Kan je een eekhoorn als huisdier houden? Hou oud worden ze dan ? Waar kan je ze kopen?
Groetjes Anouk
Een eekhoorn als huisdier??Sorry hoor…maar ben je helemaal gek
geworden .Dat was toch zeker geen serieuse vraag he??
Of meende je het echt??
Die beestjes horen in het bos thuis en niet in een kooitje in de woonkamer.
Geen hok in een woonkamer kan groot genoeg zijn om het feit te rechtvaardigen deze dieren in gevangenschap te houden, tenzij het voor opvang van gewonde/verstoten dieren gaat.Maar dan is het zaak om ze zo snel mogelijk in de vrije natuur terug te krijgen.
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt, laatst zag ik ook een witte eekhoorn in de dierenwinkel. Ik vraag me af of het wel mag. Volgens mij is er een wet bij Natuurbehoud( ? zeker weten doe ik het niet) dat het verboden is eekhoorn en dergelijke wilde dieren te houden. Weet jij/weten jullie of dit klopt? Dan is namelijk die dierenwinkel fout bezig. (Misschien iets voor de dierenbescherming?)
Groetjes Femke
Hoi, ik vind dat je dat soort beesten ook niet in huis moet houden, tenzij ze echt als baby in huis zijn genomen omdat de moeder dood is gegaan of gewoonweg niet te vinden is. Er zijn trouwens wilde beesten die je goed kan houden. Ik werk zelf in een dierenwinkel en wij hebben dat ooit uitgevogeld hoe dat precies zat. Sommige dieren mag je houden als ze ervoor gefokt zijn, alleen moet je daar dus goedkeuring voor krijgen. Wij hebben in onze winkel een relmuis en dat is dus ook een wild dier. Is alleen in gevangenschap geboren, maar je hebt er toch weinig aan. Het is wel heel leuk om te zien, maar we hebben hem nu al bijna 2 jaar en pas nu is hij heel erg lief aan het worden. Ging echt met stapjes, eerst mocht je hem niet eens aanraken. Maar in ieder geval, sommige dieren mag je dus houden, kijk maar naar de boeroendoek (grondeekhoorn). Die worden als huisdieren gefokt. Slaat wel nergens op, maar is dus wel zo.
Maar in ieder geval, je moet echt geen eekhoorn in huis nemen. Dat is gewoon zielig. Hij hoort in het wild thuis en niet in een voliere in de huiskamer.
Groetjes, Kelly
Hallo.
Sorry maar je hebt wel gelijk maar nhelaas is het niet zo.
Ik vindt ook dat ze in de natuur horen maar helaas zijn er een aantal die wel mogen en gewoon verkocht worden.
Zoals de suikerbuikeekhoorn die mag wel.
zoalang dat de mensen blijven kopen , blijven ze verkopen.
Ik weet dat over een tijdje die bont er uit gaat en dat de prairehonden er ook uit gaat enzt.
Hopen dat die er ook uit gaan.
Mocht je er toch aan willen beginnen .
Ga dan eerst informatie zoeken over die eekhoorn want er komt wel veel bij kijken.
Het zijn speciale dieren die speciaal voeding nodig hebben en ruimte.
Ik denk dat je het niet moet doen want als je die vraag al stel hier heb je weing informatie gezocht en weet je helemaal niets van af.
Groetjes Anja en de Beestenboel
Hallo iedereen
Eigelijk hoort geen enkel dier in gevangen schap gehouden te worden maar helaas zijn bv katten en hoden zo door gefokt dat die niet meer anders kunnen met een eekhoorn zou ik er niet aan beginnen die raken erg snel gestrest waardoor de levensverwachting drastisch daalt. Maar ja Tegen woordig mag alles KLM heeft tenslotte ook 100den eekhorentjes verpulvert.
een raad neem geen eekhoorn als je ze leuk vindt ga naar een bos en ga een tijdje zitten stil en rustig dan zie je ze zeker.
en als je toch een eekhoorn neemt wees er lief en geduldig mee en ik hoop dat je hem of haar toch een goed thuis kanbezorgen.
Veel succes
Femke
Hoi Anouk,
Ik heb zelf twee ratjes in een eekhoornhok zitten en die klimmen als een gek en hebben het er hartstikke naar hun zin in zón groot hok. Mijn advies is daarom ook neem ratten in plaats van eekhoorns. Wat veel mensen niet weten is dat ratten echte klimmers zijn. Ze zijn ook heel goed tam te maken en zijn nog zindelijk ook. Het is niet hetzelfde als eekhoorns maar komt toch wel een beetje in de buurt.
Ik hoop dat je van te voren goed zal nadenken (wat voor dier je ook neemt) en denk dan ook aan vakantie's, dierenartskosten enz. Ik zie in de praktijk vaak mensen die in een overhaaste beslissing een huisdier hebben genomen en er eigenlijk niet voor kunnen zorgen. Dus weet waar je aan begint!
groetjes Ellemiek
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?