Hondenvechten in Rusland

• Ton Gelissen (13)

Hallo,

Ik heb laatst op het RTL4 nieuws gezien dat er in Rusland nog steeds hondengevechten worden gehouden. Ik vond het best wel shockerend. Er worden honden getraind en volgens mij ook vals gemaakt zodat ze ‘beter’ worden. (volgens mij gebruiken ze Bull Teriers ofzo) Er word dan ook gewed op een hond.

Toen ze zeiden dat er in Rusland twee jaar staat op diermishandeling, luchte me dat op. Maar daarna zeiden ze dat Rusland ‘belangrijkere’ dingen aan hun hoofd heeft dan dierenmishandeling.

Erg dat dit gebeurt…

Groetjes,

Ton (13 jaar)

• Marieke (vd Labrador)

Zet dit berichtje ook even op het hondenprikbord, Ton, daar volgen beslist ook heel wat reacties.

Het is inderdaad walgelijk dat dit anno 2001 nog gebeurt. Mensen zijn nou eenmaal nare wezens. Overal waar ellende is zijn mensen de oorzaak.

Groeten Marieke

• Ton Gelissen (13)

Dan zet ik dit berichtje ook op de honden.pagina, Marieke.

• Anja

Dag ton.

ja,, het is afschuwelijk en ik hoop dat er een verbod op komt.

Maar als je verder gaat zoeken zijn er nog veel meer afschuwelijke gevecht …zo als met hanen.

In spanje heb ik wel eens gezien(op tv) dat ze spelletjes hadden met een speciale dag.

Een koei in de zee dumpen, kijken hoeveel er op een ezel kunnen, geitje in de kerktoren huisen en voor de gein loss laten, ganzen de k.. a……. als ze aan komen sprinten met een paard noem maar op.

Sorry voor dat walelijke dingen maar helaas gebeuren die dingen nog steeds en ik hoop ook dat alles verboden worden.

Ik ga stoppen want mijn maag draai nu al.

Ik kan me daar heel erg om boos maken dat die mensen dat leuk vinden…walgelijk.

groetjes anja en de beestenboel

• Ton Gelissen (13)

Vreselijk dat mensen daar plezier aan hebben, helemaal mee eens Anja.

Groeten,

Ton

• Anja

Hoi ton.

Ik snap het ook niet.

anja

• Channah

Hallo Anja (en Ton),

Over de gruwelijkheden tegenover dieren in Spanje weet ik het een en ander, omdat ik contact heb met de stichting OLGA, die zich vanuit Spanje inzet tegen het stierenvechten. Maar ook tegen ander dierenleed in eigen land.

Het gooien van een geit vanaf een toren (ik zou even moeten opzoeken in welke stad dat gebeurde) is mede door hun inzet verboden.

Het is nu een beetje laat (ik moet over een paar uurtjes weer op om op tijd op mijn werk te zijn), maar ik zal morgen een paar adressen op het prikbord zetten.

Ton, dat wil niet zeggen, dat ik die hondengevechten in Rusland minder erg vind. maar daar weet ik gewoon te weinig van. Misschien kan jij aan adressen komen? En anders kunnen we het misschien samen via allerlei dierenorganisaties uizoeken. Als je ideeen hebt: mail mij maar: channahvanstraaten@hetnet.nl

Groeten van Channah

• Anja

Hoi Channah

Geef me is meer informatie van die een stichting.

heb jij wel eens gehoord van de peta.

Zo ja wat vind je er van.

groetjes anja en de beestenboel.