Hallo allemaal
Zelf hebben wij geen kleine kinderen,maar er zijn in onze omgeving een paar van die dreumessen,en die komen met mama of papa gezellig op visite.
Onze hond (kruising rottweiller,maar je zou denken dat het een echte was)vond dit allemaal geweldig.
Ze benaderde de kinderen uiterst voorzichtig,even ruiken,een kusje en erbij liggen.
Wij erg trots,want wij hadden toch zoiets van…..ze is geen kinderen gewend dus even in de gaten houden,maar alles geweldig….totdat….
Mijn vriendin met kind op visite kwam.
De hond lag in een stoel te slapen,en het kind ging even aaien.
Dus de hond werd wakker en ik keek naar beiden en zag ineens van die eng groene ogen,dus ik kijk nog een keer,zie ik een lip gevaarlijk omhoog gaan.
Ik schrok me onzalig en we hebben het kind bij haar weggehaald en haar op haar plaats gestuurd.
Ik heb niet gezien dat het kind haar pijn deed of zoiets,en ben me dus lam geschrokken.
Vanmorgen hadden we weer visite en ze loopt lans het kind heen (ander kindje) en ik hoor haar ineens grommen.
Dus ik heb haar van schrik een klap gegeven op haar (brede) achterwerk en weer op haar plaats gelegd.Nu komt ze uit een slecht nest,waarin ze niets heeft kunnen leren,maar is toch een hele normale hond.
Ze heeft drie hondecursussen gedaan en kwam als een van de besten uit de bus.Ze luisterd erg goed en is de liefheid zelf(ze denkt dat ze een poedel is en wil dus graag op schoot).
Haar plaats is verboden terrein voor de kleintjes,dus ze kan zich terugtrekken als ze wil.
Wat kan er gebeurt zijn en wie weet dit gedrag te verklaren en een oplossing ervoor.
Ik wil niet dat ze straks eng gaat doen tegen elk kind dat op visite komt.
Ik ben er zelf behoorlijk van geschrokken en vind eht belachelijk gedrag.
wie helpt?
konni
Ik heb dit bericht ook op de hondenpagina gezet en veel respons gekregen,maar er zat niet bij wat ik zocht.veel goede tips stonder er niet bij,meer een opkomen voor de hond ,in zijn eigen huis en zo.
Nu ben ik stapelgek met mijn hond,maar volgens mij toch echt de baas en dit gedrag wens ik niet.
Graag jullie mening en een paar tips voor als het weer voorkomt.
konni