Help! Konijn zoekt opvang

• Kim

Mijn nicht en haar vriend hebben een konijn. Ze willen hem heel graag kwijt, want zo zeggen zij “wij houden niet van konijnen”. Tja, begin er niet aan dan. Maar ja, ze willen hem nu bij het asiel afzetten, alleen als het meer dat 50 gulden kost, dan gaat meneer konijn gezellig het bos in. Het is een grote witte pluizige man, en niet ingeent. Hij zit in Almere. Wij hebben echt geen ruimte meer voor hem. De hokken zijn op en ook de plek om nog een hok neer te zetten. Dus, wie heeft er nog een plekje???

• gaby

breng hem dan naar een kinderboerderij of geef hem aan een dierenwinkel, maar laat hem niet los.

dat is pas een wrede moord.

• Kim

De vriend van mijn nicht wou hem buiten zetten, alleen mijn nicht wil het niet. Dus ik heb aangeboden om een nieuwe baas te zoeken. Bij de kinderboerderij hangt een briefje dat alle dieren die over het hek gezet worden, een spuitje krijgen. Bij de dierenwinkel willen ze hem ook niet terug en bij het asiel maken ze hem na een week af, dat waren ze al wezen vragen. Dus als iemand hem echt wil hebben……graag.

• Lara

Probeer het ook eens met een briefje bij de supermarkten en dierenartsen. Zorg wel dat er goede ‘nacontrole’ is, want sommige mensen vinden konijnen eerder lekker dan lief :(

Veel succes met de herplaatsing,

Lara

PS. Helaas zal mijn konijn een collega waarschijnlijk niet accepteren, anders had ik mijn vriend eens heeeeeeel lief aangekeken O+

• Gandr

Het lijkt mij stug dat een asiel even botweg zegt: “Wij maken konijnen na een week af.” Sorry, maar ik heb zelf in drie verschillende asiels gewerkt en dat is dus iets wat er bij mij niet in wil. Ik denk dat dit weer een geval is van, wij hebben de troep gemaakt, een ander mag het opruimen… En dat is wat mij pissed maakt. Niet normaal meer, en dit zie je veel te vaak in de knaagdierenwereld. Dit konijn brengen ze maar netjes naar het asiel en ze dokken die vijftig piek of meer ook maar, wie troep maakt ruimt het op ook. Als ze niet willen…. Wil ik ze wel even een handje helpen, maar ik verzeker je nu vast dat dat niet zachtzinnig zal zijn.

Gandr & Beestjes

• Kim

Ik vind het ook zeer slapjes. Mijn tante had een jaar geleden 2 konijnen gekocht, die ene heb ik nu, en die andere zit bij mijn nicht. Wij zitten echt overvol, dus Rambo kan er niet meer bij. Als je eens kijkt op die 2de hands verkoopsite's staan er heeeeeel veel dieren. Echt belachelijk. Waar je aan begint, moet je afmaken, en dan bedoel ik niet killen, maar totdat het dier zelf doodgaat. Maarja, nu wordt Rambo verwaarloosd, terwijl het een heel lief dier is.

• Anja

Hoi Kim.

je nichtje had er eerder aan moeten denken wat de gevolgen zijn als je een dier in huis neemt.

Ik hou niet van spinnen , dus ik zal dus nooit een vogelspin in huis halen.

ik vindt dat je nicht nooit een dier mag hebben want als ze zo al doen verdienen ze geen liefde van hun dier.

Als je aan een dier gaat beginnen gaat je door tot het einde, niet wat je nichtje doet.

je ziet vaak dat mensen dieren nemen als ze pupy zijn en als ze groot zijn, zijn ze niet meer leuk.

de asielen zitten vol door zulke mensen.

Oke als je niet meer kan voor zorgen gaat je door tot het einde en je zoekt echt voor een goed tehuis.

daar bedoel ik mee. al kost het 100 gulden voor een asiel of je adverteer naar goede tehuizen maak niet uit wat het kost.

Dan ben je goed bezig maar wat je nichtje nu doet is hel verkeerd.

echt verkeerd.

Ik had ze hun keel al afgeknepen omdat'als eerst een konijn willen maar om een of andere reden niet naar hun zin is om gauw te vertellen van"ik hou niet van konijnen..

sorry hoor maar als ik van een bepaalde dier niet hou gaat ik ze ook niet in huis nemen.

Dus wat je nichtje verteld is een grote leugen.

hun hebben die konijn in huis gehaald, dan zoeken hun maar een goed tehuis voor.

Kost wat het kost

als ze die konijn los laten lopen in een bos zijn het grote dierenbeulen.

Een tamme konijn zal het waarschijnelijk niet reden in het natuur.

groetjes anja en de Beestenboel.

• anita

heeft die konijn al een plekje s ik wiol hem opzich wel maar ik moetwel eerst ff overleggen

en ik wil meer info hebben en als ik hem koop of krijg wil ik wel zijn kooi en voer en alles wat erbij hoort gratis erbij hebben en ze brengen hem dan ook maar naar leeuwarden toe kun je me ook mailen en ene foto sturen

groetjes anita

• anita

IK WEET IEMADN DIE ER WEL BEHOEFTE AAN HEEFT MAAR HIJ WIL GRAAG WETEN WAT VOOR SOOTR HET IS

EN HIJ WIL HEM HEBBEN MAAR ZE MOETEN HEM ZELF BRENGEN NAAR LEEUWARDEN TOE

HIJ WIL WETEN OF HET EEN HANGOORTJE IS DAAR ZOEKT HIJ VOOR

EN ANDERS WEET IK NOG WEL MENSNE HIER MAAR ZOALS IK AL ZEI IK WIL MEER INFO HEBBEN ANDRES WIL IK EHT NEIT DOEN SORRY

ANITA

anita schreef:

>

> heeft die konijn al een plekje s ik wiol hem opzich wel maar

> ik moetwel eerst ff overleggen

> en ik wil meer info hebben en als ik hem koop of krijg wil ik

> wel zijn kooi en voer en alles wat erbij hoort gratis erbij

> hebben en ze brengen hem dan ook maar naar leeuwarden toe kun

> je me ook mailen en ene foto sturen

> groetjes anita