ff zomaar.

• Pascale

Hoi allemaal,

ben weer druk bezig geweest met mijn pagina. http://mypets.netfirms.com

Maar het is allemaal klaar, en nu kom ik weer eens hier kijken. Hopelijker is het hier gezellgier als op de kattenpagina :-(

Gandr hoe ist met d beestjes??/ en met Saskia???

en hoe is het met martine en Konni?

ff een updatje over Daisy (voor de vaste bezoekers mijn Goldenpup van inmiddels al 7 maanden ou).

Het is trainen, trainen, en trainen. Maar het werpt zijn vruchten af. Een vraagje voor de hondenkenners: het opspringen, en enthiousiast plasjes doen als er bezoek komt . Ik krijg het er NIET uit.

Voor het plassen straf ik haar uiterard niet, maar groeit ze hier overheen of wat??

Oh gandr ik heb (echt waar) 4 kiezen en 1 hoektand overgehouden aan de wisselpartij. van de hoektand heb ik een hangertje laten maken. Ik heb dus niet in de poep hoeven roeren :-)

Nou dit was het weer even.

groetjes Pascale en de katjes en hond.

• Marielle

Leuk geworden je pagina!

• Marjorie

Ja, leuke site…

Grappig, ik ben ook al uitgeweken naar dit prikbord wegens alle ruzies.

Zo meteen zit iedereen hier…….

Pascale, dat enthousisme dat slijt op den duur wel wat, hoor!

Het hoort gewoon bij de jeugd. Ik vind het altijd wel geinig, maar heb dan ook wel voornamelijk kleding in moddertinten.(voor thuis)

Veel plezier nog met je hond en poezen.

Groeten, Marjorie

• Carmen

Is Daisy alweer 7 maanden?? De tijd vliegt. Dan komt ze straks in de pubertijd en tot na de pubertijd blijf je trainen, trainen en nog eens trainen. Maar dan krijg je ook een geweldige band met je hond.

Volgens mij hadden we al een heleboel tips gegeven voor het springen maar dat helpt dus niet. Het enige wat ik nog kan bedenken is om d.m.v. trainen een commando aan te leren voor het met vier poten op de grond staan. (evt. met clicker als je dat doet)

Dus als ze ergens op staat of springt iets lekkers bij de grond houden en als ze met vier poten op de grond staat b.v. “grond” zeggen en belonen.

En als ze dat doorheeft de tijd dat ze op de grond staat steeds meer verlengen voor je haar beloont.

En doet ze blijdschapsplasjes of onderdanigheidsplasjes? Is het dat eerste dan moet je dus toch zorgen dat hetgene waarbij ze plast niet zo leuk is dus negeren o.i.d. Maar als het onderdanigheidsplasjes zijn kun je proberen haar meer zelfvertrouwen te geven door haar b.v. met trekspelletjes te laten winnen.

Veel succes ermee en ik ga nou ff kijken naar je nieuwe site!!

Carmen

• martine

Hahaha, Martine is op het moment bezig zich vreselijk inpopulair te maken op de kattenpagina. Ik ontketen ongewild een ware oorlog. Je hebt het vast al wel gelezen. Ik word zo waanzinnig moe van die mensen die zich een vreselijk grote bek permitteren op de site, maar zelf geen commentaar terug kunnen velen. Maar goed, op het moment heb ik het hele “kamp” tegen me daar hahaha. Ik lach er nog steeds om. Sommige mensen daar hebben de boog wel erg strak staan denk ik. Toch vind ik het soms heel vervelend dat ik over het algemeen erg mijn best doe om dingen vrij netjes en niet kwetsend te formuleren, maar dat er toch altijd mensen zijn die er nare dingen in lezen. Ik ben klaar met me daarvoor verontschuldigen. We weten allemaal dat je tekst anders overkomt dan je woorden, maar je kan ook overal wat achter zoeken.

Maar verder gaat het met mij prima. Met mijn kater en poes ietsje minder, zitten allebei aan een kuurtje. De een omdat ie een haarbal vast heeft zitten en de ander omdat ze zo raar ademhaalt. Met de hond zelf gaat het goed, maar in combinatie met mijn zoontje is het knudde met hoofdletters. Ik kan mezelf niet helpen maar zo onderhand word ik gewoon kwaad op het beest. Het is op het moment net alsof hij alles doet wat niet mag. Hij gaat tekeer als een debiel tegen iedereen, hij gromt al als mijn zoontje op een kilometer afstand zit en het kind heeft hem nog nooit wat gedaan, want daar let ik super op. Hij piept en hijgt de hele dag om aandacht. Dan kriebel ik hem en het lijkt net of het nooit genoeg is, die hond wil wel in me kruipen. Het wordt onderhand denk ik tijd voor een gedragstherapeut, want dit kan zo echt niet doorgaan. Vandaag of morgen gebeuren er ongelukken.

martine

• Jennifer)

Hoi Martine

Je hebt niet het héle kamp tegen je hoor ;-)

Wat je hond betreft, zo te lezen heeft meneer het idee dat hij hoger in rang staat als jouw zoontje. Kan best een gevaarkijke situatie worden.

