Je zou toch denken dat.... ;-)

• Gandr

Je zou toch mogen aannemen dat katten dieren zijn die met hun lenigheid ook wel goed kunnen springen. Je zou toch ook mogen aannemen dat een kat die 1 keer al een fout maakt met springen dit niet nog een keer en daarna nóg een keer doet… Shalika dus wel… Shalika wilde vanmorgen vanaf de bencht naar het aanrecht springen en keilde pardoes in de hondenwaterbak… Waterballet nummer 1…

Ik dus mopperen van “Kat leer dan een keer springen, je hebt die ogen niet voor niets aan de voorkant zitten…” en dergelijke en een doek halen om het allemaal weer droog te gaan maken. Ik ben nog niet koud bij de douchedeur of doet ze het nog een keer dunnetjes over… Ik schiet nu bijna in de lach en begin nog harder haar uit te maken voor “dom ding dat nodig eens balletlessen moet nemen” en pak een dweil… Kom ik daar terug en ik begin dus met dweilen… Plons, recht voor mijn gezicht alsof ze erin gegooid werd…

Jaaaa hoooooor! Nou Shalika is bij mij nu dus omgedoopt als het uilskuiken van de maand… LOL Die kat kan dus niet springen en moet hoognodig weer terug naar school om dat eens te gaan leren.

Kijk en dat zijn dan mijn katten.. Heel erg lief maar die hersentjes… Die hebben geloof ik nooit echt een functie gehad LOL

Groetjes,

Gandr & beestjes

• claudia

die van mij (de oudste kat in huis is 15 bij mij) en die springt nu ook continue mis, maar dan van ouderdom hihihi. Maar drie keer plonsen zoals bij jou…..dat heeft ze nog niet gehad ;-) (haha)

groetjes van claudia

• Liesbeth

Hee Gandr,

misschien vindt ze het wel hartstikke leuk om in die waterbak te springen.

Een vriendin van mijn moeder had een kat, die altijd met een enorme boog in de emmer water sprong als ze de ramen aan het lappen was.

Stel je voor: zo'n oud Zaans huis, met een trapje naar de tuin. De emmer met sop staat een eindje van die trap, kat bovenaan de trap en met een snoekduik die emmer in. LOL.

Dweil ze,

Liesbeth

• Channah

Hallo Gandr,

Ik weet, dat jij heel serieus met dieren omgaat, maar ik wil je toch even vragen of Shalika altijd zulke missprongen maakte, of dat dit opeens gekomen is. In het laatste geval kan er namelijk wel degelijk iets mis zijn in de hersenen, zoals een hersenbloeding, een -infarct, of een tumor. Dit zijn dingen die voornamelijk bij oudere katten voorkomen, maar soms worden ook jonge exemplaren erdoor getroffen. Mijn kater Flip was pas 10 jaar en bleek na het door jou beschreven gedrag een hersentumor te hebben, evenals de pas 4-jarige kat van mijn zus. En een kat van een vriendin van mij had op 7-jarige leeftijd een hersenbloeding. De kat is nog wel 12 jaar geworden, maar wel met behulp van medicijnen.

Ik hoop, dat al deze informatie niet nodig is, maar ik maak mij gewoon een betje bezorgd.

Groeten van Channah

• Gandr

Hoi Channah,

Nou Shalika is eigenlijk nooit zo'n geweldige jumpster geweest. Ze kon ook als laatste pas traplopen. Met andere woorden die coördinatie van haar… Dik Pet dus. Maar dat ze het presteerde om juist drie keer over in de waterbak te duiken… Dat noem ik geen toeval meer dat was puur pech! Ze doet het dus wel vaker… Vensterbank, de stoelleuning, het aanrecht… Ze heeft ze allemaal meerdere keren gemist. Ik wijdt het bij haar aan de inteelt die erin zit. Ik heb haar uiteindelijk maar op het aanrecht gezet, maar toen was ze al zo ver beledigd dat dát niet meer hoefde. Ze werkt zich ook vaak in de problemen hierdoor omdat ze zo graag doet wat de andere katten doen, in de balken van de zolder klimmen… Maar dan durft ze echter niet meer naar beneden en dan moet ik ter hulp komen.

Echter wat betreft die hersen tumor… Waren er nog andere verschijnselen bij de bewuste katten te herkennen? Zoals bijvoorbeeld verwijde pupil aan 1 kant, bepaalde manier van de motoriek, kop scheef of heen en weer bewegen? Waar ik op doel is dus, hadden die katten ook de standaard symptomen van een tumor?

Ik moet haar toch een beetje in de gaten houden want met zo'n brokken piloot als zij is… Is het een wonder dat ze nog nooit wat gebroken heeft.

Groetjes,

Gandr & beestjes

• Channah

Hallo Gandr,

Het was niet mijn bedoeling om paniek bij je te veroorzaken. Sommige katten zijn inderdaad slechte springers. Mijn ouders hadden ook zo'n kater, Igor, die na een sprong in een pan (gelukkig afgekoelde) soep verder ging met de naam Zontomaatje. En mijn Sjarel kan er ook mee terecht.

