Hoi allemaal!!!
Vanmorgen liep ik om 6 uur met de honden door het park. Heerlijk genietend van de rust en van alle jonge dieren in de sloten. En van spechten. Echt prachtig.
Op de terugweg ben ik langs het ondertussen beroemdste meerkoetennest van Nederland gelopen. Ik had namelijk gehoord dat een meerkoet zijn nest niet verlaat zolang de eieren niet uitgekomen zijn. En aangezien het mannetje al enkele weken niet in de buurt van het nest gesignaleerd was, ben ik bang geworden dat het vrouwtje ‘uithongert’. Als de eieren nog niet uit gekomen zouden zijn, zou ik Vogelklas Karel Schot bellen. (Een begrip in Rotterdam voor vogelopvang en egels) En we gooiden al enkele dagen wat brood in de richting van het nest, maar ze wilde het nest niet verlaten. Dus enkel het brood wat op het nest kwam, at ze op.
Maar de verrassing was groot!!! Ik was er vanochtend getuige van dat een zwart bolletje met een rood koppie het laatste stukje eierschaal van zich afwierp!!! Dus tegen alle verwachtingen in: de kleintjes zijn geboren!!!!!!!!!!!!!!! En vanmiddag was ook pappa op kraamvisite en voerde moessie en zijn kids. Dus: ik ben vandaag een gelukkig mens! Ik ben zo blij dat alles goed komt met dat gezinnetje! Hoeveel kleintjes het zijn weet ik niet. Ik heb er nu twee gezien. Over een paar dagen verlaten ze het nest om in de buurt van het nest rond te zwemmen in de buurt van pa en ma. Het nest echt verlaten doen ze pas als het einde van de zomer nadert. Zo lang blijven ze in de buurt. En zo lang blijven mijn buurvrouw en ik op dit gezinnetje passen.
Groetjes!
Christa