Oké ik lees dus net op een honden pagina een niet al te geruststellend verhaal. De gemeente heeft vanaf zeer binnenkort de vergunning voor het houden van honden op een erf aan dierentehuis Utrecht ingetrokken. Het asiel dat al jaren op zoek is naar een andere locatie om daar een heel nieuw asiel te kunnen bouwen zit nu met een serieus probleem. De honden staan waarschijnlijk binnenkort op straat.
Vorig jaar is het aantal te nog mogen houden honden teruggebracht tot een maximum van 24 en dit heeft geresulteerd dat asiel Utrecht geen logees meer op kon nemen. (Dat was al een flinke nekslag…) En nu komen ze met dit besluit. Ze zoeken in de omliggende asiels naar plek voor de honden, maar zou het niet veeeeel leuker zijn als die honden een baasje kregen? Ik heb al tegen de persoon gezegd dat als het asiel erg omhoog zat met een bejaard klein hondje ik bereid ben om die in huis te nemen… En kom op lui, laat mij nou niet de enige zijn. Als jullie iemand weten die nog op zoek is naar een hond… Ga dan kijken in Utrecht… Of als je zelf zit te dubben of je een hond neemt ja of nee, stop met dubben en ga er in ieder geval kijken!
Ondanks dat ik de beslissing van de gemeente ronduit belachelijk vind is er verder eigenlijk weinig wat ik bedenken kan… Dus….
Ik doe wat ik kan doen… En als we nou allemaal die mening erop na houden, dan komt het misschien nog een beetje op zijn pootjes terecht.
Groetjes,
Een zeer boze en teleurgestelde Gandr & beestjes