wie wil er gratis een haan hebben

• ronald

Wij hebben een probleem!!

Onze buurvrouw kan niet tegen gekraai van de haan. Onbegrijpelijk.

Het is toch heerlijk om 's-ochtends wakker te worden gemaakt door het landse geluid van een haan.

Enfin; om e.e.a. op een klantvriendelijke manier op te lossen zoeken wij een nieuw baasje die goed voor onze haan kan zorgen.

Het is een krielhaan met een prachtig glanzende rood/bruine kleur en een zwart/blauwe staart met bovendien een stevige kam op zijn kop.

Hij verkeerd in goede gezondheid en is lekker aktief (bij de vrouwtjes).

Hij is gratis af te halen door te reageren op mijn e-mail.

• Channah

Hallo Ronald,

Ik zag je bericht gisteren al op het prikbord staan, en had er toen al mijn bedenkingen tegen. Maar ik kan ook niet alles, dus ik hoopte dat iemand anders op jouw bericht zou reageren. Nee dus.

Ik vind het niet verstandig van je om een dier zomaar gratis op het prikbord aan te bieden. In de meeste gevallen gaat het waarschijnlijk wel goed, maar het prikbord is, zoals heel Internet, wel openbaar, en er lopen nu eenmaal nog al wat vreemde figuren rond in de wereld.

Ik raad je aan om de haan onder te brengen in een vogelopvangcentrum of kinderboerderij.

Voor adressen bij jou in de buurt: kijk bij www. dierenbescherming.nl

Zelf kan ik helaas niets voor de haan betekenen: ik woon samen met 6 katten (eerdaags 7!) in een tweekamerappartement op een 4e etage. Wel met een dakterrasje, maar toch! Ik denk, dat mijn katten op een andere manier van hanen houden als ik………

Groeten van Channah

• ronald

channah, bedankt voor je reactie

Mijn haan houdt denk ik niet van jouw katten. Desalniettemin bedankt voor jouw tip. Zal 's in de buurt kijken naar een opvangcentra.

Ronald

• Heidi

Hoi Ronald,

Bij de kinderboerderij wordt het dier waarschijnlijk afgemaakt. Waar woon je? Een vriend van mij heeft een vogelopvang met ook een heel stel kippen en hanen die met z'n allen op een veldje wonen met als slaaphok een oude caravan. Heel leuk. Misschien dat ie daar wel bij kan. Dat is wel provincie Groningen. Ik hoor wel van je!

Groetjes, Heidi

• ronald

Heidi,

Bedankt voor je reactie. Helaas woon ik ver van Groningen nl. de provincie Noord-brabant. Iets te ver weg dus. Desalniettemin zal ik dus op zoek moeten naar een vogelopvang, althans volgens jouw verhaal. Nogmaals bedankt.

Ronald