Eekhoorn

• Rit@

Hoi Anouk

Als je iets meer over eekhoors wil weten, of die beestjes een warm

hart toe draagt ga dan naar : www.eekhoornopvang.nl

Je kunt hier ook donateur van worden.

Groetjes…

• francis

ik vind het heel zielig,dat mensen niet goed nadenken.

denk je dat een eekhoorn gelukkig is , als hij/zij opgesloten zit ?

het is een dier,die vrij moet kunnen leven,met soortgenoten,lekker

vrij in de bossen.denk na en doe het niet,ga op een vrije dag lekker in de bossen wandelen,neem een zak ongepelde pinda's mee en leg wat voor ze neer en als je geduldt hebt,zul je nog zien dat ze het komen ophalen of opeten.

• Frank

Mag ik hier even op inhaken.

De eekhoorns, zoals je die hier in de natuur tegenkomt moeten gewoon in de natuur blijven lopen.

Echter heb je ook de zogenaamde grondeekhoorns. Deze komen uit Amerika en leven vooral in woestijngebieden enzo (geloof ik). Als ik me niet vergis heten ze in Amerika chipmunks en het voortreffelijke voorbeeld daarvan zijn Knabbel en Babbel. De beestjes zijn niet groter dan een stevige muis en prima in huis te houden. Je hebt er wel een flinke kooi voor nodig.

Zie voor meer info http://www.owca.com

Al met al ben ik ook van mening dat geen enkel dier in een kooi hoort. Dus ook konijnen, hamsters en cavia's e.d. niet.

• inglenook

Hoe verzin je het om een bosdier als huis dier te willen hebben. Ja ze zijn leuk, maar ze zijn leuk daar waar ze thuyishoren. In de bossen springend langs de boomstammenen takken. als je zo'n dier in een hok opsluit kwijt hij of zij weg en ik geloof niet dat je dat wilt. dus afblijven van dat dier en neem een dier wat wel geschikt is om in huis te houden zoals hond, kat, konijn, hamster of muis.

• Anja

hallo allemaal.

natuurlijk hoor de meeste dieren in de natuur thuis.

Maar zoals iemand al zei …de meeste kunnen niet meer terug omdat ze zo door gefokt zijn in gevangeschap.

Sommige eekhoorns mag je hebben maar als je er aan begint denk er eerst over na.

Ga opzoek naar informatie van; wat eten ze wat is goed en wat is fout enz.

De meeste doen dat niet en kopen het maar omdat ze het mooi vinden.

Nwt asl met chinchilla's.

De meeste kopen ze omdat ze zo mooi zijn maar ga eerste wat te weten komen over hun voeding en leefomstandigheden.

ga bv: kijken bij iemand die ze heeft en vraag daar wat informatie aan.

ik maak zelf ook vaak mee dat de mesnen die bij mij komen die de verkeerd informatsie hebben gehad.

Die eekhoorns die je madg hebben kan niet meer in de natuur terug gezet worden omdat ze dan dood gaan.

Ik vindt het ook niets maar het is nu eenmaal zo.

zolang de dierenwinkels goed verkopen zullen ze blijven verkopen.

Ik zie ook vak dat er chinchilla's worden verkocht in een dieren winkel.

ze zitten in een glaze bak en de dierenwinkels geven ze de verkeerde informatie mee aan de nieuwe eigenaren.

Stel dat iemand een dier wilt nemen wat bijzonders is gaat naar iemand toe die ze voor de hobby fok en alles kan zien bij hun en alle informatie kan geven wat ze moeten hebben.

Dan ben je al veel beter bezig als je naar een dierenwinkel gaat.

Groetjes anja en de beestenboel.

PS voor die gene die zei dat ze een eekhoorn kooi had met ratten er in.

Ik dacht claudia maar niet zeker maar in iedere geval voor die gene.

Er bestaan geen kooien die voor eekhoorns zijn.

Je hebt gewoon voliere's en frettenkooien(diverse namen) maar ik heb nog

een speciale kooi gezien die ze speciaal voor eekhoorns verkopen.

• claudia

Nee hoor, deze claudia (van de hond killah) heeft geen ratten…..heb wel een konijn.

groetjes van claudia

• Anja

Hoi Claudia.

Sorry ik heb de verkeerde naam gebruikt.

Ik bedoel dus Anouk die over een eekhoorn kooi had.

Nogmaals sorry:o :o :o.

Groetjes anja en de beestenboel

PS een konijn is toch ook leuk.

en trouwens… een leuke naam heb je voor je hond.

Ik was nog opzoek naar een leuke naar voor een chin.

• claudia

maakt niet uit hoor!!!!:)

Een konijn is ook leuk,,,,,en die heet ninotsckha (russisch voor prinses) haha:)

Groetjes van claudia