Nieuweling

• emma

Hallo iedereen,

Ben hier vandaag voor het eerst! Leuke site, hier kom ik vaker in de toekomst.

Vandaag ben ik ook voor het eerst met mijn puppie van 12 weken naar puppytraining geweest en dat was echt ontzettend leuk, ben benieuwd wat we volgende week gaan doen. We hebben eerst een intake gesprek gehad met nog twee anderen. Schubert (zo heet hij) was erg enthousiast en erg wagenziek (tuurlijk de hele kattebak onder de kots, maar ach hoort erbij)! Ze gaf ons allemaal erg goeie info waar ik echt wat aan heb, want oh wat een handenbindertje! Schubert is een kruising tussen een schotse collie en een heidewachtel, erg mooie kruising wel te verstaan. Hij kwam uit een nest van 11 pups, waar er helaas twee van zijn overleden. Hij is ontzettend aanhankelijk en een echte kinder, mensen en kattenvriend. Een echte scheet dus. Maar oh wat heeft hij een ravage van ons huis gemaakt! Plantenbakken leeggraven, alles ondersteboven gooien, bijten, stuk maken wat in zijn weg lag, en natuurlijk niet zinnenlijk. Daarom die puppytraing, hoewel ik het eigenlijk voor iedereen een must vindt. Zo leer je tenminste je hond te begrijpen. Ik dacht dat ik het goed deed, maar na al 5 min. aandachtig luisteren bleek dat ik helemaal verkeerd bezig was hihi! Maar ja al doende leer je, dus op na volgende week. Ik heb er zin in. Beetje eeen bullshitverhaal maar ja moest toch ook ff wat te doen hebben! Veel leesplezier!

Groetjes Emma en een poot van Schubert

• Gandr

Hoi Emma,

Welkom op dit prikbord. Het lijkt me leuk om de vorderingen van jou hondje te horen. Ik ga ook trainen met een hondje dat ik net heb. Perry is zijn naam en 6 jaar heeft hij in zijn boekje staan LOL

Groetjes,

Gandr & beestjes

• Anja

Hoi Emma.

Hondentraining is erg leuk om te doen.

Ik heb zelf nu ook een pupy van 9 weken weken.

Ik kijk ookal uit naar de pupytraining.

Groetjes Anja en de Beestenboel

• Marieke

….Koop vandaag nog een bench want wat hij nu leert (alles overhoop halen, planten etc.) zal hij (schrik niet) zijn hele leven blijven doen, met andere woorden: je krijgt een hond die nooit alleen kan zijn enz.

Echtwaar, verdiep je benchtraining en je bent van een hoop gezeur af.

Groeten Marieke

• Anja

Hoi.

Ik heb 2 honden en we hebben boris nu 7 jaar.(rottweiler)

Hij heeft nooit in een bench gezten.

Geluukig nooit wat kapot gemaakt.

Nu hebben we max erbij en ons was het ook aan geraden om een bench te nemen.

Ik vondt de idee eerst niets maar ben er nu heel blij mee.

Max knaag aan alles en als ik weg ga zet ik hem in de bench.

Zo heb ik het gevoel van: hij kan niets slopen en dat hij veilig zit.

Aangezien dat hij ook mijn katten pest en boris in zijn poten bijt.

Wel uit speelsigheid maar ze vinden het niets.

Ik ga helemaal met mee met marieke.

Groetjes Anja en de Beestenboel.

• martine

hoi Marieke

Het is zeker niet per defenitie waar dat een hond die niet in een bench gaat een vernielzuchtig beest wordt en dat dat niet meer af te leren valt hoor! Veel puppen hebben sloopneigingen, ook als ze gewoon om je heen lopen. Dat komt omdat ze gewoon niet weten dat het niet mag. Je kan het verhaal ook zo bekijken: Als ze zonder bench leren dat ze niet mogen slopen, ben je ook van het probleem af. Als je hond vanaf dag 1 gewend is in een bench te zitten hoef je het dus niet in je hoofd te halen je hond los te laten lopen, want hij grijpt het eerste beste wat hij te pakken krijgt, omdat hij niet leert dat het niet mag, hij kan er domweg gewoon niet bij.

martine

• Marieke

Dag Martine,

Ik denk dat je er niet zoveel van snapt dus leg ik het nog een keer uit.

