig nooit aan de riem, maar de tuig komt zodra ik hem heb gevonden. Ze ligt nu lekker te slapen en zo op het eeerste oog is ze nu rustig. Ik zal jullie op de hoogte houden over haar.

• Gery

Ach wat heb ik een medelijden met je hond.Een mens begrijpt soms dat het pijn heeft maar een dier snapt hier niks van. Gery

• monique

Hallo

Ik vind het ook heel erg voor je hond brenda en ook voor de andere hond.

Ik hoop dat ze geen pijn heeft.

Voor jezelf is het ook heel erg want je hond zien lijden is verschrikkelijk, want je bent zo machteloos.

Je doet in ieder geval alles wat je kunt doen en ik hoop dat ze snel geneest.

Groetjes Inge monique en de friese stabij bob.

• Gandr

He zou het wat helpen als je tijdelijk even een soort tuig van je lijn maakt? Door de lijn onder de borst achter de voorpoten te laten lopen als een soort handvat om je hond te ondersteunen? Daar heeft mijn teckel in het begin toen ik nog geen tuig voor hem had heel veel baat bij gehad…

En ik weet niet of je aan een baby box kan komen maar om hem rust te geven en ook te voorkomen dat de andere hond hem ongewild toch meer pijn doet door een poging to spelen of zo zou je hem daar in kunnen laten voor de tijd die nodig is… Ik weet niet hoor, ik bedenk even zo wat makkerlijke nood oplossingen…

Geef de hond maar een voorzichtige knuffel van me en jij sterkte!

Groetjes,

Gandr & beestjes

• Lara

Ik hoop dat ze snel geneest, want zo is het geen lekker leven voor haar!

Voorlopig zou ik de honden maar even apart uitlaten. Eerst rennen en spelen met de bouvier en dan een ondersteund ommetje voor Brenda.

Beterschap,

Lara

• Christa Barto

He Heleen, lukt het weer op internet? Mijn computer is vandaag terug gekomen. Vrij van virussen, maar met virusscanner! Alleen je e-mailadres heb ik niet meer. Stond op de harddisk.

Ik wens je heel veel sterkte met Brenda! Bel me van de week maar als je iets meer weet. (Mail me maar even niet!!!) :-)))))))))))))))

Geef alle dieren een zoen/aai/knuffel/kushandje van me en tot hoors!

Groetjes!!!!!!!!!!!

Christa