Bonsai katjes

• Rit@

De volgende email kreeg ik toegestuurd. Ik wil deze gruwlijk heden toch onder de aandacht brengen en mensen massaal oproepen middels handtekeningen acties een eind aan deze waanzin te maken. Groetjes Rita.

Lieve mensen,

Tekenen!!!!!!! Dit is echt te vunzig voor woorden!!!

In New York woont er een Japanner die ‘bonsai katjes’ verkoopt. Lijkt leuk,niet? Alles behalve!!! De man propt kleine katjes in glazen flessen, stopt een sonde in hun anus, die door een opening in de fles loopt zodat de katjes zich kunnen kwijten van urine en faeces. Om de katten de vorm van de fles te doen aannemen, worden ze gevoed met chemicalië® om hun beenderen vervormbaar te maken. Zo blijven ze daar zolang het beestje de marteling uithoudt. Ze kunnen zich niet bewegen, niet lopen, zich niet wassen. Deze gruwelijkheden zijn mode aan het worden in New York, China, Indonesië Nieuw Zeeland, omdat het een mascotte is. Meer informatie vind je op de site:

http://www.bonsaikitten.com

We doen een petitie (om te ondertekenen hieronder) om naar de

dierenbescherming te sturen in de Verenigde Staten en Mexico, om te

vermijden dat dit misbruik ongehinderd voortduurt. We danken uw interesse

en ik zou willen vragen dat u deze email doorstuurt naar anderen die van

katten houden, of gelijk welk levend wezen respecteren, en dat jullie je naam hieronder bijvoegen. En zodat de lijst leesbaar blijft, vragen we om de tekst te kopiëren en plakken Ctrl+C Ctrl+V(en niet te forwarden!!) en in een nieuwe mail te plakken. Als je deze lijst ontvangt met meer dan 500 namen gelieve een kopie te sturen naar: anacheca@hotmail.com.

• marjolein

zucht, hoevaak moet er nog gezecht worden dat dit verhaal NIET WAAR is

alles is zo nep als het maar kan

deze site is gemaakt als een studenten stunt (puure onzin)

die katjes op de foto's hebben ze gewoon in die glazen pot laten lopen (zoals ieder standaard kitten doet als je zo'n ding voor zijn neus zet)

en daarna een foto gemaakt

nergens op de foto zie je het zogenaamde gat voor de sonde ed.

geloof het niet en verspil niet langer moeite voor zoiets als dit

gebruik die zelfde energie om eens wat aan dit land te doen!

er is hier voor alle 15.000.000 inwoners nog genoeg te veranderen!

groetjes marjolein (die er nu een beetje moe van word) en de 7 fretjes

• Anja

Hallo Rit@.

Dit verhaal is een studente grap.

Ik ging vorige week oook op in totdat die gene me prive mailde dat ze er achter was gekomen dat het een walgelijke grapje was.

Ik heb ook de foto's per prive gekregen en ziet er walgelijk uit maar………..het is een studente grap.

Kijk op kattenpagina wat er allemaal staat en hier de eerdere discussie er van.

groetjes anja en de beestenboel.

• Anja

Dag Rit@.

Kijk maar even bij de discussie hier een stukje verder.

Echt heel triest dit.

het komt echt over maar dat is het echt niet.

Groetjes anja en de beestenboel

• Rit@

Ik wil even een reactie geven op marjolein. Je zei dat ik beter mijn energie kon gebruiken om wat in NL. te gaan doen?? Daar ben ik dagelijks mee bezig want als overtuigd vegetarier heb ik daar de laatste tijd mijn handen meer dan vol aan gehad.Dus vergeef me als er dan even een bericht tussen door glipt wat dan een smakeloze studenten grap blijkt te zijn.

Anja bedankt dat je me daar op een viendelijke manier op wees.

Groetjes Rita

• marjolein

joh het was niet voor jou bedoelt maar in het algemeen

ik zit nu op zo'n 10 mailing lijsten en nog een aantal forums overal

heerst deze discussie

mijn mailbox zit vol met de zelfde mailtjes enz.

moet je toch kunnen voorstellen dat je uiteindelijk denkt verspil je energie ergens anders aan

sorry dat het wat lullig over kwam dat was niet zo bedoelt

het ergste is nog dat het grootste gedeelte er nog van overtuigd is dat het waar is

iniedergeval het was niet persoonlijk bedoelt ;-)

misschien is het wel een idee om te zorgen dat de hele site verdwijnt? tenslotte….er zal maar een gek zijn die het gaat proberen toch?

groetjes marjolein en de fretjes

• Anja

dag Rit@.

Geen dankt.

Sommige komen messchien hard over maar ze bedoelen het niet zo.

let daar maar niet op.:):):)

Ik kan het begrijpen dat je het geloofde…dat deed ik ook.

Was was woedend.

Maar het is een flauwe grap van studenten.(ze hebben niets anders te doen)

Dus geloof het maar niet.

groetjes anja en de beestenboel

• Laura

Hallo,

Ik had niet gezien dat dit onderwerp er reeds op stond,ik heb het ook net gedaan en ben zo het hele net rond aan het gaan.

Keep up the good work,want dat is echt wel nodig,pure dierenmishandeling noem ik dat!

Laten we hopen dat er vlug een eind komt aan deze gruwel en laten we ondertussen onze katjes goed verzorgen….

groetjes Laura

• Rit@

Hallo Marjolein, dat je geirriteerd raakt??? Kan ik me heel goed begrijpen hoor. Want ik ben de laatste paar dagen zelf bestookt en mensen die weten dat ik veel voor dier doe, sturen me ook nog een keer het nodige toe.

Ik heb werkelijk geen woorden voor een dergelijke grap. Kijk en dat mensen erop in springen?? geeft alleen maar aan dat er toch nog veel mensen zijn die om dieren geven.

Maar het enigste wat je met dit soort grappen bereikt is : dat als er werkelijk wat aan de hand is, men niet meer gaat reageren omdat het wel eens niet waar kan zijn. Daarom is het zaak dat dit gestopt word. En wat je wil gaan doen??Kom maar met ideeen , op mij kun je rekenen. Groetjes Rita.

• Rit@

Nog een adres waar ze je laten zien hoe deze nep tot stand gekomen is http://www.animalfreedom.org/english/action/bonsaikittensite.html

Ik kreeg het van dierenorg. EDEV die zich zo inzet voor het BPRC te Rijswijk.

Groetjes allemaal en Keep up the good work. Of te wel : Ga zo door.