Hoi Marjorie,
Hoe ik dat met die nieuwkomers doe? Ik zet ze gewoon in de groep en laat ze zelf de zaken bepalen. Dat gaat eigenlijk toch wel goed… Bij de twee reuen (ongecastreerd) is het nu af en toe wel even knocken. Ik heb vijf honden waarvan maar 1 teefje. Buiten die twee is dus alles wel geholpen… En deze twee worden dus komende week ook even “ont- mand” LOL. Onder de katten is het geen knock partijen geweest…
Hier mogen ze het zelf uitzoeken tot op een zekere hoogte… Bij de honden heb ik het laatste woord. Wat natuurlijk wel nodig is…
En ik heb eens zitten nadenken, maar je zou de hond ook kennis kunnen laten maken met de kitten door middel van een bench. En dan niet de hond, maar de kitten in de bench. Zo kan de kitten wennen aan de hond, hem zien, ruiken en dus observeren… En de hond kan eraan wennen dat er een ander diertje in huis is… Zonder dat een van de twee er schade van oplopen kan… Ik heb dat met Shomari gedaan, want die was overmatig angstig en die heeft dus als enige eerst een tijdje in de bench geleefd heeft. En dat heeft hem goed gedaan…
Misschien is het wat, maar ik blijf gewoon doorgaan met zoeken naar een makkelijkere oplossing.
Voor nu succes!
Groetjes,
Gandr & beestjes.