Een pup die niet AANLEERT te slopen (hij zit immers in de bench), zal dat ook later nooit meer doen. Hij heeft dat verniel-gedrag namelijk domweg niet aangeleerd. En een hond zal geen slopen aanleren op latere leeftijd in dat geval.

Het omgekeerde geldt ook: Als een pup nu SLOOPT, heeft hij dat dus GELEERD, en zal dat gedrag zijn hele leven blijven vertonen.

Je kunt een hond namelijk alleen op heterdaad (tijdens zijn slopen dus) bestraffen met een FOEI of wat dan ook.

Ben je er niet bij, en kun je hem dus niet op heterdaad betrappen, dan heeft het GEEN ENKELE ZIN je hond naderhand op zijn kop te geven. Hij verbindt zijn straf of jouw foei dan namelijk niet met het slopen van je plant of je mooie bankkussen.

Mijn hond zat inderdaad vanaf dag 1 in de bench en heeft daar het eerste jaar steeds gezeten als wij wegwaren of als we naar bed gingen.

Gevolg: zij heeft zich het slopen nooit AAN kunnen leren en wij hoefden haar ook niets AF te leren. Ze kan dus gewoon alleen zijn sindsdien (ze is nu 4) en sloopt NIETS.

Bloemen op de lage tafel, kussens, planten, stoelpoten, antiek dat op de grond staat, OVERAL blijft ze vanaf.

De bench? Ik prijs dat ding nog iedere dag ….. Ze was zelfs zwaar beledigd toen we na een jaar de bench ruilden voor een mand.

Groeten Marieke

• Marieke

Emma, als je je correcte e-mail adres (prive) aan mij mailt kan ik je een stuk tekst over het gebruik van een bench mailen. Je e-mail adres klopt namelijk niet.

Groeten Marieke

• dax

Hoi Emma,

Ik was net een berichtje aan het intoetsen toen mijn kat Mormel over het toetsenbord heenliep, weg bericht dus. Toevallig las ik je bericht en alle goede adviezen over een bench. In het begin hebben wij onze hond ook in een bench gestopt vanwege zijn vernielzuchtige gedrag. Hoewel de bench afdoende werkte hebben we hem er toch een uitgelaten terwijl wij weggingen. Sinds die dag zit hij nooit meer in de bench, hij had helemaal niets kapot gemaakt. Vaak knagen pups ook vanalles kapot omdat ze tandjes aan het wisselen zijn. Ik ben overigens blij dat onze hond niet meer in de bench hoeft, ik vond het altijd wel een beetje zielig hoor als die in de bench moest.

Heel veel succes met je hondje

P.S wij hebben een lijst gemaakt met alles wat hij gesloopt heeft, het lijkt misschien stom, maar het is erg leuk als je het terug leest

Groetjes Dax

• martine

Hoi Mariek

Ik denk dat je mijn verhaal niet goed hebt begrepen, dus ik zal het nog 1x uitleggen. Je KAN een hond ook heel goed leren niet te slopen zonder bench. Dat ze als ze het eenmaal doen de rest van hun leven zo blijven is ONZIN. Het enige wat ik heb geprobeerd is om de andere kant van het verhaal even weer te geven, omdat jij “pro bench” bent wil nog niet zeggen dat de HELE WERELD dat ook is. Ik heb mijn hond opgevoed ZONDER bench en mijn hond sloopt nooit iets. En nog wat: Een hond is NOOIT te oud om te leren, dus sloopgedrag kunnen ze ZEKER op latere leeftijd nog wel aanleren hoor.

martine

ps, ik ben niet achterlijk, dit heerlijk overdrevewn berichtje is een hint met voorhamer om je even te laten merken hoe vreselijk kleinerend en irritant je berichtje op mij overkomt.