Zo blij als ik gisteren was rond deze tijd: het dierenpaspoort van Smokey was binnen en hij was dus officieel van mij, zo radeloos ben ik nu: sinds gisteravond is Smokey vermist. Het mannetje is vermoedelijk via het raam naar buiten geklommen (ik kan mezelf wel voor de kop slaan dat ik het raam open had…!) en vanaf 1 hoog naar beneden gesprongen of gevallen. Gezien zijn kort geleden min of meer genezen gebroken bekken, is dit op zich natuurlijk al verontrustend genoeg! Gisteravond geroepen, gelokt, gepraat, etc, etc. Maar het mannetje wilde niet komen of was te bang. Hij zat met nog 2 andere katten in de bosjes achter onze flat en leek vrienden te hebben gemaakt. Hij wilde niet naar ons toe komen en uiteindelijk hebben we de zoekactie op moeten geven.
Vanmorgen om 6 uur liep ik al weer buiten, maar ik zag hem nergens. Uiteindelijk zag ik hem op het pleintje aan de overkant hinken, (door de val misschien weer mank?) maar toen ik daar aankwam was hij alweer weg. Vanaf dat moment ontbreekt elk spoor van hem. Odie en Dinky (mijn andere 2 katten) snappen er ook niks van. Odie wilde vanmorgen niet eten of spelen, mist zijn maatje echt…
Ik heb de dierenambulance ingelicht en als ik hem vanavond weer niet zie, ga ik morgen A4tjes in de beurt verspreiden. Ik houd mijn hart vast, ik hoor zo vaak verhalen over katten die nooit meer zijn teruggevonden, ik moet er niet aan denken!!!
Marielle