Wil graag wat met dieren werken......

• Dianne

hoi,

Ik heb altijf graag iets met dieren willen doen.

Maar wat ja dat is een goeie, een vrindin van mij had over dat ze als honden trimster wil gaan werken.

Er zo ie zo weining info over te krijgen, en punt twee vroeg ik mij af of er ook iets anders misschien te doen is.

Om met dieren te kunnen werken.

Ik hoop op jullie reacties

Groetjes Dianne

• anouk

leuk dat je wat met dieren wilt gaan doen. ik doe zelf opleiding dierverzorging. zo kan ik je uit ervaring vertellen dat werken in een dierenasiel heel leuk is. ik moet je er wel bij zeggen dat het veel poetsen is, maar dat is overal zo. Ik heb zelf in een dierenasiel stage gelopen. Ook in een dierenpension, is ook heel erg leuk. Papegaaiencentrum vond ik wat minder want ik hou niet van die beesten maar daar kun je ook werken. er is zoveel mogelijk. gewoon goed zoeken.

Succes ermee

groetjes

• Dymphna

Hoi Dianne,

MIsschien kun je in een dierenasiel bij jou in de buurt een keer gaan informeren.

Voor de meeste beroepen waarbij je met dieren werkt moet je een speciale opleiding hebben.

Ik ben eerst als vrijwilligster in het dierenasiel gaan werken.

Het is enorm leuk werk, inderdaad veel (heel veel) schoonmaakwerk. maar ik vind het toch ontzettend leuk.

Bij de dierenarts en in asiels liggen vaak foldertjes, msischien dat je daar wat informatie kan vinden.

Veel succes in ieder geval.

Groetjes van Dymphna.

• Gandr

Dierenasiels zitten altijd wel te wachten op vrijwilligers. Echter je moet er wel een beetje tegen kunnen. want het is natuurlijk niet allemaal leuk wat je er meemaakt. Soms heb je een slecht seizoen met de kittens die er geboren worden en dan kan het gebeuren dat de ene naar de ander overlijd zonder dat iemand kan vinden wat er aan de hand is. (Eigen ervaring in een asiel).

Dierenambulance willen ook wel vrijwilligers hebben. Daar leer je ook heel veel medische dingen wat ik persoonlijk ook altijd wel erg interessant gevonden heb. Voor de dierenambulance is het helemaal fijn als je ook een rijbewijs hebt. (Had ik echter niet maar als bij rijder is het ook leuk werk…) Ook hier maak je echter ook wel minder leuke dingen mee… En soms hoogst onsmakelijke zaken…

Vogelopvangcentra, egelopvangcentra, eekhoornopvangcentra zijn er ook genoeg, kunnen ook altijd mensen gebruiken.

Voordeel van bij een asiel werken of een pension… Is dat je er je papieren in kan halen en dan zou je eventueel een shot kunnen wagen in het vinden van een betaalde baan hierin, hou er echter wel rekening mee dat je niet de enige bent… De dierenverzorgings wereld is min of meer overbevolkt…

Bedenk eens welke banen allemaal met dieren te maken hebben en kijk dan eens wat er bij jou in de beurt zit en of ze daar ook vrijwilligers in hebben.

Veel succes!

Groetjes,

Gandr & beestjes

• esther

Hoi Dianne,

Werken met dieren is inderdaad heel erg leuk. Weet wel dat je meestal alleen als vrijwilliger aan de slag kunt. En als je dan al een betaald plekje vindt, dan is dat meestal maar een minimum loontje. Werken met dieren is geen vetpot. Eigenlijk doe je het alleen voor de liefde die je ervoor terug krijgt.

Groetjes,

Esther

• Cindy

Hoi Dianne

Ik weet niet op wat voor opleidinsniveau je zit, maar naast al het genoemde heb je bijv. ook nog de opleiding diermanagment en Biologie. Ik zelf studeer Biologie en ben ook een beestenfanaat, je kunt hier ook alle kanten op, maar het is wel anders dan bijv. asiel en winkel. Je zou bijv ook nog de opleiding voor dierenarts assistent kunnen doen, dat doet mijn neefje en dat schijnt ook heel leuk te zijn als je meer wil weten meld je je maar hoor, veel succes.

Groetjes Cindy

• anita

hoi ik ben anita ik ben gehandicapt ben slechtziend en werk toch in een dierenwinkel

das echt tof

leuke collega,s

het werk is top vooral als mensne komen met kleine kids

die gillen dan mama konijn en dat soort dingen

ik krijg er niet voorbetaald is soms wel eens jammer maar ik krijg wel steeds

complimetnen als ik iets goeds doe

dus succes en hou me op dehoogte wat je gaat doen

anita