Wederom weer afwijken van... :-(

• Gandr

Het valt mij wederom op dat er geen onderwerp kan zijn dat een beetje anders is dan dat er hier normaliter op het prikbord verschijnt of er wordt meteen al weer een ruzieënde toon tegen elkaar aangeslagen. Ik wijs hierbij voornamelijk even naar het onderwerp “Wonen op een Boerderij” van Ben. Lea en Agnes zitten compleet langs het onderwerp heen over en weer moeilijk te doen over iets wat begonnen is schijnbaar op het kattenprikbord en waarvan Agnes nu aanneemt dat ze er niet meer komen mag enz… Jongens als ik even heel grof mag zijn… “Who cares!?” Als je mekaar niet ligt, ook best, maar ga mekaar dan niet lopen dwarsbomen op het prikbord. Vecht onenigheden onderling uit, en laat daar niet ook het hele prikbord bij betrokken raken. Zeker een prikbord die er verder niets mee van doen had zoals hier het geval is. En dan hebben we het over “onweren” om aan te geven hoe men op de ander reageert… Hier “onweert” het allang niet meer… Ik heb hier een orkaan staan! Ik wordt echt kotsberoerd van die mensen die steeds maar weer van een onderwerp afwijken, elkaar gaan lopen dwarsbomen en trachten de ander te overstemmen met een houding van : Ik weet het beter - Ik heb altijd gelijk - Kijk mij nou ik strijd met een open vizier… Wat kan mij jullie ruzies schelen? Wat kan het de schrijver van het bewuste eerste bericht schelen of jullie elkaar liever de haren uit de kop trekken? Zullen we de sfeer op dit p[rikbord tenminste trachten nog een beetje goed te houden? Fijn!

Groeten,

Gandr.

P.S. Ja ik ben kwaad!

• Lea

Sorry,

Je hebt echt helemaal gelijk. Ik wist het en toch bleef ik maar doorgaan.Ik zal het niet meer doen. Okee?

Lea.

• kelly

Je hebt helemaal gelijk Gandr…

Groetjes, kelly

• Gandr

Ach Lea, Ik begrijp natuurlijk wel soms laat je je meeslepen, je bent niet de enige, ik doe het zelf ook en dan betrap ik me er zelf op als het eenmaal te laat is. Maar nu zie ik een hele pagina gewijd aan verwijten over en weer… En waar begon het om? Om iets wat Channah deed… En wat ze deed is in mijn ogen niet echt zo vreselijk slecht c.q. verkeerd geweest dat er meteen een complete losgebarsten over en weer verwijten plan opgesteld moest worden. Want ik vraag me af of Ben nu eigenlijk nog wel de moeite neemt om de eventuele verkregen reacties te bekijken. Daarnaast, wat voor indruk zou het scheppen bij een ieder die hier de eerste keer komt? Tja, mij maakt het niet uit verder ik ben de webmaster niet. Maar ik vind het wel zo onzinnig…

Affijn, ik ben blij dat jij tenminste nog je excuses kan aanbieden want dat is ook iets wat enkelen hier moeilijk kunnen. Mijn excuses als mij eerste bericht zo hard overkomt, maar ik meen het wel zo en wind er ook niet langer meer doekjes om. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden… Toch?

Oké lui, ik ben alweer wat bekoeld.

Groetjes,

Gandr & beestjes

• Channah

Hallo Gandr,

Zoals je weet ben ik het meestal met je eens. En dat al ongeveer een jaar lang!

En ook nu vind ik dat je gelijk hebt.

In het geval ‘Wonen op de boerderij’ heb ik alleen geprobeerd (eerst op ludieke wijze, maar dat sloeg niet aan) om te zeggen, dat dit nu niet direct de plaats is voor een contactadvertentie.

Maar als er dan iemand is, die zich geroepen voelt om via dit prikbord, mij in een kwaad daglicht te stellen, om iets wat op een ander prikbord aan de orde is geweest, laat ik dat niet op mij zitten, en dan kan ik twee dingen doen.

Op de eerste plaats (en de makkelijkste manier) de webmaster inschakelen om zo'n bericht te laten verwijderen.

De tweede mogelijkheid was, om nog één keer mijn standpunten duidelijk te maken.

Ik heb gekozen voor de tweede mogelijkheid. ook weer om twee redenen.

De eerste reden is, dat ik de webmaster van het dierenprikbord, die altijd heel alert is, en doorgaans foute mailtjes binnen een paar uur verwijderd heeft, hier niet mee op wilde zadelen.

De tweede reden is, dat er hier niet werd ingegaan op discussies van het dierenprikbord, maar op een discussie van een maand geleden op het kattenprikbord.

Jij zegt het al, Gandr, vecht het onderling uit, en niet op een prikbord waar zo'n disussie niet is begonnen, en ook niet thuishoort.

Ik ben die discussie niet begonnen. Maar ik laat mij ook niet aanvallen, en zeker niet op een onderwerp, waarover ik al genoeg tekst en uitleg op het kattnprikbord gegeven heb.

De rol van Lea hierin vind ik heel klaar en duidelijk. Zij is, op datzelfde kattenprikbord, een aantal malen onterecht zo heftig aangevallen, dat zij in eerste instantie overwogen had, om niet meer terug te keren. Gelukkig is die overweging in het voordeel van het kattenprikbord uitgevallen, en is zij weer terug.

