GEBOORTEBERICHT !!!

• Christa Barto

Hoi allemaal!!!

Vanmorgen liep ik om 6 uur met de honden door het park. Heerlijk genietend van de rust en van alle jonge dieren in de sloten. En van spechten. Echt prachtig.

Op de terugweg ben ik langs het ondertussen beroemdste meerkoetennest van Nederland gelopen. Ik had namelijk gehoord dat een meerkoet zijn nest niet verlaat zolang de eieren niet uitgekomen zijn. En aangezien het mannetje al enkele weken niet in de buurt van het nest gesignaleerd was, ben ik bang geworden dat het vrouwtje ‘uithongert’. Als de eieren nog niet uit gekomen zouden zijn, zou ik Vogelklas Karel Schot bellen. (Een begrip in Rotterdam voor vogelopvang en egels) En we gooiden al enkele dagen wat brood in de richting van het nest, maar ze wilde het nest niet verlaten. Dus enkel het brood wat op het nest kwam, at ze op.

Maar de verrassing was groot!!! Ik was er vanochtend getuige van dat een zwart bolletje met een rood koppie het laatste stukje eierschaal van zich afwierp!!! Dus tegen alle verwachtingen in: de kleintjes zijn geboren!!!!!!!!!!!!!!! En vanmiddag was ook pappa op kraamvisite en voerde moessie en zijn kids. Dus: ik ben vandaag een gelukkig mens! Ik ben zo blij dat alles goed komt met dat gezinnetje! Hoeveel kleintjes het zijn weet ik niet. Ik heb er nu twee gezien. Over een paar dagen verlaten ze het nest om in de buurt van het nest rond te zwemmen in de buurt van pa en ma. Het nest echt verlaten doen ze pas als het einde van de zomer nadert. Zo lang blijven ze in de buurt. En zo lang blijven mijn buurvrouw en ik op dit gezinnetje passen.

Groetjes!

Christa

• *Claudia*

Jippie!!! Gelukkig een goede afloop.

Groetjes Claudia.

• Jennifer)

Oh wat een leuk berichtje!! Dit maakt m'n dag weer goed! Ik hoop dat de kleintjes het allemaal redden! Hou ze in de gaten als een havik! ;-)

Groetjes jennifer

• Gandr

Waar blijven de beschuit met muisjes? LOL

Lief he die kleintjes. Als je kan, doe eens een poging tot het maken van foto's… Kan je er nog eens aan terugdenken.

Groetjes,

Gandr & beestjes

• Lara

Christa,

Gefeliciteerd met de kuikentjes!

Alleen, ehhh…

Gandr, wil je je iets voorzichtiger uitdrukken?

Goku en Gohan lazen mee en ineens gingen ze zich verstoppen…

Bleek dat ze ‘beschuit met m…’ hadden zien staan!

Helemaal van hun slagje!!!

Ik ga ze nu even uitleggen dat je echt geen barbaars voorstel deed (of ‘kattig’ voorstel), maar dat je op gesuikerde anijszaadjes doelde!

Zodra die worden uitgedeeld mogen ze uiteraard meeproeven ;->

Groetjes,

Lara

• Gandr

Whoeps! Sorry kleintjes! Ik zou niet echte muissies eten hoor, zijn veeeeeeels te lief daarvoor… Maar ehm beschuit met roze of blauwe hageltjes, schijnt er ook te zijn heb ik me laten vertellen….

Nogmaals sorry Goku en Gohan! Ik vind muissies nou juist heeeeel lief. He zijn er van jullie eigenlijk al eens foto's gemaakt? En wordt er al met jullie gepronkt op het internet? Ga dat eens even heeeeeeeeel snel regelen met het vrouwtje dan! LOL

Groetjes Gandr & beestjes (Sinds vandaag er zelfs 1 bij LOL)

• Lara

Nou, het baasje heeft wel geprobeerd om foto's te maken van ons, maar dat stomme fototoestel snapte niet dat we vlak bij stonden!

Nu staan we er heeeeeel wazig op (baasje heeft ons laten zien waar, maar echt zien deden we het niet).

De achtergrond (zo'n saaie kast) is wel scherp :-<

Het baasje heeft beloofd dat we wel mooi op de foto gaan als het goede, digitale toestel weer gemaakt is, maar die is al sinds carnaval weg…

Ook heeft ze een zwart-wit filmpje van ons gemaakt…

Aan de computer zit een cameraatje (ook een beetje gammel, maar ach) en die heeft ons gefilmd in ons hok.

De reuze-knagers liepen toen ook los en die zijn tegelijkertijd gefilmd.

Is gelijk te zien dat we helemaal niet bang voor ze zijn ;->

We staan gewoon tegen de wand omhoog om te laten zien dat we net zo groot zijn!

Het filmpje is wel groot, dus zet het baasje die maar niet op internet….

Het zou vast een hele dag duren om die door de telefoonkabel te sturen ;->

Groetjes,

Goku en Gohan

PS. Kan iemand ons baasje overhalen om ook eens een paar mooie meiden in huis te halen?

We hebben het haar al een paar keer gevraagd, maar ze liegt dat ze geen ruimte heeft…

Ze passen heus wel erbij in ons hokje!