degoes en chinchilla's

• anja

Hoi Carme.

Je hoort me niet zeggen dat jij noet goed ben maar degoes horen niet samen met chinchilla's.

Nu denk jij wat weet ik er van maar chinchilla's is mijn grote hobby.

Ik heb er zelf tegen de 60 zitten.

Ik wil in de toekomst me bezig gaan houden van de geneeskunde.

Ik krijg ook vaak te maken van verwaardloosde chin's en niet zomaar 1 maar wel 10 per week.

Mijn vriendin heeft een asiel voor chinchilla's en momenteel zitten er wel 40 chin's op een goed tehuis tewachten.

Ze is ook heel hard bezig om een stichting te beginnen.

Ik vindt dat hun niet samen kunnen en niet mogen omdat er veel verschillende dingen zijn.

Zoals:andere voer.huisvesting enz…….

ik heb heel veel ervaringen met chin's.

Ik zeg niet dat je slecht ben maar als je er zo zeker van ben,,,waaarom heb je het zelf dan niet gedaan?????.

De boederijen hebben het ook mis maar meestal komt het opneer als ze aantal dieren bij elkaar zetten dat ze meer verschillende dieren hebben.

Ik weet niet of dat het geval is maar komt wel vaak voor.

Groetjes anja.

• anja

Hoi ineke.

Jij denk dat ik er geen verstand van heb maar dat heb ik duus wel.

Chinchilla's is mijn hobby en ik heb er zelf tegen de 60 zitten.

Ik zeg niet dat je fout ben maar het kan niet.

Ook al zeg ik het je doet het toch maar dat moet je zelf weten.

Ik vindt het heel erg flauw dat je niet wil zeggen welke opvang het is.

Het lijkt wel of je bang bent dat iemand van deze pagina naar die opvang gaat.

Ik ga zo wie zo niet omdat ik genoeg chin's hebt in de opvang.

Je kon ook de chin in onze asiel kwijt.

Mijn vriendin heeft een asiel en heb er veel zitten.

Ze is heel hard bezig om er een stichting van te maken.

Maar als je die chin neemt moet je nog een bij zetten omdat chinchilla's niet alleen mogen gehouden worden.

Je kan hem ook in een echte chinchilla asiel doen, daar help je hem beter mee.

Want ik neem aan dat het geen chinasiel is maar voor andere dieren.

Gr.Anja.

• ineke a

Hoi Anja,

ik heb nergens gezegd dat ik denk dat jij er geen verstand van hebt. Ik heb alleen gezegd dat je niet de enige bent.

Ik geef het adres van de opvang niet ivm privacyredenen, ik zou het er eerst met de beheerder van de opvang willen bespreken, voor ik zoiets publiceer.

Ik neem de chinchilla niet zelf, omdat ik niet zeker weet of het samengaat met de degoes, ik heb alleen informatie ingewonnen, nou die heb ik gekregen. Bedankt, Ineke A

• Chinchas Chinchilla's

Hallo Allemaal,

Ik heb net alle berichten gelezen en waarom Chinchilla's en Degoes niet bij elkaar kunnen is al onderbouwd dus hier wil ik verder niet op ingaan. Ik heb echter wel een ander punt:

* Een “Goede” Chinchilla-opvang of knaagdieren opvang let heel goed op het welzijn van de dieren bij herplaatsing. Wij hebben zelf onder andere een Chinchilla opvang en wij zouden nooit mensen een Chinchilla meegegeven in de wetenschap dat hij of zij bij Degoes in de kooi moeten. Op het moment dat wij een Chin opvangen in onze opvang zijn wij verantwoordelijk voor een goede verzorging maar zeer zeker voor het welzijn van het dier. Een snelle herplaatsing is per definitie niet een goede herplaatsing. Een opvang behoort zich zelf altijd af te vragen of het dier in kwestie bij de goede eigenaar terecht komt en daar ook de rest van zijn leven blijft, kunnen wij deze vraag niet met een volmondig “Ja” beantwoorden, dan blijven de Chinchilla's gewoon lekker bij ons.

Dus waar iedereen de verantwoordelijkheid bij Ineke legt, moet de verantwoordelijkheid eigenlijk bij de opvang in kwestie worden gelegd, zij behoren beter te weten en Ineke af te raden om een Chinchilla bij 2 Degoes in te plaatsen. Mijn complimenten voor Ineke, zij neemt de verantwoordelijkheid waar de opvang het eigenlijk zou moeten doen. Beter een goede langzame verantwoordelijke herplaatsing als een snelle onverantwoordelijke herplaatsing, waarbij de Chinchilla uiteindelijk nogmaals de dupe wordt.

• ineke a

Hoi,

Ik wil daar even het volgende aan toevoegen, het idee om haar evt bij degoes te zetten kwam van mij, mits het zou kunnen, en niet van de rattenopvang. Zij staat helemaal buiten deze discussie. Groet, Ineke A

• Chinchas Chinchilla's

Het spijt me, maar ondanks dat het idee van jouw zelf kwam behoort de opvang in kwestie uit te zoeken of iemand wel of niet geschikt is voor een bepaald diersoort en of de leefomstandigheden bij de nieuwe eigenaar kloppen met wat het dier nodig heeft. Als je zonder vragen te stellen dieren gaat meegeven aan iedereen ben je alleen maar bezig om het opvang probleem groter te maken niet kleiner. Een opvang behoort verantwoordelijk te zijn en de juiste vragen te stellen. Herplaatsing van dieren is niet alleen maar een dier meegeven.

Chinchas Chinchilla's - Esther.