Ik heb, om redenen, die jij, Gandr, aanvoert, besloten om verder niet meer te reageren via dit onderwerp ‘Wonen op de boerderij’. En al helemaal niet meer op berichten van de hiervoor bedoelde persoon. Met haar ben ik uitgepraat, zoals je uit de discussie begrepen zult hebben. En als je daar meer achtergrondinformatie over wilt hebben, dan kan je natuurlijk de discussie van eind maart hierover lezen. Gewoon via de zoekfunctie: trefwoord Channah (auteur) en alles word je klaar en duidelijk.

Lea daarentegen is nog niet zo lang op de prikborden. Ik vind het knap van haar, dat zij geen oordeel velt, maar de zaak uit wil zoeken. Jammer, dat dit zo negatief beoordeeld wordt. Op deze manier is geen echte discussie mogelijk. En tot deze eindconclusie is Lea dan, helaas, ook gekomen.

Ook ik hoop, dat de sfeer op de prikborden goed blijft. Ik ben alleen niet bereid om daar mijn mening voor in te leveren. Maar dat weet jij ook wel, Gandr.

O.K.: we gaan weer over tot de orde van de dag: het welzijn van de dieren.

Daarom: zie ik je (jullie) zondag in Amsterdam, Museumplein, 14.00 uur, bij de MKZ-demonstratie (zie mijn andere berichten op het prikbord)?

Groeten van Channah

P.S.

Een kopie van dit bericht zet ik op het kattenprikbord. Lijkt mij wel zo netjes, omdat het daar genoemd word.

• anja

Hoi grande.

ben jij de gene die me mailde over de discussie van chinchilla en degoes.

Groetjes anja.

PS.] zo ja mail me even prive}

• Marielle L.

Ik benhet helemaal met je eens Gandr, ik kreeg ook een heel misselijk gevoel van die “discussie”.

Ik hoop, dat het weer snel over iets anders gaat hier, want normaal gesproken vind ik het altijd heel plezierig om hier de berichtjes te lezen.

Kan ik meteen eens een eigen vraagje in de groep gooien (zie hierboven).

Marielle L

• Marielle

Natuurlijk, de discussie is te ver gegaan, maar volkomen logisch in mijn ogen. Het is nu eenmaal een feit dat bepaalde mensen heel graag hun mening geven en er absoluut niet tegen kunnen dat iemand een afwijkende mening heeft!! Zulke mensen proberen anderen

'met de grond gelijk te maken' en als je dan zo gevoelig bent zoals sommigen onder ons (Agnes, maar ik zelf ook) dan vind je het niet leuk om op die manier benaderd te worden. Agnes heeft in mijn ogen haar best gedaan om het uit te leggen, maar er wordt weer partij getrokken… Ik vind het heel jammer dat iedereen haar nu de zwarte piet toespeelt, want daar klopt niets van. Waar er twee kijven, hebben er 2 schuld. En zo is het!

We zullen Agnes missen met haar ervaring, adviezen en tips en dat vind ik persoonlijk HEEL HEEL ERG!

Ja, ik ben pissig, want ik word hier niet goed van. Tijdens dat hele gedoe met Smokey zijn er 2 mensen geweest die hebben aangeboden om actief te helpen, Agnes en Lisette, en dat soort mensen gaan wij met z'n allen wegjagen, door ze uit te voeteren, omdat we het niet met ze een zijn?

WAAR ZIJN WE MEE BEZIG!!!

• Rob

beste mensen,

Wees er eens van bewust wat je plaatst door heeeeeeeeeel veel mensen gezien kan worden. En het is en blijft heel erg anoniem wat er gebeurd op de prikborden en nieuwsgroepen. Lekker veilig achter je pc iemand aanvallen bedoel ik. Het verstandigste is om je nooit uit je tent te laten lokken om mee te doen aan dit soort praktijken.. Hopelijk blijft de vijandigheid dan zeer beperkt..

groetjes Rob, Sammie & Tijger (de katten)

• martine

Tja, blijkbaar is een flinke onweersbui af en toe eens nodig. Ik kan me er niet echt aan storen, als het oplucht…….Het is jammer voor Ben dat nou net zijn bericht de aanleiding moest zijn, maar vroeg of laat was er dan wel een ander bericht geweest waardoor de bom een keer barstte. Alle verhitte gemoederen inclusief die van jou zijn nu weer geuit…..toch? Til er niet zo zwaar aan joh! Het is toch terecht dat mensen zich niet laten ondersneeuwen in een discussie?

Waar ik nog steeds niet achter ben is de reden van Agnes om weg te blijven op het kattenprikbord. Ik heb me te pletter gezocht gisteren, maar niets gevonden behalve de mededeling van Agnes zelf dat ze afhaakte. Het enige wat Lea in dit geval heeft geprobeerd is duidelijk krijgen wat er nou precies gebeurd was, maar blijkbaar wil Agnes het daar gewoon niet over hebben verder. Ook goed, mag allemaal.

En tegen Ben is iedereen vrij duidelijk geweest dacht ik. Interesse voor boerderij en barbeque, maar niet voor een relatie, jammer jammer jammer.

Dusse..ff grof gezegd CHEER UP (hahahahaha) en laten we gezellig over iets anders ruziemaken (grinnik)

martine die een heel klein beetje melig is