Ik heb een site gemaakt op expage.com met de feiten over de bio-industrie die de meesten nog niet wisten!
Ga naar www.expage.com/vleesismoord
Reactie's naar geenvlees@netmail.nl of in het gastenboek.
ik eet niet veel vlees, en ik respecteer het ook als mensen geen vlees eten.
maar ik zou een stukkie vlees wel missen.
ik eet ook vrij veel vis, het is echt lekker.
ik zal alleen nooit dieren eten die ik geaait heb of in de ogen heb gekeken.
dat zal ik nooit over mijn hart krijgen.
ik ben er wel mee eens dat de dieren veel en veel te veel onnatuurlijk voedsel krijgen.
ze krijgen ook beender en vis meel, een normale koe eet dat niet dat is iets onnatuurlijks, daardoor ontstaan er ook zoveel ziektens.
voor mensen die geen vlees eten, geen vis en geen eieren eten.
ik heb daar respect voor.
maar ik kan dat niet ik vind het veel te lekker.
Bleeech vleesvervangers!!!!!! Je kan (vind ik dan) beter iets eten wat helemaal niet op vlees lijkt dan dat je gaat proberen de smaak van vlees te vervangen door een tofu of soya produkt, want dat is ECHT niet lekker. Natuurlijk moet je je dieet zo hebben dat je al je voedingstoffen voldoende binnen krijgt, dus in zoverre zou je dan op zoek moeten naar een vleesvervanger. Dat geeft mij al aan dat er dus in vlees voedingstoffen zitten die een mens nodig heeft om gezond te zijn. Ieder zijn eigen mening, maar mensen die ervoor kiezen om geen vlees te eten doen dat met hun gevoel. Een mensenlijf is erop gebouwd om vlees te eten, onze kiezen kunnen zowel vlees als groente vermalen. Ik ben het niet eens met de manier hoe er met dieren om wordt gegaan en ik denk ook dat de hoeveelheden waarin mensen vlees eten heel wat minder kan. Maar ik denk dat als mensen op zoek gaan naar vleesvervangers die de SMAAK van vlees vervangen, je dan beter gelimiteerd vlees kan eten of eco-BD vlees als je je daar minder schuldig om voelt.
martine
Ik hou persoonlijk niet van het woord “vleesvervangers”..Ik zie het gewoon als producten op zich, los van vlees of de smaak van vlees..
Er is trouwens een tijdje terug een amerikaans onderzoek geweest waar uit kwam
dat mensen die vegetarisch eten gezonder zijn en langer leven :-)
“Een mensenlijf is erop gebouwd om vlees te eten”, Dat vind ik echt heel interessant, want ik geloof daar niet zo in. Ik ben al een tijdje bezig met deze vraag en zoek overal naar het tegendeel of juist een bevestiging ..gewoon voor mezelf en omdat ik zo vaak moet horen dat vlees eten normaal en gezond is..Ik ben al wat interessante dingen tegengekomen, zoals bv het feit dat het wormvormig-aanhangsel van onze blinde darm, vroeger een soort zak was, waar plantaardig voedsel in verteerd werd.
Dat wil niet zeggen dat ze toen ook geen vlees aten natuurlijk, maar voor mij wijst het er zeker op dat plantaardig voedsel zeker het hoofdvoedsel of zelfs enige voedsel was, waarom anders een speciaal orgaan om het te verteren..Als ik kijk naar onze naaste familieleden, de gorilla's bv..die eten ook strikt alleen plantaardig voedsel..(en kijk eens naar het gebit van die jongens :-) Chimpansees ook, maar zij vangen zo'n 1 a 2 keer per jaar een aapje om op te eten. De Australopihecus africanus, die zo'n 2 a 3 miljoen jaar geleden leefde, had een gebit waarbij alles erop wijst dat hij strikt planten- en fruiteter was…Efin…ik draaf door …. Ik ben gelukkig vegetarisch en zal dat altijd blijven..Waarom ik vegetarisch ben is een lang verhaal…dat doe ik jullie niet aan..hahahahaha
Groetjes Jennefer
mijn moeder koopt wel eesn van die vegatarische burgers of andere produkten maar ik vind het toch lang niet zo lekker, het is best lekker maar vlees vind ik toch wel lekker.
ik eet dan ook niet elke dag vlees, maar 2 keer per week en dan meestal gehaktbal.
maar als vegetarier mag je volgens mij ook geen eieren eten, of heb ik dat mis???
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?