degoes en chinchilla's

• Ineke A

Hoi,

Weten jullie of je degoes en chinchilla's in een hok kunt houden?

Groet, Ineke A

• Carmen

Hoi Ineke, ik weet dat het kan. Op de kinderboerderij bij ons hebben ze nml. degoes en chins bij elkaar in zitten. Dit gaat erg goed samen.

Ik heb het met mijn eigen dieren nooit durven doen omdat ik niet wist hoe ze zouden reageren. Want bij volwassen dieren die apart hebben gezeten zou ik het niet doen. Maar van kleins af aan moet dat geen probleem zijn volgens mij. Mits ze natuurlijk een mooi groot hok hebben. Maar dat hebben ze vast wel ;-)))

Gr. Carmen

• Ineke A

Ik heb 2 degoes van 4.5 mnd oud en er zit een chinchillavrouwtje ergens in een opvang, die zou ik er evt bij willen proberen, ik weet niet hoe oud ze is maar ze schijnt in een hamsterkooitje gezeten te hebben. groet, Ineke A

• Antoinette

Hoi Ineke ,

Als je deze chinchilla ophaalt zet haar dan niet gelijk bij degoes,dat is vragen om moeilijkheden.en een chinchilla is geen dier voor op een kinderboerderij !!!!!

deze dieren hebben een hele speciale verzorging en een loei van een kooi.schandalig om zo'n klauteraar in een hamsterkooi te zetten,dit is iets voor de dierenbescherming .ik word hier misselijk van als ik dit hoor,echt waar MISDADIG.Zou je asjeblieft met anja kontakt op willen nemen ? die heeft meer dan 50 chin's en weet echt alles van ze.ik heb er zelf 5 in een supergrote kooi,die hebben ze nodig.ik vraag anja wel even hier te komen om op jouw vraag te reageren.schrik niet als ze fel overkomt maar ze bedoelt het heel goed,ze heeft al zoveel dierenmishandeling meegemaakt dat ze ook dieren opvangt.

groetjes van antoinette

• Carmen

Ineke,

Je zou ze aan elkaar kunnen laten wennen door b.v. eerst de kooien naast elkaar te zetten.

En Antoinette, dat chins over het algemeen geen dieren zijn voor een kinderboeredrij ben ik met je eens.

Maar hier zaten ze in een enorme kooi, er paste bijna een boom in zo groot. Ze kregen chincilla korrels en een zandbadje. Deze mensen hadden zeer zeker wel verstand van chincilla's.

Gr. Carmen

• anja

Hoi ineke.

Niet doen, omdat ze hele andere dieren zijn als degoes.

ik heb wel eens mee gemaakt bij iemand dat er een grote bloedbad was geweest.

chinchilla's horen niet samen in een kooi met degoes.

Geloof me je, je vraagt om problemen.

Ik snap het wel dat je ze een goed tehuis wild geven maar doe het niet op zo manier.

Probeer er dan een kooi bij te nemen.

Chichilla's zijn mij hobby en ik maak heel vaak mee hoe andere slecht met hun chin's omgaan.

Waar woon je en welke opvang is het dan.

Laat even wat weten van hoe en wat.

O,ja voor carme.

Ik ben niet met je eens.

Ik krijg vaak mensen aan de deur die een chinchilla hebben.

Meestal verkeerde voer, verkeerde zand en noem maar op.

Chinchilla zijn niet echt gewoone dieren, je moet weten waar je mee bezig bent.

Je kan wel in de winkel een boekje komen over verzorging maar die boekjes klopen dus niet helemaal.

De meeste mensen die aan chinchilla's begint hebben verkeerde informatie (helaas)

Ik ben niet met je eens dat het gemakkelijk is want er komt heel veel bij kijken.

Ik bedoel het niet kwaad maar ik krijg heel vaak mensen die problemen hebben met de chin en zovger dat ze ingeslapen moeten worden.

waarom, omdat ze verkeerde voeding geven en verkeerde informatie hebben gehad hoe ze er mee om moeten gaan.

Groetjes anja

• Antoinette

Nou Carmen ,

als dat zo is ben ik daar blij om want veel van deze dieren worden in erbarmelijke toestanden gehouden en dan draait mijn hart om,het zijn zulke schatten van dieren die alle aandacht en liefde verdienen,vandaar dat ik daarover nogal fel kan zijn,sorry als dat jouw gevoel hierover was/is dat was niet mijn bedoeling.begrijp je het een beetje ?

groetjes van antoinette

• Antoinette

nog even ter aanvulling van Anja's berichtje , degoes en chinchilla's hebben totaal ander voer nodig , elkaars voer eten kan de dood tot gevolg hebben van beide soorten,

groetejs van antoinette

• ineke a

Het diertje komt vrijdag in de opvang, en zal daar ongetwijfeld een goede verzorging krijgen. Welke opvang doet er in dit geval niet toe. Waar het mij oim ging was, of het evt zou kunnen. Daar hoor je verschillende verhalen over, de een zegt van wel, de ander van niet, ik denk dat ik het risico maar niet neem.

Een kooi erbij is voor mij geen optie, want er staan hier in de kamer al 4 grote kooien en een aquarium, dus dan word het wel erg vol. Is maar een klein kamertje.

Ik ben er van overtuigd dat de chinchilla een goed tehuis zal krijgen, dus ik ga niet gelijk het adres van de opvang doorgeven, want ik denk dat er meerdere mensen zijn die voor dieren kunnen zorgen. Maar iedereen bedankt voor de informatie. Groet, Ineke A

• Carmen

Hoi Anja,

Je hoort mij niet zeggen dat chins makkelijk zijn hoor. Heb zelf jaren lang knaagdieren opgevangen waaronder twee chins die ernstig verwaarloosd en zelfs mishandeld waren.

Dus ik weet wel wat van de verzorging af…..

En een kinderboerderij zorgt niet perse slecht voor zijn dieren. En ik weet dat er over het algemeen vaak erg slecht en ondoordacht met dieren omgegaan wordt. Maar je moet wel oppassen dat je niet uitgaat van het slechte.

En ik heb het zelf ook niet aangedurfd om mijn chins en degoes bij elkaar te zetten.

En Antoinette van dat voer bedacht ik mij ook vannacht…vraag me af hoe ze dat doen…

Gr. Carmen