Nieuweling

• gaby

moeilijke discussie.

jullie hebben eigenlijk allebei gelijk.

het ligt namelijk ook erg aan de hond, is het een hond die graag wil leren en snel leert of is het een “dome” hond die niet snel leert of er gewoon weg geen zin in heeft.

onze hond (helaas leeft hij niet meer) is opgevoed zonder bench.

net zo als alle puppen heeft hijwel iets stuk gemaakt.

deed hij dat werd hij opgesloten in de garage en na een paar uur mocht hij er weer uit.

het is net als je een klein kind naar zijn kamer stuurt.

of je legt hem buiten vast. ze zien dit als een erge straf, wat is nou erger om opgesloten te zitten of vast te liggen.

na een paar keer deed die van ons dat niet meer, hij maakte niks af.

het is natuurlijk een veilig gevoel als je hem in een bench kan stoppen en zeker weet dat hij niks sloopt.

als ik later ooit een hond neem.

zal ik wel een bench nemen, al is het alleen maar voor in de auto (ligt eraan hoe groot hij is) en als er visite is die bang voor honden is.

maar niet omdat ik hem “niet vertrouw” en bang ben dat hij de boel sloopt.

een oude hond kan je nog wel wat leren.

wij hebben een kat van iemand te logeren, ze zegen dat katten eigenwijs zijn en niks te leren valt.

nou eigenwijs is hij zeker maar ze weten snel genoeg wat mag en wat niet mag.

en dat geld ook voor oudere honden.

dus geen ruzie maken, over wie er nou gelijk heeft het is ieder zijn eigen mening.

• martine

Ik denk dat je “benchfan” bent of niet. Sommige mensen zweren bij een bench, ik ben er persoonlijk gewoon geen type voor. Ik vind dat mijn hond moet leren dat ie niet mag slopen en tot nu toe heb ik daar prima kans toe gezien. Iedereen heeft zijn eigen hulpmiddelen wat betreft de opvoeding van een hond. Bij mij is gewoon een bench geen optie, ik gebruik ook geen uitlooplijn als ik hem uitlaat en sommigen vinden dat ook prettiger. Tis gewoon “een kwestie van smaak” zal ik maar zeggen, voor allebei is wat te zeggen. Maar er is niet 1 methode alleen maar goed, dus ook niet ALLEEN maar de bench, dat is het enige wat ik met mijn bericht wilde zeggen.

martine

• Jennefer

Maar dat is het hem nou juist, de bench dient niet als straf! (zoals bij jullie de garage) Als je het goed doet is een bench voor een hond alleen maar heel fijn, het geeft een hond een gevoel van rust en veiligheid. Je koopt een bench dus niet speciaal alleen voor jezelf, zodat je zelf rust heb of zo..het biedt een hond structuur en houvast, zeker met bv alleen thuisblijven..Naar de bench moet een klein feestje zijn..en nooit je hond voor straf de bench insturen…De bench alleen maar associëren met aangename dingen. Een bench is dus ook niet zielig, tenzij je het verkeerd aanpakt. Maar Martine heeft ook gelijk, je kunt het een hond natuurlijk ook leren zonder bench. Het probleem is dan wel dat je je hond niet kunt corrigeren als je niet thuis bent..En zo ontstaat vaak “probleemgedrag” als slopen…(niet altijd) Ik ben dus ook voor de bench, ik vind het een perfecte hulp bij de opvoeding en perfect om een “hol” voor je hond van te maken waar hij zich lekker in voelt. En wat ik wel even duidelijk wil zeggen, een bench is er niet om je hond hele dagen in op te sluiten, want dat is belachelijk natuurlijk!

Daarom vind ik benchtraining voor mensen die hele dagen werken ook niet geschikt, dat is gewoon onmogelijk..Maar dat is mijn persoonlijke mening :-)

Groetjes Jennefer

• Marieke

Bedankt Jennefer, voor dit bericht. Ben het weer compleet met je eens…..Jammer dat mensen inderdaad denken dat een bench een soort strafwerktuig is.