Wat die tumoren betreft: zowel de kat van mijn zus, Uiltje, als mijn kater Flip, hadden niet de door jou genoemde verschijnselen zoals verwijde pupil aan 1 kant, bepaalde manier van de motoriek, kop scheef of heen en weer bewegen. En zoewel mijn zus als ik merkten het toen ze opeens in een kringetje gingen lopen, in het geval van Flip alleen maar lingsom. Ik schrok mij een ongeluk, want ik herinnerde mij het geval van Uiltje, dus ik zat de volgende dag direct bij de dierenarts. Toen liep hij overigens weer goed. Er werd toen eerst nog aan een ontsteking gedacht, waardoor het evenwichtsorgaan aangetast was, of aan een kleine hersenbloeding. Om die eventuele ontsteking te behandelen heeft hij toen antibiotica gekregen. De dagen daarna ging het eigenlijk wel goed, maar op gegeven moment ging hij mis springen, terwijl hij anders juist een heel goede springer was. En hij liep geen rondjes, maar als hij ergens naar toe wilde, kon hij alleen linksaf, dus hij moest met omwegen zijn doel bereiken, waar hij overigens erg handig in was. Om een lang verhaal kort te maken: ik ben nog diverse keren met hem bij de dierenarts geweest, maar na 4 weken was hij op een zondagochtend zo ziek, dat ik naar de spoedkliniek gegaan ben, waar ik hem in heb moeten laten slapen. Inmiddels al weer 4 jaar geleden, maar ik denk nog steeds heel veel aan hem. het was een heel bijzondere trouwe kater, die helaas maar 10 jaar geworden is.

Ga jij nu niet zitten stressen, na dit verhaal, want waarschijnlijk is er met Shalika niets aan de hand.

Groeten van Channah

• Gandr

Neh, ik ga niet zitten stressen hoor… Gelukkig hou ik het natuurlijk wel in de gaten, maar ik hou het bij haar echt op de motoriek die dooe inteelt nooit goed geworden is.

Daarnaast… Als ze rondjes gaat lopen sta ik wel zo bij de dierenarts natuurlijk. Dit is nog niet het geval en dus geen reden voor code Rood Alarm.

Maar je informatie is wel weer van nut, want ik sla dat weer op in mijn koppie onder bestand “Afwijkende ziektesymptomen”… Zodat ik in ieder geval iets ervanaf weet.

Maar ergens… Is toch wel heel klunzig hoor, drie keer over in dezelfde waterbak… ;-) Blijf er nog steeds me erover verbazen. Zo slecht kunnen springen maar wel drie keer dezelfde waterbak weten te raken! Dat is kunst!

Groetjes,

Gandr & beestjes

• konni

Hoi Gandr

Moet toch weer hevig teleurgesteld op je reageren.

Eerst mag je man(rat) geen seks.Daarna weiger je op een stretcher te gaan liggen zodat je beestjes gebruik kunnen maken van dat veel te kleine tweepersoonsbed.En nu………………….

Heb jij dus geen verwarmd zwembad met duikplank.Moet die arme kat zich behelpen met een emmer?

Schande.

Dus in je nieuwe buitenren gaarne plaats voor een jaccuzi zwembad.

Mochten mij nog meer van die activiteiten ter ore komen,voel ik me genoodzaakt

hiervan akte te doen bij de stichting"Je dieren zijn je kinders,dus nee het kan niet minder(s).Huh?

groeten van een verontwaardigde konni.

• Gandr

Oké Konni, je hebt me in de hoek, nu moet ik de waarheid wel bekennen… Ik wilde het nog verzwijgen omdat het niet bekend is in de wereld der dierenliefhebbers, maar helaas…

Het is namelijk zo dat ik door de overheid aangesteld ben om hier een penitentiaire instituut voor huisdieren die op het verkeerde pad zijn geraakt… Dit is een uiterst geheime instelling omdat de overheid van mening was dat het bekend worden van het bestaan ervan alleen maar zou leiden tot massa hysterie onder de dierenliefhebbers… Ik heb dus hier alleen maar dieren zitten die veroordeedl zijn voor levenslang voor de diverse uiteenlopende misdaden… Te noemen: Jessy “Hijger”teckel zit hier voor het maken van obscene telefoontjes, hartenroof, stroperij en aanranding. Nou dat moet eigenlijk al genoeg zeggen niet waar. Juno “Killer lady” jack the whippet zit hier vanwege Jaywalking (ze liep op de snelweg) ordeverstoring en geluidsoverlast. Jamahl “Pittbull” Stafford zit hier vanwege lijfelijke geweldpleging (Gaat met 21,05 kilo bovenop mensen zitten en ook dieren), Sexueel geweld (Geeft ongevraagd tongzoenen), Naturrvandalisme en Hartenstelen.

Basil “The Operaghost” teckel zit hier vanwege moord, hartenstelen en inbreuk op privecy. Nou dat is niet mis, heb ik het over de katten nog niet gehad… Wil je niet weten geloof me. En dan moet ik die kleine staatvijanden nummer 1 ook nog een jaccuzi zwembad kado doen???? Dach 't nie! LOL

Neh, zou eigenlijk zou ik ze allemaal meer een plezier doen met een bericht van voorwaardelijke vrijlating ware het niet dat dat met hun misdaden er niet meer inzit.

Ik ga mijn dieren maar weer eens opsluiten in hun cel LOL Als je toch mocht overwegen om dit te meldden bij de instantie: “Dieren zijn uw kinders dus nee het kan niet minder(s)” zal ik mij verplicht zien om tot omkoperij over te gaan… Je bent dus gewaarschuwd… Mijn prijzen zijn niet mis (Wat dacht je van te beginnen met 1 kwartje per 25 jaar? LOL En dat is nog niet eens in Euro's berekend kan je nagaan…)

Groetjes,

Gandr & gedetineerden LOL