Sommige mensen hebben toch geen hart voor dieren. Dat blijkt maar weer.
Mijn ouders wonen in een klein gehucht in het Limburgse Land. Het valt erg op als er iemand langs komt die er niet bekend is. Maandagavond stond er een vreemde auto langs de weg. De bestuurder gedroeg zich een beetje verdacht. Zat eerst bijna 10 minuten in de auto wat rond te kijken. Stapte uit de auto, liep een rondje erom heen en stapte weer in. Even later stapte hij weer uit, liep naar het achterportier en opende deze. Daarna stapte hij weer in en reed snel weg.
Waarschijnlijk heeft de bullebak een stel jonge katjes eruit gegooid, want de dag erna zaten er twee kleine katjes bij mijn ouders in de tuin. In dit gehucht weet iedereen alles van elkaar en al snel bleek dat deze katjes van niemand zijn.
Nu probeert mijn pa of hij ze kan vangen (want we willen niet dat ze verwilderen en dat ze wilde jongen krijgen); dit is nogal een zware klus als je de jongste niet meer bent en de arme kleintjes deze vreemdeling niet helemaal vertrouwen. Vandaag heeft hij wel al een katje kunnen aaien, maar pakken lukte nog niet. We proberen ze met voer te lokken en ze gerust te stellen.
Ik hoop dat we ze op tijd kunnen invangen, want het is in de buurt van een druk bereden weg en ik ben bang dat ze nog onder een auto komen ook.
Eigenlijk hoop ik dat hij dit stukje leest en dat hij er spijt van krijgt. Maar dit soort lui, die zoiets kunnen doen interesseert het toch niets.
Nou ja, gelukkig zijn er nog wel heel veel mensen die het wel goed bedoelen met dieren.
Groetjes van Esther