Al een tijdje zat ik er over te denken om weer eens een paar muisjes in huis te nemen. Die beweeglijke kleine knagers, ze hebben gewoon iets ;->
Op het internet struinde ik een beetje rond op zoek naar een nestje, maar had ik weinig succes. Ook in de omgeving was weinig te vinden. De opvang van kleine knagers in de buurt bestaat uit een afdeling van de dierenbescherming die haast nooit muisjes binnenkrijgt en een andere opvang waar de dierenbescherming al meerdere klachten over heeft ontvangen (ook namens mij, vandaar dat ik dit weet?). Eigenlijk begon ik de moed op te geven, want een dier uit de winkel was niet de bedoeling.
Tot ik dinsdag een leuk bont muisje zag. Hij gaf een vonk die ik niet kon negeren ;->
Samen met Ralf ben ik die avond weer gaan kijken en hij was het nog steeds voor mij. Het zwart-witte muisje met het vreemde blesje herkende ik gelijk in de rood-bonte en zwart-bonte massa. Ook de rood-bonte met een ‘melkmuiltje’ had iets bijzonders.
Aan een verkoper vroeg ik info over het geslacht van de muisjes. Die was niet zeker van haar zaak en deed navraag bij een collega. Hij gaf aan dat het allemaal vrouwtjes zouden zijn. Toch had ik al heel onbeleefd onder de staartjes gekeken en ik was er bijna zeker van dat de zwartbonte geen dame was? Ook het melkmuiltje had enige gelijkenis met het mannelijk geslacht? Beide muisjes werden door de collega eens goed bekeken, en inderdaad werden ze als mannelijk geclassificeerd ;->
Gohan en Goku hadden een nieuw baasje gevonden!
De namen komen uit de manga serie Dragonball Z. Gohan is een aandoenlijk zwartharig jongetje dat behoorlijk sterk is. Als kleuter had hij een staart, maar die is hij in de strijd kwijtgeraakt. Ook zijn vader Goku is geboren met een staart. Toen leefde hij nog op een andere planeet waar hij Kakarot werd genoemd. Een persoon met een wortelnaam en een staart, wat wil je nog meer als naamgever van je rood-bonte muis? Als beide beroemdheden transformeren krijgen ze wit haar. Past ook mooi bij de bonte beestjes ;->
Een dierenartsenpraktjk in de buurt heeft een mooie regeling met de winkel waar ik mijn beestjes vandaan heb. Ze controleren de dieren in de winkel eens per week en ze bieden een gratis gezondheidscheck aan iedereen die binnen 2 dagen met de aankoop op bezoek komt. Daar ik deze praktijk nog niet kende (ze zitten in het nieuwe deel van de stad) en bovendien zekerheid wilde over het geslacht, ben ik er even langs gegaan. Mooie praktijk, als ik ooit een second opinion nodig heb ga ik daar zeker heen! De muisjes vond de dierenarts erg mooi en ze zagen er gezond uit ;-> Heldere oogjes en glimmende vachtjes ;->
Jasmine en Moefasa zijn al even komen kijken bij het muizenhok. Door het plastic heen kunnen ze alles prima zien. Op het hok springen mogen ze niet en ik hou goed toezicht! Ook Tambo, mijn konijn, houdt de katjes onder controle. Even hoge oren opzetten en ZOEF? weg katjes ;-> Een keer lette Moefasa niet goed op en toen kreeg hij er ook even een kopstoot bij. Bijten doet Tambo niet zo gauw. Waarschijnlijk is hij bang dat als hij zijn bekkie open doet ik gelijk wil kijken of zijn tandjes weer geknipt moeten worden?
Groetjes,
Lara en haar nu uitgebreide beestenboel.