Hoi,
Ik vind het een beetje moelijk om hier antwoord op te geven, want zo te horen heb je de laatste kat al 2 jaar. Als het na 2 jaar nog steeds niet goed gaat zal dat ook nooit gebeuren.
Met katten is het altijd moeilijk om er een kat bij te zetten. Bij katten is het wel een algemeen gegeven dat ze jonge, kleine katjes wel accepteren. Nu praat ik dus echt over kittens.
Volwassen katten accepteren moeilijk volwassen soortgenotden.
Overigens, ik heb zelf 7 katten en ben van huis uit katten gewend, dus uit ervaring weet ik waar ik over praat. Mijn 7 katten zijn door de jaren heen “opgebouwd” maar ze zijn allemaal als jong poesje bij de andere volwassenen katten gekomen. Dit gaat echt hartstikke goed, er loopt alleen 1 poes bij die niets van de laatst gekomene moet hebben, maar die gaan elkaar gewoon uit de weg. Mijn, overigens lieve katten accepteren geen volwassene kat erbij. Hoe graag ik dat ook wil.
In jouw geval, als ze elk hun eigen stekkie hebben en het is verder geen oorlog dan zou ik het zo houden.
Mocht het zo zijn dat er 1-tje erg ongelukkig is (constant gepakt worden) dan is het misschien beter om voor de andere poes een ander tehuis te zoeken.
Groetjes,
Anna
FRANCISKA schreef:
>
> hallo,
>
> ik heb een probleem,ik heb al 7 jaar een kat maya en die is
> een hele poos alleen geweest,en 2 jaar terug kwam demi erbij
> en daar moet maya niks van hebben,als demi te dicht bij komt
> kan ze een haal over haar neus krijgen.
> Verdedigt maya ons huis ofzo?
>
> gr.franciska