En om even op de opmerking van Gaby terug te komen: een hond opsluiten in een garage ??!!!!

Je hond verbindt de straf niet aan wat hij gedaan heeft hoor, zijn geheugen gaat wat dat betreft precies 1 seconde terug, dus je hond zal zich in de garage blijven afvragen wat hij in hemelsnaam fout heeft gedaan !!!

Marieke

• gaby

ik ben geen bench fan.

het kan handig zijn.

maar het kan ook zonder, onze hond (die dus niet meer leeft) is ook opgevoed zonder bench en het kan ook makkelijk zonder.

bench geen bench mij makat het niet veel uit.

zolang hij er maar niet heel lang in zit.

lijkt me ook niet echt prettig voor de hond, geen normaal loop beweging.

ik denk dat een hond er na een paar uur kramp in krijgt.

ik zou ook wel eens even de benen willen strekken.

maar een bench kan soms erg handig zijn.

in een auto b.v. dan kan hij in de katte bak (zonder hoede plank) in de bench.

je weet dan zeker dat hij (als hij druk is) naar jou toe springt en gewoon daar in zit veilig voor alle twee.

mij maakt het niet uit.

ik denk dat het eigenlijk wel voor iedereen geld, naturel.

zonder bench opvoeden.

kijk als je nou een beegel hebt, alleen wat dus niet kan.

snap ik best dat hij dan in een bench moet want die gaat misschien uit verveling wel je bank op planten opeten.

maar voor derest

puur natuur, laat hem lekker door de kamer kunnen lopen, en voed hem op zonder bench.

• gaby

onze hond wist precies waarom hij in de garage moest.

kleding en andere dingen stuk maken. dan kon hij daar in.

na een paar keer (geloof drie of vier keer) deed hij het niet meer.

dus hij kon precies nagaan. maak ik dingen stuk moet ik alleen daar zitten.

doe ik dat niet mag ik gewoon gezellig in huis.

hij heeft het daarna ook nooit meer gedaan.

je moet hem natuurlijk nooit de hele dag erin laten, een uurtje of twee is al heel lang.

hij ging er dan een uurtje in.

ze weten precies o ik doe iets wat niet mag dan gebeurt er dat.

ze zijn echt niet dom en volgens mij gaat hun geheugen wel langer dan 1 sec.

maar het is ieder zijn eigen opvoeding.

die van ons is haast nooit geslagen.

een keer toen hij mijn vader tot bloedens had gebeten, omdat mijn ouders ruzie hadden. hij beschermde ons erg.

wel leuk om te zien, ik kon gerust (toen was ik 10) snachts om twaalf uur buiten lopen met de hond, mij werd niks gedaan, als er iemand langs kwam die hij niet vertrouwde gingen zijn haren omhoog en zijn tanden blood.

hij heeft nog nooit iemand aangevallen.

ik ken helaas mensen die hun hond erger straffen dan dat wij deden, die kreeg met een zweep of klomp.

gelukkig is die hond nu dood, maar helaas op een rot manier onder de trekker.

• Tamara1

Hoi, Marieke,

Ben het niet helemaal met je eens, Spike hebben we vanaf de eerste dag dat we hem hadden ook ' snachts in de bench gedaan en overdag stond de bench gewoon open zodat hij erin kon wanneer hij wilde, zonder succes, hij haat dat ding echt. Uiteindelijk was hij zover dat hij de bench heeft gesloopt, en hij was er dus ook gelijk uit in huis had hij verder niks gesloopt, en ach ja de banch was stuk dus vanaf die dag loopt hij los als we weg zijn en op een doos en wat knuffels en een schoen na heeft hij nog nooit wat gesloopt. En de bench, ja die is op de vuilnis terecht gekomen, want hij kon nie meer dicht omdat er een veer miste en de deur een beetje ontwricht was.

Groetjes Tamara