Nou meestal wordt er altijd geantwoord op de vraag: “Wat wil je het eerst horen het goede of het slechte nieuws?” “Doe maar het slechte eerst” dus daar gaan we dan.
Werd vanmorgen in de trein om het tweede deel, waar ik dus weer ;-) over ben te gaan doen, gebeld… Mijn moeder. Nou niets met haar diertjes gelukkig en zij was ook in orde dus kon er nog maar 1 ding zijn… Mijn zus… Ik vraag me soms dus hevig af… Is ze mijn zus wel? Is zij wel door dezelfde moeder opgevoed als ik ben? Wat was er gebeurd. De kat van mijn zus was zoek, mijn zus natuurlijk meteen weer helemaal over de rooie… Dus mijn moeder voor mijn zus aan het bellen geslagen. Sinds wanneer werd de kat vermist is dan een veelgestelde vraag… Nou ja… Sinds vandaag…. Luid het antwoord van mijn moeder en zus in koor. Want inderdaad, mijn zus had vanmorgen ontdekt dat haar kleine “Ielewiets” zoek was. Poes, acht jaar, ongesteriliseerd (ook een heeeeeeeeeel lang verhaal ga ik verder even niet op in..) nog krols op koop toe ook nog eens… Nou het scenario laat zich dan wel raden he…
Maar goed… Hoor ik dus vanmiddag gelukkig dat ze de kat weer terug heeft. Zat in het asiel. Ik nog droog, daar heeft ze mazzel mee gehad. Ja, dat heeft ze dus zeker bleek al snel, want wat schetste mijn verbazing… De kat was er al sinds afgelopen zondag vandoor, zat nog die zelfde zondagmiddag in het asiel en mijn zus merkte vandaag pas dat ze weg was! Zakt je broek ook al af? Kunnen jullie nu ook een beetje vatten dat ik me afvraag of mijn zus en ik wel van dezelfde ouders zijn en door de zelfde moeder zijn opgevoed?
Je kat kwijtraken tot daar aan toe, kan de beste overkomen. Maar hem vijf dagen lang niet missen! Dat spant bij mij dus de kroon! En het zet me aan het denken. Zou ze ook pas na vijf dagen merken dat haar kinderen uit huis zijn gegaan als die eenmaal hun vleugels uitslaan?
Affijn, tot zover dus de ergenis van het jaar…
Nu wat leuker nieuws. Ik heb er een heeeeeeele lieve rat bij. Wederom een husky, dit keer een manneke. Komt uit Deventer. Wat een eind he? Hij moest snel weg dus ik had aan Saskia gevraagd of ze voor mij de rat vast kon halen dan zou ik hem bij haar ophalen. Nou daar stelde ik de vriendschap even op de proef zeg! Saskia vind ratten een beetje eng… LOL Niet de rat hoor, maar die staart he… Maar ze deed het toch en dat getuigd toch ook maar weer van haar goede karakter.
De rat heette, pak vast een teiltje LOL, “Ratteke”… Ja ja, origineler verzinnen ze ze niet LOL Hij heet nu dus Jeewan, wat hindi is voor leven. Nou past mooi bij de jongen. Hij is heel lief, heeft ook al bij me gezeten. Houd dus van knuffelen. Lekker ding.
Dan nog een goed berichtje op het Saskia front… Ze heeft de urgentie gekregen en met een beetje mazzel heeft ze nu erg snel een woning. Ze heeft al gereageerd op een woning en heeft er een goed gevoel over. Dus allemaal even duimen voor Saskia! Dat ze maar in de komende maand een woning mag krijgen, kan ze nog net voor de bevalling alles weer op orde hebben.
Voor nu waren dit weer de huidige stand van zaken. Basil zou zijn baas in ere houden door te zeggen: “Dit was de toestand in de wereld voor vandaag.” LOL
Groetjes,
Gandr & beestjes (Stand is nu 26… En omdat ratten niet alleen mogen zijn binnenkort volgt er dan een vriendje voor Jeewan want ik zet hem dus NIET bij de dames he LOL)