Wat voor dier is dit

• RiDe

Wie kan mij helpen.

Er vliegt de laatste dagen een gigantisch beest rondom ons huis.

Het lijkt op een kever !! is ongeveer 5 cm groot heeft op z'n hoofd o.i.d. 2 sprieten met het lijkt wel kwastjes.

Rara wat is dit.

Wie het weet mag het zeggen.

Bij voorbaat dank voor jullie hulp

• Rob

Is het niet dombo misschien?

• Marjorie

Hallo RiDe,

ik denk dat het een vliegend hert is ( en dit is GEEN grap)

Latijnse naam: Lucanus cervus Lucanidae.

Als je wilt weten of ie het is, gebruik dan even een zoekmachine.

Groetjes, Marjorie

• gerard

volgens mij is het gewoon een

MEI KEVER

kunnen ook aardig groot worden en hebben de zelfde kwastjes

dus kijk maar wat jij er zelf van maakt ??

• Liesbeth

Ik hoop dat het lukt. Het eerste plaatsje is van een meikever ( ong 3 cm), het tweede van een Vliegend Hert.

• Marjorie

Liesbeth, wat knap van je!!!!

RiDe, wat heb je nou gezien?

Ik heb een keer een vliegend hert in mijn auto gehad……wildvreemde man aangeklampt, die het beest voorzichtig verwijderd heeft….'t is een joekel hoor!!

Groetjes, een nieuwsgierige Marjorie

• Jennefer

hahahaha, een vliegend hert in je auto!

Als dat mij was gebeurd had ik hier waarschijnlijk niet meer gezeten :-)

Ze zijn echt ongelofelijk groot! Ik heb een keer een bidsprinkhaan op mijn arm gehad…brrrrr, hij was minstens 12 centimeter..Ze konden me meteen opvegen

Mijn vriend heeft een keer, toen hij nog klein was, een kleine sprinkhaan gehad, die zo in zijn mond sprong..hahahaha

• Marieke

Ik krijg de kriebels van al deze verhalen…brrrr….geef mij maar een muis dan in mijn auto.

Groet,

Marieke

• Gandr

Ehm………. Ik ben als de dood voor dikke bromvliegen (Volkomen bezopen natuurlijk ik weet het…) maar ik denk dat als ik in een auto had gezeten met een dier dat rondvloog en groter was dan zeg een milimeter of 6… Dan was ik die auto uitgesprongen… Of die nou reed of niet. Ik krijg al de gillende zenuwen als ik een bromvlieg in de bus zie die langzaam al stotend tegen het raam mijn kant uit komt.. Klinkt gestoord, maar ik ga dan snel op een andere plek zitten… En als het me teveel wordt… Ga ik die bus uit… Ik kan er niet tegen. En dat voor een dierenfreak als ik LOL

En als die tor rond mijn huis gevlogen had…. Dan konden ze het mooi bekijken maar ik blijf dan echt wel even binnen tot die vertrokken was. ECHT vertrokken was.

Brrrrrrrrrr, ik heb wat met insecten en spinachtigen……. Vind ze met een woord: VRESELIJK!

Groetjes,

Gandr & beestjes

• Marjorie

Ja nou, gelukkig reed ik niet….ik had net boodschappen gedaan en wou naar huis.

Ik deed het portier open en daar zat ie.

Jullie denken toch niet dat het mijn gewoonte is om vreemde mannen aan te klampen :D:D

Als ik op dat moment gereden had….ik moet er niet aan denken!!

Van die grote vette harige huisspinnen moet ik ook helemaal niets hebben,brrrr!

En muisjes vind ik schattig! Gek he?

Groetjes, Marjorie