ontstoken oog (gronisch)

• gaby

hallo ik heb een probleem, nou eigenlijk heeft mijn konijn een probleem.

al vanaf dat ie klein is heeft hij last van ontstoken ogen, maar het lijkt nu langer te duren.

hij heeft al een paar keer antibiotica en oog zalf gehad.

we zijn er achter gekomen dat hij met zijn oog onder de drinkfles (tegen aan ook) ligt. hij blijkt niet veel last er van te hebben, eet nog net zoveel, vacht glanst en hij is lekker wild.

maar er blijft maar wit spul uit zijn ogen komen.

zijn haren rond om zijn ogen vloelen altijd plakkerig aan en dat is ook nat door dat witte vocht.

wie kent dit ook, ik vind het onnodig om naar de dieren arts te gaan omdat hij zich nu niet ziek voelt en er geeen last van heeft.

kan het zijn dat ie alergisch is voor iets??

wie kan mij helpen.

• Kim

Klinkt gek, maar ik denk dat ie niet tegen stof kan. Mijn knaag en konijnen dierenarts gaf mij als tip om mijn cavia met een ontstoken oog niet op zaagsel te zetten omdat dat te veel stuift. Ze zei dat als je het hok verschoont, je zelf merkt hoeveel stof er van het zaagsel afkomt, en dat dat beest daar de hele dag in zit. Nu kopen wij balen van 135 liter zaagsel, en wonder boven wonder stuift dat nauwelijks, die kleine pakjes wel. Misschien een idee, gewoon van het zaagsel af en alleen op krante en een dike laag hooi zetten.

gr. Kim

• gaby

hallo kim

mijn konijnen (ze zitten in een hok 4 bij 1 gesplitst door gaas) zitten op stro.

ik heb wel zaagsel er onder, en ook heb ik vaak hooi onder het stro.

maar ik zal het eens proberen om kranten inplaats van zaagsel.

en het klopt dat die grotere balen minder stuifen, maar je moet als je ze koopt goed opletten omdat je twee soorten hebt.

de ene is gezeefd dus al het stof eruit en de ander is net als de kleine pakjes.

ik wil allang van die grote balen maar ik kan ze hier nergens kwijt.

klopt het ook dat hennep vezels minder stoffig zijn???

• Kim

Weet ik niet, ben ik ook wel nieuwschierig naar. Misschien ook nog goedkoper. Wij halen wel van die grote balen van 1 meter hoog ofzo. Die kosten 23 gulden per baal voor 135 liter. Scheelt wel.

• g

hallo kim

waar haal jij die balen.

ik koop mijn voer altijd bij een boer die veevoer en andere dingen verkoopt

daar zijn die hele groet balen maar 11gulden.

en ik zal het eens proberen om kranten inplaats van zaagsel te gebruiken

• Kim

Ik woon niet in een boeren omgeving, dus gewoon bij de dierenwinkel. Samengeperste zaagsel balen.