meer meerkoetjesnieuws

• Christa Barto

Hoi allemaal, bedankt voor jullie reacties. Ben blij dat ik niet de enige dierengek ben. (ja, zo wordt ik hier ondertussen genoemd)

Er blijken nu 6 jongen te zijn. Veel beschuitjes met ehhhhhh …. hagelslag dan maar?????? ;-) En ze groeien ontzettend snel! Ze worden dagelijks bijgevoerd door mijn buurvrouw en mij, dus ze zullen harder groeien dan de andere meerkoetjes in het park. Maar ja, het blijft toch ons ‘zorgennestje’.

Toen het van de week nogal regende en het dus rustig was in het park, ben ik begonnen met opruimen, want als er een kleintje in de ‘rechtop’ liggende emmer terecht komt, komt hij er misschien niet meer uit. Dus die emmer heb ik als eerste uit gehaald. Daarna een grote conifeer (oeps, hernia!), enkele boomstammen (big fun voor Filas en Tyson die mij geholpen hebben om ze uit het water te trekken), vele planken en een heleboel oude perkplanten. Na een half uur moest ik het opgeven, omdat mijn rug niet veel meer hebben kon en de grond nogal soppig was.

En gisteren hoorde ik dat de gemeente bezig was de sloten schoon te maken! ZE WORDEN WAKKER!!!! Dus binnenkort is de sloot schoon (hopelijk dit jaar nog). En ik hoef mijn rug niet meer te verzieken. Want ik kan niet zeggen dat mijn rug nu lekker aanvoelt. Opstaan, zitten, liggen, alles doet pijn. Maar ja, wat wil je als je normaal gesproken alleen een koffiekopje en een pen optilt! LOL!!!!

Tot zover het meerkoetennieuws van deze week. Hoe zal ik ze trouwens noemen? Familie Flodder, The Simpsons, The Adams Familie??????

Groetjes,

Christa

• Lara

Blij dat het goed gaat met je ‘blesjes’!

Laat ze maar mooi uitgroeien tot de mooitste ‘koetjes’ uit de buurt ;->

Groetjes,

Lara

• Gandr

Nee joh, die moet je een naam van stand geven… De familie “Blesjes”? Om even de benaming van Lara te pikken LOL

Maar ehm waar blijven die schuitjes nou? LOL

He als je het goed vind wil ik jou belevenissen wel op een club op het net zetten waar ik sinds vandaag aan meewerk (echt wel leuk). Als je nou foto's had van die kleine donskoppies… Zou echt leuk worden dan. Dus smijt die boom, emmer of what ever je uit die sloot gedregt hebt aan de kant en pak een foto toestel. Is overigens ook veel rugvriendelijker joh!

He, als je wilt weten hoe die club heet en er eerst zelf een kijkje wil nemen hoor ik dat wel he.

Groetjes,

Gandr & beestjes

• Christa Barto

Nou oké, de familie Blesjes wordt het! Leuke naam, heel apart.

Ik heb vanavond mijn fototoestel meegenomen, maar … moeke zat lekker op het nest met de kleintjes warm en veilig onder haar vleugels. En die kleintjes moeten er op staan, toch??????? Maar wie weet komt het juiste moment voor de troep opgeruimd wordt. Vanochtend zaten ze met z'n allen op de rand van het nest terwijl ze door pappie en moeke gevoerd werden. Dat was een leuk plaatje! Maar ja, 's morgens ben ik niet zo uitgeslapen om het fototoestel te pakken!

Groetjes van de familie Blesjes en Christa