Die hond van jou is volgend mij één brok energie, hoe oud is hij? Is hij lekker aan het puberen :-) Sterkte ermee en ik hoop dat je katten snel weer beter zijn. Groetjes Jennifer

• martine

Ik denk dat onze hond echt op het extreme af jaloers is. Hij is nu bijna 6 dus ik denk niet dat het pubertijd is. Ik begin alleen de moed onderhand een beetje te verliezen. We hebben al van alles geprobeerd, maar het wordt er de laatste tijd vooral niet beter op. Op advies van de DA moesten we hem negeren als die hummel in bed ligt en alle leuke dingen doen als de hummel erbij is. Keurig gedaan, heeft ook een tijdje goed geholpen, maar nu niet meer. We hebben geprobeerd hem om te kopen, slecht ik weet het, maar als het helpt….niet dus. We laten hem bij ons op schoot gaan liggen en dan door die hummel aaien. Dan moeten we hem echt vasthouden, want hij grauwt en wil graag weg. Hij is niet bang ofzo, want als het kind een koekje heeft is alles prima. Als hij buiten stokjes opgraaft wil de hond zich ook graag met hem bemoieen, want hij is gek op stokjes. Speelgoed van het kind vindt de hond ook erg leuk en van mij mag hij rustig met de bal en soms maken we hem lekker gek, doen we heel bewust samen een speeltje met hem. Mijn zoontje heeft niet in de gaten dat de hond niet lief tegen hem doet, maar ik moet het erg in de gaten houden. hij begint nu in een “aai” fase terecht te komen. hij bedoelt het vreselijk lief, maar soms gaat het ietwat hardhandig, niet dat de hond het niet kan hebben, maar natuurlijk aait zo'n kind anders dan wij, want zijn motoriek is niet zo ontwikkeld nog. Ik vind ook niet dat ik mijn zoon moet verbieden de hond te aaien. hij moet toch leren met beesten omgaan. Tja, lastige situatie. Ik hoop zo dat het overgaat als mijn zoontje gaat lopen, dan is hij groter en misschien heeft de hond dan in de gaten dat hij niet de baas is.

Trouwens, fijn om te weten dat er mensen zijn die snappen dat ik het allemaal niet zo kwaad bedoel, dank je wel!

martine

• Pascale

Hoi Martine,

ff voor wat betreft het kattenpribord, ik moet wel lachen om je opmerkingen, maar goed als mensen jouw een beetje kennen, komt het denk ik al anders over dan op mensen die jou manier van reageren nog niet zo goed kennen:-)

Ik kan soms ook grof uit de hoek komen, n hb net als jij lak aan bepaalde reacties.

Maar goed.

succes met de katjes eneh…………… druk de hond de kop in hoor, jij bent de baas!!!!!!!!!!!!!!

groetjes Pascale

• Gandr

Hoi Martine,

Ook ik begrijp wel dat soms men ietsje sneller “pissig” overkomt dan anders, is ook maar net hoe het humeur is van de persoon die het leest, en als ze met een euvel zitten is men geneigd sneller geprikkeld te raken.

Wat betreft je hond… Ik zou haast zeggen… Haal er een gedrags therapeut bij, dit moet gewoon haast een keer fout lopen. Een hond van 6 heeft een bepaalde stabiliteit genoten voor je kleine kwam, en dan is daar ineens die kleine… Bij sommige honden duurt het even voor het kwartje valt en ineens merken ze dat hun stabiele leventje wel eens omgegooit kan worden… Dát is in de denkwijze van veel honden niet al te best en ze proberen dan uit alle macht de positie die ze dus al die tijd gedacht hadden te hebben vast te houden.

