Eigenaren weggelopen dieren op te sporen....

• Gandr

Dit las ik net op de ANP pagina van HetNet clubs… Ik dacht kijk dat is nog een goede vordering en heb het maar even gekopieert om het jullie ook te laten lezen en de moeite van het zoeken te besparen…

Komt het stukje:

Eigenaar weggelopen huisdier op te sporen via internet

RIJSWIJK (ANP) - Eigenaren van weggelopen dieren kunnen door een nieuw Europees registratiesysteem via internet snel worden opgespoord. Om deel te nemen moet het dier wel een onderhuids geplaatste chip bij zich dragen. Als een gevonden huisdier bij een dierenartspraktijk, dierenambulance of -asiel wordt gebracht, kunnen medewerkers het identificatienummer in de chip aflezen. Door dit nummer op de website van de Nederlandse Databank Gezelschapsdieren in te toetsen, worden de gegevens van dier en eigenaar zichtbaar. De databank van elektronisch geïdentificeerde huisdieren is ook aangesloten bij het registratiesysteem van het European Pet Network. Zo kunnen ook de baasjes van dieren die over de grens zijn kwijtgeraakt snel worden teruggevonden. Het systeem is opgericht door onder meer de Koninklijke Nederlandse Maatschappij voor Diergeneeskunde. Deelnemers betalen dierenartsen om de chip met een injectienaald in te brengen. Daarna kunnen zij kosteloos van het systeem gebruikmaken.

Allemaal op naar de dierenarts dus om je diertje laten chippen, als dat nog niet gebeurd was.

Groetjes,

Gandr & beestjes

• marijke

Gandr,

Mag ik dit kopiëren voor de FAQ pagina van het kattenprikbord, voor de tips wat te doen bij weggelopen dieren? Daar staat ook iets over chippen.

groetjes

marijke

• Gandr

Ik heb het van HetNet ANP nieuws gehaald… Of het gecopierd mag worden durf ik niet te zeggen, maar ik heb het dus hier neergezet omdat ik het wel even iets vond wat men toch weten moest… Volgens mij zou je het het beste zo kunnen doen dat je net als ik de plek waar het vandaan komt (HetNet) en de bron (ANP) gewoon vermeld. Denk dat het dan wel oké is.

Groetjes,

Gandr & beestjes