hooi allergie bij konijn

• mary-linne

hallo

ik heb een konijn,en vanaf dat ik hem heb niest hij erg veel

een tijdje terug heeft hij snot gehad,is er voor behandeld,en het

is toen ook overgegaan.

niezen doet hij dus nog steeds

de dierenarts denkt nu aan een hooiallergie,en heeft me aangeraden

om het konijntje een aantal dagen alleeen op krantenpapier te zetten.

ik hoop dat het helpt.

maar nu is mijn vraag zijn er hier mensen op het prikbord

die hier iets van af weten?

ik hoor graag van jullie

groetjes mary-linne

• anita

ja maar kijk als je een konijn op kranten papier zet zit je weer met het idee dat die inkt van de krant giftig is

dus als hij/zij vand ie krant eet word hij/zij weer ziek

zet hem dan op zaagsel kijk dan eens wat hij/zij doet succes en hou me opde hoogte dank je wel groetjes anita mail me maar

• Heidi

De inkt in kranten is niet giftig, dat is al eens uitgezocht door de Stichting Vrij-Konijn. Als hij inderdaad allergisch is voor hooi, kan je het hooi wassen. Hooi wassen in een grote emmer water, je kan er trouwens een heeeel klein drupje Dreft bij doen (gaan sommige parasieten ook weer van dood) en dan op laten drogen. Je konijn moet natuurlijk wel hooi eten om zijn spijsvertering op gang te houden…Je kan anders ook kiezen voor houtkorrels, maar dan wel goed in de gaten houden dat het konijn de korrels niet opeet.

Kijk anders even op www.konijnen.nl

Groetjes, Heidi en nijnen

• anita

daar zijn dus meningverschillen over hoor heidi

de een zegt dit de ander zegt dat ik zeg nu neit dat jij liegt maar ik zeg ook neit dat ik lieg niemadn liegt dus nu

ik weet vande dierenwinkel waar ik werk dat er vaak konijnen ziek binnekomen bij ons en ik weet niet of het voor alle dierenwinkels geldt

en dit geldt trouwens voor alle dieren hoor maar een keer inde maand komt onze dierenarts alles nakijken enz tenzij we hebtniet vertrouwen

dan gaan wij er zelf heen op kosten van de baas

en soms ookal klinkt eht heel tries moeten we ze ook in laten slapen das zonde alleen de echte dood zieke dierren dan he

anita

• Heidi

Hoi Anita,

Da's wel heel oke dat er eens in de maand een dierenarts langskomt en dat jullie ook zelf met de dieren naar de dierenarts gaan! Ik denk niet dat er zoveel dierenwinkels zijn die dat doen! Zijn jullie aangesloten bij Stichting Dierbaar of zo?

GRoetjes, Heidi

• anita

dat weet ik niet heidi

ik werk er zelf 1 ochtend en das woensdag ochtend en ik heb daar mijn taken en verder niks

ik hoor vaak gepraat erovre over een ziek beestje

ik mag wel als het woensdag is mee als het nodig is naar de dierenarts enz

das soms best moeilijk maar ja ook wij kunne dood gaan alleen sommige beesten gaan snel dood helaas

anitaHeidi schreef:

>

> Hoi Anita,

>

> Da's wel heel oke dat er eens in de maand een dierenarts

> langskomt en dat jullie ook zelf met de dieren naar de

> dierenarts gaan! Ik denk niet dat er zoveel dierenwinkels

> zijn die dat doen! Zijn jullie aangesloten bij Stichting

> Dierbaar of zo?

>

> GRoetjes, Heidi