Ik neem aan dat je er zelf ook over nagedacht zal hebben, kan ook haast niet anders, maar als je dan bedenkt dat het eigenlijk ook niet meer dan logisch is dat een hond toch ineens even extreem reageerd… Een kleine brengt veel zorg en verandering mee in een gezin. Iedereen bereid zich er op zijn of haar manier op voor, maar de hond… Tja… Vraagje, is het een reu of een teef en is deze gesteriliseerd ja of nee… Hierin kan namelijk ook nog wel eens een mogelijkheid schuilen. Mijn teef Juno is roedelleidster. Maar is wel gesteriliseerd! Ik ben dus hoger in rang dan zij is, ik ben namelijk de “Alfa teef” die dus nog wel de kinderen kan krijgen. Zou ik een kind krijgen (maar die kans is wel erg klein LOL) zou ik met haar de eerste moeilijkheden moeten verwachten. Niet omdat ze geholpen is, nee omdat zij de roedelleidster is in mijn groepje met honden. Mijn reu Jessy, gecastreerd op veel te jonge leeftijd, kon wel eens erg onzeker ervan worden, ondanks dat ik hem toch op elk gebied zou aangeven dat hij niet zijn positie verliest… Het blijven honden en om eerlijk te zijn, het is moeilijk voor een hond te vatten dat er ineens een heleboel gaat veranderen als ze al jaren van een “rustig” leventje hebben kunnen genieten. Wat ik dus wil aangeven is dat ik vermoed dat je hier te maken hebt met een deel wat niet begrijpt en een deel onzekerheid voortgekomen uit het niet begrijpen… Dat kan erg explosief uit pakken als daar niet echt duidelijk wat in veranderd. Je geeft aan al van alles geprobeerd te hebben. Maar een gedragstherapeute voor de hond zou denk ik toch even een mogelijkheid geven om er controle op te houden. Je hebt er dan ook steun aan, als je vragen hebt kan je er meteen bij terecht en indien nodig kan een gedragstherapeut ook aan huis komen en helpen met het trainen. Ik heb jaren lang zelf ook met mijn honden getraint maar weet ook maar al te goed dat ik hier en daar toch ook nog een foutje erin laat sluipen. Ik merk het dan te laat pas als mijn hond daar of misbruik van maakt of op een andere manier laat blijken dat ik iets niet goed heb aangepakt. Drie keer iets niet juist aangepakt hebben en het gedrag zit er al grondig ingespijkerd, en afleren heeft dan meer correctie nodig dan dat het “aanleren” van het bewuste ongewenste gedrag…

Hoe dan ook, neem het je hond niet kwalijk, die doet ook maar wat het dier ingegeven is… Het blijft een dier dat op instincten en gedragspatronen reageerd…

Ik zou zeggen, veel succes en sterkte…

Groetjes,

Gandr & beestjes

• Jennifer)

Zeker een lastige situatie zeg! Wat jammer, het lijkt haast wel of je hond je zoontje niet accepteerd. (behalve als er iets lekkers te halen valt of iets leuks te doen is :-) En natuurlijk kan je je zoontje niet verbieden de hond te aaien!

En natuurlijk is zijn motoriek nog niet optimaal..Het feit dat je hond niet wilt accepteren dat je zoontje hem aait, vind ik toch wel verdacht veel op een rangorde probleem lijken.Ook wat je zei over dat grommen naar je zoontje duidt er erg sterk op. Ik heb wel van tips voor je waardoor je de rangorde voor je hond duidelijk kan maken, ook dat je zoontje hoger in rang is dan hij. Ik schrijf ze even zo kort mogelijk op:

-Als je thuis komt, begroet de mensen in huis eerst en de hond altijd als laatste. Ook bv als je 's ochtens beneden of zo komt. Hond even negeren, is iedereen beneden? Begroet hem dan even.

-Als jullie gaan eten, eerst de mensen eten, de hond als laatste (en dan wel met rust laten)

-Als je een spelletje met je hond doet, mag hij best af en toe winnen, maar het laatste potje win jij altijd en jij bepaalt dan meteen om ermee te stoppen

-Roep je hond altijd naar jou toe, loop nooit naar de hond toe..dat is zeker voor je zoontje ook erg belangrijk..Bij honden komt de mindere altijd naar de meerdere, nite andersom.

-Ligt je hond in de weg? Loop of stap er niet omheen, maar hij moet opzij gaan.

-Ga je met je hond de deur uit? Altijd jij eerst naar buiten, de hond als laatste.

-Als de hond in zijn mand ligt, zijn eigen priveplekje..laat hem dan met rust en leer je zoontje dat als de hond in zijn mand ligt (of een ander plekje waar hij rust zoekt) hij hem met rust moet laten. Prettig voor je hond, maar belangrijker nog, wel zo veilig voor je zoontje, want honden zijn meestal feller als ze rust willen en een kind “negeert” dat. (onbewust natuurlijk)

-Als je hond je uidaagt voor een spelletje of een knuffel, ga daar dan niet op in..jij bepaalt waar en wanneer. Als hij dan weer rustig is neem je zelf het initiatief en weer stoppen voordat je hond er genoeg van heeft en zelf stopt.

Nou Martine, een hele waslijst en zo zijn er nog veel meer kleine dingen, die op zich onbelangrijk lijken, maar het juist wel heel erg zijn :-) Ze bevestigen de rangorde en bevestigen vooral dat hij de laagste rang heeft. En zo hoort het ook, zeker met een kindje in huis! Succes bij de gedragstherapeut, beterschap voor je katten en een knuf voor je zoontje. Groetjes Jennifer.