ANTI VLEES!

• gaby

jennefer

ik moet helaas jou tegen spreken.

gorrillas en andere apen eten wel dergelijk vlees.

ze eten mieren en andere insecten.

maar ook gerust een kadaver.

ze zullen het niet snel eten, maar ze doen het wel.

vooral bavianen die eten vrij snel vlees.

net zoals varkens, je ziet varkens altijd gras en andere dingen eten en lekker vroeten in het zand (hobby varkens dan)

varkens die in een fokkerij zitten krijgen dus ook beender meel in hun voer.

maar zij eten gerust een dood dier of zelf een mens op.

het is wel eens gebeurt (wil het niet luguber maken) dat een boer is opgegeten door zijn varkens.

maar over vlees betreft.

of je het nu wel of niet eet dat is aan ieder voor zich.

• Lea

Eigenlijk is het ook niet altijd een goed woord; vleesvervanger. Maar soms toch wel; ik heb hier een mooi voorbeeld van.

Mijn zwager was tot voor kort visser. Hij komt uit een oud vissersgeslacht en voer op een kotter met zijn 4 familieleden (ooms en neven). Stoere mannen die dus absoluut geen vegetariër waren. Mijn zwager, getrouwd met mijn zus, at inmiddels alleen nog maar vis en af en toe scharrelvlees. Het was de gewoonte dat de vrouwen om beurten het eten inkochten voor de 4 dagen lange reis. Dus op een keer was het weer de beurt van mijn zus en wat deed zij? Ze gaf vegetarische hamburgers mee. Mijn zwager bereidde de maaltijd en de mannen aten de hamburger met smaak op en maakten zelfs nog een komplimentje! Toen mijn zwager meedeelde dat dit vegetarische burgers waren wilden ze het absoluut niet geloven, totdat zij de verpakking zagen. Dus soms is het woord “vleesvervanger” wel op zijn plaats, toch?

Groetjes van Lea.

• Jennefer)

Vegetariërs eten wel eieren..(ik heel af en toe, 4 per jaar is veel)..Ik denk dat jij veganisten bedoelt, die eten/drinken helemaal geen dierlijke producten, dus geen eieren, melk, boter, kaas enz….Ik vind ook alle vegetarische producten niet lekker, behalve de hamburgers van AH…:D Ik vind het alleen zo'n stom idee dat als je geen vlees eet, je speciaal iets anders in de plaats van moet eten..Dat hoeft toch helemaal niet?

Groetjes

• Jennefer)

Je hebt gelijk Gaby, insekten vallen natuurlijk ook onder vlees.

Maar ik zoek gewoon verder :D En ik hou het maar bij mens-apen, het vergelijk, want zij staan toch het dichts bij ons…Of is het andersom?

En natuurlijk moet iedereen zelf uitmaken of hij of zij vlees eet of niet.

De argumenten die er gegeven worden om wél vlees te eten staan me alleen vaak tegen. Groetjes maar weer :-)

• gaby

dan zal ik die wel bedoelen.

ja ik ben geen vegetarier dus weet er ook niet zoveel vanaf.

dan ben ik dus eerder een kanibaal.

ik eet alleen maar namelijk vlees op mijn brood, kaas vind ik het lekkerst maar wordt na een ochtend in de broodtrommel slap.

en ik eet teminste 2 tot 3 keer in de week 2 eieren.

ik moet toegeven die vegatarische burgers zijn lekker.

en nog even over die apen.

ik denk dat apen meer op ons lijken dan wij op hun.

• gaby

grappig stoer mannen die altijd maar “rauw” vlees eten.

nu braaf hun vega burger op eten.

grappig.

• Jennefer)

Hihihi Gaby…een kanibaal…heb je je buurman opgegeten of zo :D

Je bent meer een aaseter denk ik hihihihi….(dit is een grapje he!)

En ik denk het juist andersom, wij lijken op de apen, want zij waren er tenslotte eerder. :-) Groetjes!

• gaby

o vandaar dat mijn broer zo veel op ze lijkt, ik dacht dat die apen hem hadden nageaapt.. haaaaahaa

• Robbert

Kneus!

• Jennefer)

Test webshots…zien jullie deze foto?