Hoi allemaal, hier een meerkoetenupdate!
De eieren waar die arme meerkoetjes nog steeds op zitten zullen denk ik niet uitkomen, omdat ze steeds verjaagd worden door die kinderen. Met moeder praten heeft dus niet geholpen, waarop ik gezegd heb dat ik de volgende keer aangifte doe bij de politie wegens dierenkwelling.
Ik heb vandaag (samen met mijn buurvrouw) besloten om die sloot waar die meerkoetjes zitten te broeden goed onder handen te nemen. Heel deze sloot ligt nu vol stokken, grote takken, een emmer en planken. De jeugd blijft dus bezig.
Iedere dag loop ik langs om te kijken of de eieren al zijn uitgekomen, want alle andere meerkoeten hebben al jongen. (Naast mijn tuin zit er een met 9 jongen!)
Ik voel me net een dierenoppas, weet je dat!
Afijn, zodra de meerkoeten het broeden opgeven (of dat er kleintjes komen) leen ik een bootje bij andere buren en ga de sloot schoonmaken, waardoor ze geen nesten meer kunnen maken op plaatsen waar de jeugd er makkelijk bij komt.
Mocht er iemand in de buurt wonen (Rotterdam-Beverwaard), en je hebt zin, kom dan ook helpen. Zodra we gaan beginnen, zie je het hier!
Groetjes!
Christa