Knaagdierentoilet

• Lydia

je kunt elk knaag dier zindelijk maken als je de tijd er voor neemt. Meestal merk je dat als de dieren bij je zitten dat ze onrustig worden en doe ze dan in hun hok. Je zult zien dat ze hun behoefte gelijk doen, ook als ze los lopen kan je ze leren op een toilet te doen.je kunt knaagdieren alles aanleren daar ben ik wel achter. want achterlijk zijn ze niet ook denken andere er anders over. Jij en de rest weten beter. groetjes Lydia en de dieren van me.

• Kim

Eerst dat onsamenhagende verhaal en nu in het bovenste verhaalweer een gat wat niet dicht mag groeien. Wat wil je in dat gat hangen dan, oorbellen? Ik wil niet zeuren, maar het ip adres vind ik ook een beetje gaar.

• marjolein

ik heb al even gekeken maar helaas zijn alleen de nummers vanaf 2000 nog te krijgen

eerdere nummers niet meer (en laat ik die nou net zoeken snif)

het ging ook om een hele vreemde reportage over fretten

ze hadden het wel over fretten maar op de hele pagina stonden foto's van marters in de huiskamer? (wat het ook waren het waren iniedergeval absoluut geen fretten)

ik zal nog wel even verder zoeken maar bij hart voor dieren zelf kan ik ze dus niet krijgen jammergenoeg

groetjes marjolein en de monsters tijger rups saru simba gizmo en timmetje

ps saru is vader geworden van 7 beeldschone pups ;-) zondag zijn ze 8 weken oud (dus ik heb het heeeeeeeeeel moeilijk omdat ik geen pup er bij mag snif)

• Lara

Mijn moeder is al jaren lang lid van Hart voor Dieren en bewaart de oude nummers.

Misschien kan ik je een kopie van het artikel toe sturen?

Faxen is nog makkelijker en zelfs inscannen en mailen behoort tot de opties ;->..

Ik lees wel of je er wat aan hebt en zo ja, waar het naar toe moet.

Groetjes,

Lara

• Lara

Mijn ervaring is dat cavia's er niet bij nadenken dat zindelijkheid zou kunnen bestaan. Waar ze zijn laten ze het lopen. Nadat de caafjes zijn losgeweest moet ik dus altijd even goed rondkijken en schoonmaken :-<

Disastre en Tambo (konijnen) waren zonder training al zindelijk. Ramp (ook een konijn) is nooit zindelijk geworden, maar dat kan aan zijn ziekte gelegen hebben. Een hoekbakje kan handig zijn, maar Tambo kennende wil hij er liever mee gooien ;->

Groetjes,

Lara

Bij de fretjes is zo'n bak wel handig, maar je moet hem goed vastzetten!

Wij hebben er twee gaatjes in gemaakt en de bak met vuilniszakkenbinders aan de tralies bevestigd…

• marjolein

die hoekbakken voor fretten bevallen hier totaal niet

de mannetjes hebben de neiging “over het randje” te piesen

met een kliederboel als gevolg

geef mij maar zo'n simpelen vierkante (grote, mag ook met 6 fretjes) kattenbak die kost ook nog eens een stuk minder geld als die frettenbakken

of ik het vast zet of niet binnen een seconde of 5 ligt hij onderste boven ;-)

• Channah

Hallo Marlolein,

De tijd van de boekenmarkten breekt weer aan, en zoals je misschien weet, ben ik daar nogal een liefhebber van. Ik zal voor je kijken, als ik stapels tijdschriften zie. Ook in de kringloopwinkels, waar ik ook niet langs kan lopen, zonder even binnen gekeken te hebben.

Weet je ongeveer, wanneer dat artikel erin gestaan heft?

Groeten van Channah