oormijt

• gaby

hallo iedereen, ik heb een vraag over oormijt.

ik heb hem ook al op het kattenprikbordt gesteld en al veel andwoordt gehad.

maar ik zou ook graag van jullie willen weten wie het ook heeft gehad en wie weet er een oplossing.

hallo onze logeer kat blijkt alweer oormijt te hebben.

hij is er al twee keer tegen behandelt.

nu blijkt dat hij van jongs af aan (geboorte) al last had van oormijt.

de gene waar de eignaar hem vandaan heeft gehaald heeft daar dus nooit opgelet.

heeft heeft er heel vaak last van en is ook al vaak behandelt geweest.

al die jeuk is niet leuk voor de kat (echt kopschudden) maar al die behandelingen ook niet.

wie heeft hier ervaring mee

of wie weet wat we er aan kunnen doen.

ik vind het echt heel zielig.

zelf heb ik ook twee konijnen en ik ben bang voor besmetting.

help me

• Anja

Dag gaby.

Ik weet er weinig van af omdat ik het nooit hebt mee gemaakt.

Mijn buurvrouw wel( de andere buurvrouw!!)

Die had een konijn en ze kreeg volgens mij een zalfje of druppeltjes mee.

Ik hoop dat er iemand op deze pagina jou echt goed kan helpen want je kat heeft er last van.

Natuurlijk helemaal niet leuk, pas op dat ze niet al te vaak klappert met haar oren want dat is dus ook slecht vvoor de oren.

Ik heb wel eens bij een hond gezien die had een bloed oor van gekregen en moest geopereerd worden.

Hou het in de gaten.

Ik had ook begrepen van hun dat het besmettelijk is, dus wees voorzichtig.

Laat even weten hoe het afgelopen is.

groetjes Anja en de Beestenboel

• gaby

hij schut al heel vaak met de oren.

ik hoorde dat er ook injecties tegen zijn/waren.

ik laat het zeker weten hoe het afloopt.

• hilde

tja, heel veel weet ik hier niet vanaf behalve dit: Mijn ene kat had ook erg last van oormijt. We hebbn hiervoor van de dierenarts een prima werkend spulletje voor in de nek gekregen. Besmetting kan later weer plaats vinden door andere dieren in huis die niet behandeld zijn en het stiekem toch al via het besmette dier hadden gekregen. Daarom hebben wij dan ook met 1 besmet dier alle vier de dieren moeten behandelen. Is dit bij jou ook gebeurd? Kan het zijn dat je kat gewoon veel contact heeftmet een besmet dier?

• gaby

onze logeer kat komt bij ons alleen aan een lijntje buiten en komt niet in aan raaking met andere katen.

mijn konijnen had ik net behandelt voordat hij kwam, en die waren mijt vrij.

hij heeft het al vanaf het nest en wij zijn er al een paar keer mee naar de da geweest.

we hebben eerst hele dure vlooien druppels gehad voor in zijn nek, heeft niks geholpne, du sik weer aar de da, toen kregen we een gel voor in zijn oren, dat is officieel voor honden.

omdat er voor de kat geen erkent middel is voor oormijt.

zelf ben ik dus bang dat mijn konijnen het ook weer krijgen en dan hebben we een lol.

dat betekent dat ik ze weer moet wassen,,en dat geeft veel stres, en de oren behandelen.

ze zijn zeer tam maar dat nee, dan raken ze helemaal in paniek waardoor mijn armen worden open gebeten en gekrabt.

dat maakt mij opzich niet veel uit het geneest wel weer.

maar alle stres en al die behandelingen die zijn voor de dieren ook niet leuk.

en dan niet te vergeten de jeuk.

• marjolein

als jij die kat regelmatig aait en met hem bezig bent dan heb je je andere dieren waarschijnlijk al besmet

meest stress loze behandeling die er is dat is stonghold

dit is een klein pipetje wat je in de nek van de kat druppelt

meer als dat hoef je dan niet de doen (dus geen gehannis met zalfjes in de oren)

de konijnen moet je ook behandelen maar overleg daarvoor even met de dierenarts (stronghold is ook de krijgen bij de dierenarts)

het voordeel van stonghold is ook nog eens dat het ook tegen wormen en vlooien werkt

dus 3 vliegen in een klap

behandelen is wel noodzakelijk dus niet te lang mee wachten

middenooronsteking is geen uitzondering als je er niks aan doet

groetjes marjolein en de fretjes

• gaby

hoi Marjolein

die druppels hebben we ook al gehad en hij reageerde er helemaal niet op, we dachten dat het hielp, maar nee het heeft niks geholpen.

dure druppels en geen werken was wel jammer.

we hebben ook al gel gehad.

• Heidi

Die gel is waarschijnlijk Otiderm. Daar zit lindaan in verwerkt en is een erg gevaarlijke en giftige stof. Er is nu zelfs een rechtszaak bezig tegen de fabrikanten van Otiderm om het van de markt te krijgen omdat het spul zo schadelijk is. Staat op alle zwarte lijsten, is een chloorkoolwaterstof is en erg onselectief. Hoopt zich ook op in de voedselketen. Ik zou het niet gebruiken, maar goed, als de poes zo'n jeuk heeft, da's ook niet leuk. Ik hoop dat het toch overgaat. Stronghold helpt inderdaad, maar ja…

Veel groetjes, Heidi

• Anja

hallo.

Even over het berichtje van heidi.

Kijk uit met lindaan want als er een scheertje in de vlies zit gaat het spulnaar de hersen en kan je dier dood gaan.

het dier wordt heel ziek en kan niet meer geholpen worden.

sommige DA geven het niet meer mee maar sommige weer wel.

Groetjes anja en de Beestenboel

• Patricia

Hoi Gaby,

Als de oormijt er al een poos zit, dan kan het zijn dat erg het diep in het oor is doorgedrongen. Er hoeft maar een klein beetje te blijven zitten en het hele feest begint weer overnieuw. Misschien kunnen zijn oren eens goed doorgespoeld worden (of is dat al gedaan ?). Het kan inderdaad ook gaan ontsteken.

Als het aan blijft houden zou je eens langs een andere, evt homeopatisch dierenarts kunnen gaan.

Groetjes Patricia