Sorry

• Kim

Auteur: Kim (—.quicknet.nl)

Datum: 04-05-01 11:37

Beste katten/dierenliefhebbers,

Ik weet dat dit een pagina over katten is. Heb er zelf ook een. Maar dit wil ik toch even melden. Juist omdat deze site veel bezocht wordt, door mensen die niet alleen van katten houden maar van dieren in het algemeen.

Het gaat over stierenvechten. Toen ik van de week zat te zappen, kwam ik weer zo'n afschuwelijk gevecht tegen op en Spaanse zender. Ik kreeg hier de volgende dag een discussie over met een collega en die beweerde dat de Spaanse stier in ieder geval een veeeeeeeel beter leven heeft voordat hij de Arena in moet dan de gemiddelde melkoe/kistkalf/varken etc. hier in Nederland. Ik ben wat informatie op gaan zoeken en wat blijkt: De stier wordt voordat hij de Arena in moet met zandzakken op zijn nieren geslagen om alvast inwendige bloeidingen te veroorzaken, vervolgens in een donkere schuingeplaatste kist gezet, waar hij de hele nacht probeert om horizontaal te komen, dit om hem alvast te vermoeien. Als de stier de volgende dag teveel uitgeput blijkt wordt er even wat stroom op zijn testikels gezet om hem even op te frissen voordat hij naar binnen moet. Ook zagen ze stukken van de horens af en plaatsen daar een stuk hout voor in de plaats. Dit is niet alleen heel pijnlijk, de stier raakt ook zijn orientatie kwijt omdat ze de stukken hout, net iets anders gericht plaatsen. Deze martelingen zijn illegaal maar gebeuren wel op grote schaal. Na een mailtje naar de Dierenbescherming kreeg ik het telefoonnummer van de Stichting Comite Anti-stierenvechten. Zij bevestigden de informatie die ik hierboven beschreven heb. Ik ben donateur geworden ( ? 25,= per jaar), want ze hebben toch wel wat succesjes behaald. Ik schrijf succesjes, omdat het nog niet helemaal verboden is. Op dit moment gaan er 30.000 stieren per jaar doorheen in Spanje!!! Over Frankrijk, Portugal en Brazilie nog niet gesproken.

BIJ DEZE DOE IK EEN OPROEP AAN IEDEREEN DIE OOK WIL DAT DIT SOORT MARTELINGEN STOPPEN OM OOK DONATEUR TE WORDEN!!!!

Het telefoonnummer is 030-2300093 te Utrecht.

Bedankt

Kim

• Gandr

Waarom sorry Kim? Dit is toch een heel goed item om ook hier te plaatsen? Het zou eindelijk eens tijd werden dat dat gedonder met die dieren daar eindelijk eens stopt. Die gasten hebben zich nu wel genoeg vermaakt met dit soort praktijken vind ik.

Wist je overigens dat er in Spanje nog een ander “spelletje” met dieren bestaat? Het heet ganzekop trekken. Een levende gans wordt de hals van ingesmeerd met vet om het goed glad te maken, waarna het dier ondersteboven aan een hoge stok wordt gehangen. Dan rijden er mensen onderdoor te paard en die proberen dan de kop van de gans te @!#$. Diegene die de kop eindelijk van de gans heeft weten te trekken is de winnaar… Nou en wat een winnaar ben je dan in mijn ogen, om je zo te moeten bewijzen op deze laag bij de grondse manier… Wordt je toch kotsmisselijk van.

Nou ja, hoe dan ook. Hoe meer we hiertegen in verzet komen des te meer zullen deze praktijken naar de anchtergrond verdwijnen hoop ik.

Goed stukje dus en niks Sorry, het mag best nog een keer vermeld worden.

Groetjes,

Gandr & beestjes

• Channah

Hallo allemaal,

Even vanaf mijn werk: lang niet alle Spanjaarden houden van stierenvechten. En ook in Spanje is er er een anti-stierenvechtenstichting, OLGA, die overigens nauw samenwerkt met het Comité Anti Stierenvechten in Utrecht.

Enige tijd geleden heeft er op het dierenprikbord een bericht van de directeur van OLGA gestaan. Dat kopieer ik even, hieronder. Ook de reacties hierop zijn de moeite van het lezen waard.

Groeten van Channah

Auteur: “OLGA” (Spaanse org.) (—.uc.nombres.ttd.es)

Datum: 17-02-01 13:17

Wij zijn “OLGA”, een Spaans collectief bestaande uit mensen van alle leeftijden, geslacht, opleiding, enz. die meer dan genoeg hebben van het beeld dat sommige Spaanse media verspreiden over Spaanse vrouwen en mannen, alsof het machisme nog steeds in volle bloei is en vrouwen maar domme meiden zijn voor wie het uiterlijke alleen maar belangrijk is. We werken heel hard tegen het door de Regering gesubsideerd “Fiesta Nacional” (stierenvechten)als een uiting van mannelijke “bravoure en inteligentie”, terwijl iedereen weet dat het een wreed spectakel is, dat de gevoeligheid van een normaal mens aantast.

We beogen een maatschappij waar termen als tederheid, spontaniteit, vriendschap en respect voor alle levends wezens gelden. We hebben enorme steun van mensen uit het buitenland nodig, want de Spaanse pers én TV staan nog steeds ten dienste van de belangen van Regering en politici.

Op dit moment, gefinanceerd door onze vrienden van het CAS te Utrecht, staan er twee billboards in Benidorm, een in Fuengirola-Mijas, een in Sevilla en nog een in Salamanca, waar je heel duidelijk kunt zien welke instelling de onze is, maar die totaal verzwijgd wordt door de Spaanse media, alsof we niet bestaan, zodat de buitenlandse tourist een eenzijdige indruk krijgt van Spanje

Denk je ons te kunnen helpen?…Graag reageer dan eens!… Francisco Javier Barbero y Garrido

• Patricia

Hoi,

Heel goed juist dat je het vermeld, het kan niet vaak genoeg gezegd worden.

Het adres van hun website is overigens: www.comite-anti-stierenvechten.nl

Groetjes Patricia