ff zomaar.

• Jennifer)

Ik lees net het verhaal van Gandr…Zij heeft het over onzekerheid en ben ik het mee eens. Die rangorde bevestiging is daarom niet alleen fijn voor jullie, maar zeker ook heel fijn voor je hond. In het begin vind hij het misschien wel raar, maar later weet hij waar hij aan toe is en wat zijn plaats is en dat geeft hem rust en een veilig gevoel. Doei!

• konni

Ha Pascale

Hier is alles geweldig leuk dat je even vraagt.

Ben weer ff een tijdje druk geweest en moest me eerst weer inlezen en op de kattenpagina was dat dus niet echt leuk.

Heb je bericht gezien ennne………WOW zeg jij kunt er wat van haha.

Mijn beestjes gaan allemaal geweldig ,maar mijn pagina dus niet.

Ben alles kwijt,alle foto"s enz.

Wil dus eigenlijk opnieuw beginnen,maar moet eerst weer de digi camera ophalen bij martine.

Ik lees dus wel alles maar soms heb ik geen zin om te reageren op onzinnige dingen.

Wel op jouw natuurlijk haha.Knuffels voor alle beestjes en groetjes aan het “personeel” :-) liefs konni

• martine

Ja dat van die gedragstherapeut ben ik zeker van plan. Ik denk dat ik gewoon alles heb geprobeerd. Wat ook al gezegd wordt, je laten begroeten door de hond, de hond pas eten als de mensen klaar zijn, zijn eigen plek waar mijn zoontje niet bij mag komen, hij is geholpen, maar het lijkt wel of zijn dominante gedrag er alleen maar erger van is geworden, alsof hij weet dat hij wat mist. In eerste instantie hebben we hem laten helpen omdat hij niets anders deed dan rijden, vooral op de hond van Konni hahaha. Hij kon op het laatst helemaal niet meer normaal lopen, het was gewoon zielig, grin. Ik snap gewoon niet dat het een tijdje leek beter te gaan, maar nu gaan we weer hard achteruit. Ik hoop gewoon echt dat sl mijn zoontje gaat lopen het ergste geweest is. Maar als ik een therapeut heb ingeschakeld zal ik het resultaat zeker laten weten

groetjes, martine

• Jennifer)

Howdy Martine,

Ik zat net een boek te lezen over hondengedrag en moest meteen aan jouw denken toen ik het volgende las over honden en kinderen in zo'n situatie als de jouwe. Eerst wat symptomen waaraan je kan zien of je hond zich hoger in rang voelt dan je kindje..

-De hond negeert het kind (bv bij het thuiskomen)

-De hond fixeert het kind met de ogen wanneer het kind naar hem toekomt

(gevaarlijk! Ook als het bv uit angst is)

-De hond verstart wanneer het kind hem aanhaalt of in zijn richting komt.

Ben benieuwd of dit je allemaal bekent voorkomt.

Maar wat is dus las..jij schreef dat je de HOND op schoot nam en dan je zoontje de hond laat aaien..Nu las ik dit : “Roep de hond naar je toe als je het KIND op schoot hebt. De hond zit dan in de ondergeschikte positie, zowel naar jou als naar het kind” Bij jou is het precies andersom dus je weet wel wat dat betekent :-)

Ik wilde dit alleen even met je delen, verder niets hoor, maar het lijkt me toch wel belangrijk. Doehoei!