mijn oude kat....

• claudia

Hallo…

Mijn oudste kat doet de laatste tijd zo vreemd. Ze is 15 jaar en ouderdom komt met gebreken, dat ben ik al aan het ondervinden. Ze piest elke dag lekker beneden terwijl de kattenbak om de dag gedaan wordt. Ze is kaal op der oortjes, gaat er wat mager uitzien..etc etc. Maar ze is wel vrolijk en begint zelfs meer te spelen met de kat van 6 jaar. Maar wat ik al zei, de laatste tijd doet ze vreemd….beetje waggelen met der achterkant en heel spastisch met der achterpoten doet ze…kan het moeilijk beschrijven maar net of ze gespalkt zijn…ze loopt dan ook laag en der pupillen zijn groot. Als ik der aanhaal blijft ze rustig liggen en als het over is komt ze weer kroelen. de dierenarts zegt ouderdom…..maar wat kan het zijn..herkent iemand dit?

groetjes van claudia

• Gandr

Ja ik herken dit wel van onze oude Ché. De doorbloeding in de achterpoten werd als eerste slechter en dit had tot gevolg dat het spierweefsel ook afnam. In derdaad een gevolg van ouderdom. Ché was 21 toen hij overleed. Zijn poten konden zijn lichaam niet meer dragen, hij was dement en zijn leven werd eigenlijk steeds moeilijker. Hij is in het laatste stadium ook onzindelijk geworden. Toen hij echt verlammingsverschijnselen kreeg aan de achterpoten hebben mijn moeder en ik besloten hem te laten inslapen… Gezien de leeftijd van jou kat kan het inderdaad het afnemen van een goede doorbloeding in de achterpoten zijn.

Groetjes,

Gandr & beestjes

• claudia

Ja en ze is inderdaad nu dus onzindelijk weer. Heb een beetje ook het idee dat ze dement is omdat ze terug gaat naar haar kitten tijd. Ze zit nu bij me….je gelooft het niet maar ze doet het nu ook met der voorpoten:(, echt eng..net of ie uit de kom wilt ….helemaal gek gaan ze die pootjes…..heb der even op de grond gezet. (momentje) Ze ligt nu stil,,,,het gebeurd steeds vaker….nu ze net 15 is takeld ze wel erg snel af (snik)

groetjes van claudia

• esther

Hoi Claudia,

Als je dit nog leest: ik zou toch aan de dierenarts vragen of hij een bloedonderzoek wil doen. vaak komen deze klachten ook doordat haar nieren niet meer voldoende werken. Vaak knappen ze op na een infuus en speciaal nierdieet.

Ik zou het niet alleen op ouderdom houden en er daarom verder niets meer aan doen. Vaak gaan ze dan nog maanden/jaren mee!

Groetjes,

Esther